Dragon Age: Straż Zasłony - podsumowanie ostatnich informacji o grze


zubal22 @ 14:37 13.06.2024
Filip "zubal22" Sudoł
Burza psia krew.

Dużo nowego dowiedzieliśmy się na temat Dragon Age: Straż Zasłony. Postanowiliśmy zebrać do kupy wszystko to, co na razie wiemy o nowej produkcji BioWare.

BioWare rozpoczyna kampanię promocyjną Dragon Age: Straż Zasłony i udostępnia kolejne materiały, zdjęcia oraz informacje na temat projektu. Najnowsze przedsięwzięcie Kanadyjczyków jest w produkcji od 9 lat, a z nowych informacji wynika, że seria idzie zupełnie inną ścieżką niż odsłony poprzednie. Czas podsumować wszystko co wiemy po oficjalnym pokazie z rozgrywki oraz zalewie wieści z ostatnich dni.

Początek gry - tworzenie postaci i wybory wpływające na historię


Fabuła z Dragon Age: Straż Zasłony rozgrywa się 9 lat od finału Intruza oraz 11 lat od zakończenia Inkwizycji. Przejmiemy tu kontrolę nad stworzonym samodzielnie bohaterem, który tym razem nazywa się Rook.

Jak to w grach BioWare bywa, naszego protagonistę będziemy mogli stworzyć za sprawą zaawansowanego edytora postaci, oferującego masę opcji kreowania wymarzonego herosa. Można wybrać płeć, jeden z dwóch tonów głosu (po jednym w akcencie brytyjskim oraz amerykańskim), rasę bohatera (człowiek, elf, krasnolud, qunari), jego pochodzenie (podobnie jak w Origins), klasę (wojownik, łotrzyk i mag) oraz frakcję (szerzej o nich za moment). Tym razem można również zmienić rozmiar i kształt poszczególnych części ciała oraz sprawdzić jak prezentuje się protagonista dzięki zmiennemu oświetleniu.

Będziemy mogli ponadto dokonać paru wyborów związanych z decyzjami podjętymi w innych grach z serii, a zrobimy to z użyciem ,kart tarota, a także odtworzyć Inkwizytora z poprzedniej części cyklu, podobnie jak to miało miejsce z Hawkiem w tamtej grze (wygląd, klasę, a w tym wypadku wyjątkowo także rasę). Wybrane opcje mają działać podobnie do tego, co znaliśmy w Origins, a postacie mają reagować na nasze pochodzenie, co odblokuje również nowe linie dialogowe.

Istotną opcją ma być tutaj dobór frakcji, który wpływa na to, jak inni nas widzą oraz jakie będziemy mieli zdolności dodatkowe. Na starcie gry będziemy mieli 6 takich frakcji. Odgrywają one rolę podobną do początków z Origins (chociaż raczej nie będą grywalne):

  • Szara Straż - Starożytny zakon, którego członkowie przysięgają walkę z pomiotami i potworami. Szarzy Strażnicy przechodzą tajemne rytuały, dzięki którym zyskują nadnaturalne moce;
  • Żałobna Gwardia - Elitarny zakon nekromantów opiekujących się rozległą, zamieszkaną przez duchy oraz przemierzaną przez nieumarłych Wielką Nekropolią w Nevarze;
  • Skaczący za Zasłonę - Badacze ruin starożytnych elfów. Przyjmują każdego dość odważnego, by zmierzyć się z wykrzywiającą rzeczywistość magią Arlathanu;
  • Antiviańskie Kruki - niesławna na całe Thedas grupa przestępcza bezwzględnych zabójców, którzy swymi zdolnościami wzbudzają strach jako owiani tajemnicą obrońcy Antivii;
  • Smoki Cienia - Podziemny ruch oporu sprzeciwiający się skorumpowanym władzom i niewolnictwu w Tevinterze. Walczący o wolność i sprawiedliwość dla ludzi.
  • Władcy Fortuny - Podróżnicy, łowcy i poszukiwacze skarbów z Rivanu. Słyną ze swych śmiałych wyczynów i karkołomnych ucieczek.

Fabuła i postaci


Kwestia fabuły to na razie błądzenie w ciemnościach. Z tego, co wiemy o głównej historii, Solas chce odtworzyć starożytny świat elfów i zniszczyć ten obecny. Stajemy w tych mrocznych dla całego Thedas dniach jako obrońca kontynentu, werbujemy towarzyszy i stawiamy czoła spaczonym bogom.

Tytułowa Straż Zasłony będzie z kolei organizacją trochę na kształt wcześniejszej Inkwizycji, która ma na celu bronić wspomnianej Zasłony. Po 11 latach od wydarzeń z poprzedniej części serii ponownie zagraża ona bowiem wszelkiemu istnieniu.

Co jest tradycją tej serii, Straż Zasłony zaoferuje nam nowego protagonistę oraz drużynę nowych towarzyszy, ale nie zabraknie przy tym kilku znanych twarzy, jak Varric, Inkwizytor, Kasandra Penthagast i Solas. Ten ostatni pełniący oczywiście rolę antagonisty. Do tego dochodzi jeszcze zwiadowczyni Harding, która tym razem przyłączy się do nas jako pełnoprawny towarzysz.

Łącznie do naszej ekipy zwerbujemy 7 różnorodnych postaci, które ponoć mają być najbardziej rozbudowane i rozpisane w historii serii. W Dragon Age: Straż Zasłony towarzysze mają pchać fabułę do przodu, posiadać jeszcze mocniej zarysowane backstory oraz odgrywać ważne role w naszym zespole. Ponownie będą na żywo reagować na podjęte przez nas decyzje, a te będą miały wpływ na to, jak nas postrzegają i na nasze relacje. W skrajnych przypadkach pewne wybory mogą sprawić, że dana postać odejdzie z ekipy lub permanentnie zginie w wyniku podjętych przez nas działań. Powrócą również romanse, a tym razem do łóżka będzie można pójść z każdym niezależnie od płci, rasy czy przynależności. Co ciekawe, jeśli nie wdamy się z kimś w związek uczuciowy, to postać ta znajdzie sobie kogoś innego z członków zespołu lub z osób napotkanych w trakcie przemierzania Thedas.

Istnieje możliwość, że dodatkowi NPC-e dołączą do nas podczas jakiś misji na pewien czas, lecz nie będą częścią zespołu, czego przykład widzieliśmy na ostatnim gameplayu, który ukazał m.in. podążającego za nami Varrica.

Towarzysze, którzy dołączą do nas w Dragon Age: Straż Zasłony:

  • Bellara (elfka) - Skacząca za Zasłonę z obsesją na punkcie poznania tajemnic starożytnej krainy Elvhenan. Kreatywna romantyczka.
  • Davrin (elf) - odważny i czarujący Szary Strażnik, który wyrobił sobie renomę łowcy potworów. Opiekuje się również gryfem Asanem, którego wykorzystuje w walce.
  • Emmrich (człowiek) - nekromanta z nevarskiej Żałobnej Gwardii. Duże doświadczenie oraz umiejętności magiczne uzupełnione o Manfreda, który jest jego osobistym ożywionym asystentem.
  • Harding (krasnoludka) - zwiadowczyni o wielkim sercu, pozytywnym nastawieniu i zawsze gotowym łuku... a także nieoczekiwanych (jak na krasnoluda) mocach magicznych. Bohaterka Inkwizycji.
  • Lucanis (człowiek) - ekspert od zabijania, dla którego Antiviańskie Kruki to rodzinny interes. Opanowany pragmatyk bez doświadczenia socjalnego.
  • Neve (człowiek) - mag oraz detektyw z domieszką cynizmu. Jest również członkiem grupy buntowników - Smoków Cienia z Tevinteru.
  • Taash (qunari) - łowczyni smoków sprzymierzona z Władcami Fortuny. Taash uwielbia przygody, nie boi się ryzyka, a im większy jej przeciwnik - tym lepiej.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   18:32, 13.06.2024
Jak na razie jedyne co nie za bardzo mi się podoba to ograniczenie liczby towarzyszy do dwóch i zrezygnowanie z taktycznych elementów podczas walki. Jeśli chodzi o resztę to jestem na TAK, sęk w tym że walka to jednak dość ważny element rozgrywki więc jednak mam małe wątpliwości jeśli chodzi o całość.