Premiery gier w marcu 2023

Tchia - 21 marca
PC, PlayStation 5, PlayStation 4
Tchia to przygodowa gra akcji osadzona na bajecznym archipelagu położonym na Oceanie Spokojnym. Za grę odpowiada niezależne studio Awaceb. Gracz wciela się w tytułową bohaterkę, która przemierza kolejne wyspy poznając ich zakamarki - w trakcie tej tropikalnej przygody jej głównym zadaniem jest uratowanie ojca z rąk okrutnego tyrana Meavora, władcy archipelagu. Tchia posiada specjalną moc przeskakiwania duszy, co pozwala nam przejąć kontrolę nad każdym spotkanym zwierzęciem lub przedmiotem.
Od razu do dyspozycji mamy otwarty świat, a akcję obserwujemy zza pleców protagonistki. Eksplorujemy, rozwiązując zagadki środowiskowe, jednocześnie korzystając ze specjalnej umiejętności protagonistki - zamiany dusz. Wcielamy się w np. zwierzęta lub przedmioty, co często jest będzie niezbędne przy pokonywaniu łamigłówek. Do tego wszystkiego wspinamy się także po górach i żeglujemy, a na naszej drodze staje sporo bohaterów niezależnych, z którymi możemy porozmawiać lub też wziąć udział w jednej z kilku minigierek - takich jak np. jam na ukulele.
Have a Nice Death - 22 marca
PC, Switch
Choć w grach to my głównie siejemy śmierć, tak teraz wcielamy się dosłownie - w Śmierć. Have a Nice Death, produkcja niewielkiego studia Magic Design Games, opowiada o perypetiach Śmierci - tej, która przychodzi po ludzi, którzy muszą przenieść się na drugą stronę lustra. Nasz bohater jest właścicielem firmy Death Inc., gdzie zajmuje się kolekcjonowaniem dusz zmarłych. Protagonista jednak zaczyna cierpieć na wypalenie zawodowe i udaje się na urlop, a w tym czasie jego pracownicy, Smutki (Sorrows), zaczęli jednak zbyt frywolnie podchodzić do swoich obowiązków - w efekcie czego szef musi przerwać wczasy, wrócić na Ziemię i pokazać, że to on zarządza przedsiębiorstwem.
Have a Nice Death to platformówka 2D, w której dominującą umiejętnością jest zręczność gracza. Chodzi bowiem o walkę z rozmaitymi typami przeciwników, którzy charakteryzują się odmiennymi zachowaniami. Lokacje są bowiem generowane proceduralnie, a w przypadku "śmierci" odblokowujemy nowe ulepszenia oraz bronie do użycia w następnej rozgrywce - tracąc jednak dotychczasowe zbiory.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler