NVIDIA DLSS 3 to rewolucja w ray-tracingu?
Włączenie DLSS 3 potrafi znacząco poprawić wydajność w grach (także na kartach GeForce RTX 20 oraz RTX 30, co warto podkreślić), a jest to możliwe m.in. dzięki temu, że poszczególne klatki mogą być generowane na wiele sposobów. Jak czytamy na stronie „Zielonych”, sztuczna inteligencja potrafi zrekonstruować nawet 75% pierwszej klatki za sprawą DLSS Super Resolution, a następnie stworzyć całą kolejną klatkę przy pomocy DLSS Frame Generation. Finalnie blisko 90% tych dwóch klatek powstaje dzięki DLSS, co natomiast znacząco podnosi wydajność całego systemu. Obraz o jakości, jaką obecnie widzimy oraz będziemy widzieć w grach jeszcze niedawno był niemożliwy, dlatego na naszych oczach obserwujemy prawdziwą rewolucję. Dlatego też z niecierpliwością czekam na to, czym będą się chwalić graficy w kolejnych latach i miesiącach.
Jakby tego było mało, DLSS 3 zawiera także NVIDIA Reflex, czyli technologię, która synchronizuje procesor oraz układ graficzny, dzięki czemu istotnie spada opóźnienie pomiędzy poleceniem, jakie wydajemy obserwowanej w grze postaci, a jej reakcją. Wszystkie polecenia są dzięki NVIDIA Reflex realizowane praktycznie błyskawicznie. Redukcja opóźnienia sięga nawet 2-krotności, gdy porównamy go z poziomem natywnym, więc jest naprawdę znacząca.
Tytuł | Skok wydajności z DLSS 3, jaki uzyskaliśmy |
---|---|
Gry posiadające wsparcie DLSS 3: | |
A Plague Tale: Requiem | 48% |
Bright Memory: Infinite | |
Conquerors’ Blade | |
Dakar Desert Rally | |
Destroy All Humans! 2 – Reprobed | |
F1 22 | |
F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch | |
HITMAN 3 | |
Jurassic World Evolution 2 | |
Justice | |
Loopmancer | |
Microsoft Flight Simulator | 79% |
Marvel’s Spider-Man: Miles Morales | |
Marvel's Spider-Man Remastered | 44% |
Marvel’s Midnight Suns | |
Need For Speed Unbound | 41% |
Portal with RTX | |
SUPER PEOPLE 2 | |
The Witcher 3: Wild Hunt | 52% |
Warhammer 40,000: Darktide | |
WRC Generations | |
Gry, które otrzymają wsparcie DLSS 3: | |
Atomic Heart | |
Black Myth: Wukong | |
Chernobylite | |
Cyberpunk 2077 | |
Deliver Us Mars | |
Dying Light 2 Stay Human | |
Hogwarts Legacy | |
ICARUS | |
Ill Space | |
Marauders | |
Midnight Ghost Hunt | |
Mount & Blade II: Bannerlord | |
Naraka: Bladepoint | |
PERISH | |
Ripout | |
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl | |
SYNCED | |
The Cycle: Frontier | |
The Lord of the Rings: Gollum | |
THRONE AND LIBERTY | |
Tower of Fantasy | |
Warhaven | |
Witchfire |
Jeśli jeszcze nie jesteście przekonani, może wasze zdanie zmieni lista gier, jakie obecnie wykorzystują DLSS 3. Jak zobaczycie powyżej, jest ona znacząca, a kolejne pozycje pojawiają się regularnie. Skok wydajności w każdym z wymienionych tytułów jest co najmniej kilkudziesięcioprocentowy – tak przynajmniej twierdzi NVIDIA. My sprawdziliśmy na razie tylko część, ale w każdym tytule, który wzięliśmy na tapetę różnica wydajności po odpaleniu DLSS 3 była znacząca. W tabelkach znajdziecie oczywiście nasze obserwacje.
Podsumowując, DLSS 3 to kolejny krok firmy NVIDIA w kierunku bardziej realistycznej i poprawniej renderowanej oprawy wizualnej. Dzięki uprzejmości "Zielonych" oraz sklepu Komputronik w nasze ręce wpadła karta GeForce RTX 4080 Tuf Gaming od firmy Asus. Testujemy ją dogłębnie i jesteśmy pod ogromnym wrażeniem. W najbliższym czasie możecie się na naszych łamach spodziewać wielu publikacji przygotowanych dzięki temu sprzętowi i zawierających spostrzeżenia jego dotyczące. Bądźcie więc z nami i bądźcie czujni!
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler