Tydzień z Mass Effect: Do wyboru, do koloru.

W pierwszej części serii artykułów tydzień z Mass Effect, starałem się przybliżyć Wam moje przemyślenia odnośnie inspiracji jakie pchnęły autorów do stworzenia uniwersum w jakim rozgrywa się kosmiczna saga. Tym razem nie będzie rozmyślań, a jedynie garść suchych faktów. Przedstawię Wam bowiem pokrótce wszystkie sześć klas postaci, które znajdziecie zarówno w pierwszej, jak i drugiej edycji serii. BioWare nie prowadziło do nich praktycznie żadnych znaczących zmian. Oczywiste jest, że tym razem dysponują nowymi umiejętnościami oraz uzbrojeniem, sama mechanika rozgrywki jest jednak nietknięta. Przez co, osoby, które już w "jedynce" miały swojego faworyta, w "dwójce" poczują się jak w domu.
Ścieżek rozwoju głównego bohatera mamy w sumie sześć, a każda oferuje odmienne umiejętności. Inżynier jest bez wątpienia klasą czysto technologiczną, żołnierz polega na broni, adept lubuje się natomiast w biotyce. Mamy też jeszcze szpiega, stanowiącego połączenie żołnierza z inżynierem, strażnika będącego mieszanką inżyniera oraz adepta, a także szturmowca zawierającego elementy z żołnierza i adepta. Dzięki dość znacznym różnicom w specjalizacjach, łatwo wybrać bohatera pasującego do naszego stylu grania. Jest to o tyle istotne, że klasa postaci nie jest w Mass Effect jedynie sprytną nazwą. Rozgrywka dość znacznie zmienia się w zależności od tego, na kogo się zdecydujemy. Szczególnie widać to w Mass Effect 2, w którym deweloper jeszcze lepiej je zbalansował i dodał wiele różnych, wcześniej niedostępnych, możliwości. Więcej szczegółów na temat każdej z klas znajdziecie poniżej. Warto też przeglądnąć załączone do treści materiały filmowe.
Jak sama nazwa wskazuje, żołnierz skupia się przede wszystkim na broni palnej oraz umiejętnościach bojowych. Jest on podstawową klasą w grze, ponieważ, nie oszukujmy się, nie wymaga praktycznie żadnej strategii i pomyślunku. Wystarczy po prostu odpowiednio dobre wyposażenie, a nikt nie stanie mu na drodze. Żołnierz potrafi wykorzystywać wszystkie z dostępnych w grze pancerzy, potrafi się także posługiwać każdym typem broni palnej. Zdecydowanie najlepszą jego umiejętnością jest zastrzyk adrenaliny. Jego inicjacja powoduje chwilowe zatrzymanie czasu, dzięki czemu znacznie łatwiej jest wyeliminować przeciwników.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler