Might And Magic - Potężny i Magiczny świat


bigboy177 @ 16:55 03.02.2007
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!


Might & Magic to jedna z najpopularniejszych serii gier komputerowych. Cały świat wykreowany na potrzeby sagi powstał w studio New World Computing prowadzonym przez człowieka o imieniu Jon Van Caneghem. To właśnie jemu zawdzięczamy pierwotny wygląd gry, oraz wszystkie kolejne tytuły zainspirowanego jego pomysłem.



Początkowo Might & Magic było grą cRPG, w której gracz przemierzał niezbadane wcześniej miejsca, nie odwiedzone podziemia i nie splądrowane grobowce. Pierwsza część serii zatytułowana była Might and Magic: The Secret of the Inner Sanctum, i zadebiutowała na komputerach Commodore 64 oraz PC. Natychmiast zdobyła sobie rzesze fanów na całym świecie i stała się jednym z najbardziej pożądanych programów. Gracze potrafili spędzać całe miesiące na odkrywaniu każdego skrawku ogromnego i fantazyjnie zaprojektowanego świata.

Głównymi bohaterami Might & Magic była grupa podróżników dysponujących wieloma różnymi umiejętnościami. Gracz obserwował świat z perspektywy FPP, przemierzał ogromne krainy i walczył z napotkanymi przeciwnikami. System starć stanowił połączenie turowego, z rozgrywanym w czasie rzeczywistym. Grająca osoba mogła dokonać wyboru w jaki sposób ma ochotę eliminować stojących mu na drodze oponentów.



Początkowo swoboda ruchów była bardzo ograniczona, a heros poruszał się w sposób skokowy. Dopiero po pewnym czasie, a dokładniej po debiucie szóstej części serii zatytułowanej Might and Magic VI: The Mandate of Heaven, gracz mógł spacerować w sposób przypominający dzisiejsze strzelanki FPS. Przed wydaniem wspomnianego tytułu pojawiły się oczywiście cztery pośrednie: Might and Magic II: Gates to Another World, Might and Magic III: Isles of Terra, Might and Magic IV: Clouds of Xeen oraz Might and Magic V: Darkside of Xeen. Każda z nich stanowiła drobny krok w stronę coraz większego i wspanialszego świata cRPG, pochłaniającego setki, a może nawet tysiące godzin z życia graczy.

Niestety wspaniała przygoda dobiegła końca w 2002 roku, kiedy na rynku pojawiła się ostatnia, dziewiąta część serii zatytułowana Might and Magic IX: Writ of Fate. Po raz pierwszy w grze pojawił się zupełnie nowy silnik graficzny potrafiący generować w pełni trójwymiarową grafikę. Radość fanów była jednak bardzo krótka, ponieważ niedługo po wydaniu programu, producent – firma 3DO – zbankrutował, a niegdyś wspaniała gra została pogrzebana głęboko pod stertą innych projektów.



Sprawdź także:
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?