Marvel's Spider-Man Remastered to nowy benchmark komputerowych możliwości?


bigboy177 @ 22:46 31.08.2022
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Marvel's Spider-Man Remastered to jedna z najlepiej wyglądających gier ostatnich lat. Aby zobaczyć ją w pełnej krasie, trzeba jednak dysponować odpowiednim blaszakiem. Co nieco na ten temat w naszym artykule.

Na naszych łamach mogliście niedawno przeczytać recenzję Marvel’s Spider-Man w wersji dedykowanej komputerom osobistym. W podsumowaniu artykułu Adam napisał, że port przeznaczony dla blaszaków jest zdecydowanie najlepszą obecnie dostępną wersją tejże gry, a za taki stan rzeczy odpowiada m.in. wyśmienita oprawa wizualna. Postanowiliśmy jej poświęcić dodatkowy artykuł, skupiający się na ray-tracingu oraz nowinkach technologicznych opracowanych przez firmę NVIDIA.

Spider-Man to gra, na przykładzie której idealnie pokazać można postęp graficzny, jaki miał miejsce w ostatnich latach. Podczas zabawy widzimy, jak nasz bohater śmiga pomiędzy budynkami Nowego Jorku, a w przeszklonych powierzchniach pojawia się nie tylko jego własne odbicie, ale także refleksy wszystkiego tego, co znajduje się dookoła. Wcześniej, bez technologii ray-tracingu, osiągnięcie tu realizmu oraz wierności było praktycznie niemożliwe. Teraz, właśnie za sprawą śledzenia promieni, wirtualny Nowy Jork prezentuje się tak świetnie, jak nigdy wcześniej, a pomaga w tym wszystkim firma NVIDIA i jej technologiczne bajery.

Wspaniałości opracowane przez studio Nixxes Software podziwiać możemy bez problemów na kartach z rodziny GeForce RTX 30. Wbudowane w GPU rdzenie RT, czyli dedykowane ray tracingowi, znacznie przyspieszają wszystkie obliczenia realizowane przy pomocy tejże technologii. To właśnie dzięki nim na ekranie widzimy lepiej prezentujące się cienie, odblaski oraz oświetlenie. Dodatkowym atutem kart z serii GeForce RTX jest to, że korzystają one z dobrodziejstw technologii DLSS oraz DLAA. Pozwalają one nawet podwoić liczbę klatek widocznych na ekranie, a co ważne, możliwe jest to w rozdzielczościach sięgających 4K.

DLSS oraz DLAA działają na tej samej technologii. Pierwsza z wymienionych technik opracowana została po to, by podnieść maksymalną wydajność animacji, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości obrazu. Sprawdza się ona wyśmienicie w wysokich rozdzielczościach oraz kartach graficznych z niskiej lub średniej półki cenowej. Zadanie DLAA jest zgoła odmienne. To specjalny tryb antyaliasingu przygotowany dla użytkowników posiadających karty graficzne z zapasem mocy, czyli te najpotężniejsze. DLAA pracuje na natywnej rozdzielczości, aby zmaksymalizować jakość zamiast zwiększania wydajności. Każdy znajdzie coś zatem dla siebie, kwestia tylko wybrania wydajności, bądź jakości.

Jeszcze jedną technologią opracowaną przez firmę NVIDIA, a wykorzystywaną w Marvel’s Spider-Man, jest HBAO+. Jej zadaniem jest między innymi poprawa cieniowania typu ambient occlusion, stosowanie mapy cieni o wyższej rozdzielczości, wyższy poziom szczegółowości oraz filtrowanie tekstur zapewniające im wyższą jakość i wierność. To właśnie dzięki HBAO+ przygody Spider-Mana prezentują się tak realistycznie, a przy okazji mamy odblokowaną liczbę klatek na sekundę, zapewniającą szybszą rozgrywkę. Nie jesteśmy już ograniczeni limitem narzuconym przez deweloperów. Moc, jaką dysponujemy w komputerze, przekłada się bezpośrednio na to, co widzimy na ekranie.

Na koniec jeszcze kilka kwestii, choć nie koniecznie związanych z firmą NVIDIA, to pozwalającym nam osiągnąć maksymalną wydajność oraz jakość w Marvel’s Spider-Man. Redakcja Hardware Unboxed zauważyła, że komputery wyposażone w pamięć DDR5 radzą sobie sporo lepiej, niż te posiadające DDR4. Skok wydajności jest na tyle duży, że warto rozważyć upgrade. Nie wierzycie? Zerknijcie na przygotowany przez wspomnianą ekipę film. Prócz szybszej pamięci, warto jeszcze mieć ekran dysponujący technologią HDR. Dzięki niemu barwy będą nasycone i realistyczne, jak nigdy wcześniej, a przecież o to w grach wideo chodzi, prawda?

Podsumowując, Marvel’s Spider-Man to wspaniały benchmark możliwości dzisiejszych komputerów. Jeśli chcecie wszystkie opracowane przez deweloperów bajery zobaczyć w pełnej krasie, musicie jednak dysponować odpowiednimi podzespołami oraz właściwym oprogramowaniem. Karta graficzna z rodziny GeForce RTX 30, najnowsze sterowniki dla niej oraz nowoczesny ekran zapewnią Wam doznania, o jakich niedawno mogliście tylko marzyć.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   15:47, 01.09.2022
No może to jest jakiś benchmark . Ale gra jest głupia z tego co widziałam w zajawkach no i coś takiego ma promować te lepsze podzespoły czy coś.