Premiery gier w sierpniu 2024 - finisz sezonu ogórkowego
Zbliżamy się do końca sezonu ogórkowego, który w tym roku jakoś wyjątkowo dał się we znaki. Mimo iż poprzednie lata obfitowały w szereg potężnych premier niezależnie od okresu, to postpandemiczna sytuacja wyraźnie się unormowała, wracając do punktu wyjścia. Tak czy siak końcówka sierpnia nie rozczaruje!
World of Goo 2 - 2 sierpnia
- PC, Switch
World of Goo 2 to kontynuacja gry logicznej z 2009 roku, w której gracz miał za zadanie układać wymyślne konstrukcje z maziowatej i kleistej substancji - tytułowych Goo. Za produkcję odpowiadają autorzy oryginału sprzed blisko 15 lat, 2D Boy. Długo wyczekiwana "dwójka", podobnie jak poprzedniczka, pozwala graczowi wcielić się w, lub raczej kontrolować, tytułowe Goo, które na zróżnicowanych planszach musi ułożyć w zwariowane konstrukcje. A całość w akompaniamencie realistycznie odwzorowanej fizyki. Całość rozgrywamy na zamkniętych, dwuwymiarowych lokacjach, gdzie musimy wykazać się sprytem i cierpliwością, aby poprawnie ułożyć zadane przez grę konstrukcje. Na początku są one proste i niewymagające, jednak z kolejnymi etapami poziom trudności rośnie. Jest to spowodowane m.in. symulującym prawdziwą fizykę silnikiem gry.
Black Myth: Wukong - 20 sierpnia
- PC, PlayStation 5
- Xbox Series X|S - 2024
Black Myth: Wukong to cRPG akcji osadzone w uniwersum fantasy - a dokładniej w samym środku chińskich mitów i baśni z XVI wieku. Za produkcję odpowiada studio z tamtego kraju - Game Science. Fabuła oparta jest na wydarzeniach opisanych w "Wędrówce na Zachód" - jednej z czterech klasycznych powieści literatury chińskiej. Gracz wciela się w postać wybrańca - tytułowego Wu Konga, Małpiego Króla - i rusza ku wyzwaniom oraz niezwykłym przygodom, by odkryć prawdę osnutą cieniem wspaniałej legendy.
Naszym zadaniem jest eksploracja półotwartych lokacji i walka z napotykanymi przeciwnikami (jednocześnie odkrywając meandry fabularne). Na przeszkodzie stają nie tylko standardowi przeciwnicy opisani we wspomnianych mitologiach, ale również potężni i równie wymyślni bossowie. System walki przypomina to, co reprezentuje gatunek soulslike, a więc stawia na zręczność, trudność i naukę ruchów oponentów. Protagonista z każdym starciem zdobywa punkty doświadczenia, a te później przekuwane są na nowe poziomy i umiejętności specjalne. Na jego podorędziu znajduje się nie tylko broń biała (charakterystyczny kostur), ale również magia - specjalne czary pozwalają nie tylko ranić wrogów, ale także transformować bohatera w rozmaite zwierzęce formy.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler