CD Project Spring Conference 2010
25 marca 2010 roku w klubie Loft 44 w Warszawie miała miejsce wiosenna konferencja prasowa firmy CD Projekt. Prezentacja skierowana do mediów oraz partnerów biznesowych obejmowała całość działalności CD Projektu, zatem nie tylko dystrybucję gier, ale także ich produkcję oraz dystrybucję filmów.
Zróżnicowanie tematyki można było zauważyć już na pierwszy rzut oka. Choć na wejściu zostaliśmy powitani przez wielką figurę Wiedźmina, w dalszej części klubu królowały plakaty z postaciami Disneya. Podczas przygotowań do rozpoczęcia nie zabrakło tradycyjnych usterek technicznych, jednak konferencja wystartowała o czasie. Podzielona została na kilka bloków, które kolejno pokrótce omówimy.
CD Projekt – wczoraj, dziś i jutro.
Rok 2009 był czasem kryzysu również dla branży komputerowej. Aby zaradzić kiepskiej sytuacji, CD Projekt skorzystał z kilku rozwiązań, które pozwoliły przejść przez ten okres bez bankructwa. Po pierwsze dokonał restrukturyzacji, która związana była ze zwolnieniem ponad 100 pracowników. Po drugie, firma zdywersyfikowała swoje źródła przychodów. Do tej pory jej głównym zajęciem była dystrybucja gier. Pierwsza zmiana w tym względzie miała miejsce w 2007 roku. Wówczas powstało studio CD Projekt RED, które zadebiutowało wydaniem gry “Wiedźmin”. Zaś w 2009 doszło do kolejnego rozszerzenia. CD Projekt nawiązało współprace z Disney Studios obejmującą dystrybucję filmów DVD oraz otworzyło swój kanał internetowej dystrybucji gier, czyli portal GOG.Com. Mimo licznych perturbacji, zwrotów, jak i wymuszonych ograniczeń asortymentu, CD Projekt wyszedł obronną ręką z dobrymi prognozami na przyszłość. Obecnie ambicją firmy jest stać się marką rozpoznawalną globalnie. Pierwsze kroki w tym kierunku już za nimi.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler