Trendy w grach: prognozy na nadchodzącą dekadę?


bigboy177 @ 13:58 05.07.2022
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Gry w ostatnim czasie dynamicznie się rozwijają, a związane z nimi przychody rosną. Nic nie wskazuje na to, by miało się to w kolejnych latach zmienić.

Nasza branża w ostatniej dekadzie rozwija się w imponującym tempie, osiągając wartość wielu miliardów dolarów, a dzieje się to głównie dzięki grom wideo. W 2020 r. przychody z globalnego rynku gier osiągnęły niewyobrażalne 174,9 mld USD, przy czym gry mobilne stanowiły 86,3 mld USD, gry konsolowe – 51,2 mld USD, a gry komputerowe – 37,4 mld USD.

Wiele danych wskazuje na to, że Polska ma ogromny potencjał, aby stać się jednym z najważniejszych rynków gier. Z przychodami z hazardu o wartości prawie 5 miliardów euro w 2020 roku, jest to obecnie najciekawszy i najbardziej lukratywny rynek wschodnioeuropejski. Dla porównania, chorwacki przemysł gier jest wart tylko około 350 mln euro, podczas gdy znacznie większy rynek rosyjski zdołał wygenerować tylko blisko 600 mln euro.

Nie trzeba dodawać, że wraz z przejściem na gry z łatwym w obsłudze, elastycznym i niezależnym od urządzeń środowiskiem, zmieniają się również podstawowe komponenty tych gier. Od pierwszej prostej gry wideo w tenisa w 1958 roku do dzisiejszej Red Dead Redemption 2 poczyniono tak ogromny postęp, że wydaje się to zbyt niewiarygodne, żeby było możliwe. Ale spróbujmy, nie wdając się w szczegóły, przejść do trendów projektowanych gier, które wstrząsną branżą w tej dekadzie.

Hazard podczas grania


Gry od dawna zawierają elementy hazardu – internetowe kasyno czy społecznościowe gry kasynowe, jakie łatwo możemy znaleźć w social mediach, skrzynki z łupami w grach wideo oraz inne gry zawierające w sobie tak ekscytujący element ryzyka - wszystko to sprawia, że niepostrzeżenie hazard przenika do naszego codziennego życia.

Mówiąc o grach wideo z elementami hazardu, warto zwrócić uwagę na szeroko polecane top 5 gier wartych wypróbowania, a są to: Final Fantasy VIII, Red Dead Redemption, Wiedźmin 3, Watch Dogs i Fallout New Vegas. Każdy z tytułów, począwszy od gry karcianej „Gwint” w Wiedźminie 3, po pokera w Watch Dogs, zawiera w sobie inną grę hazardową, co daje jeszcze szerszą perspektywę wrażeń dla graczy.

Używaj chmury, by grać, gdzie chcesz, kiedy chcesz i na czym chcesz


Biblioteki gier w chmurze przechowują wybrane gry i przesyłają je strumieniem wideo do urządzenia, dzięki czemu możesz natychmiast cieszyć się rozgrywką, bez konieczności pobierania danych lub używania urządzenia o dużej mocy obliczeniowej. Jak na razie gra w chmurze raczkuje, ale już podwoiła się wartość tej gałęzi z 0,63 mld USD w 2020 r. do 1,45 mld USD w 2021 r. Wedle widocznych wskaźników, 2022 rok najpewniej również zanotuje ogromny wzrost.

I oczywiście najlepsze dopiero nadejdzie. Zabawa w chmurze nie tylko połączy miliony graczy z grami, w które wcześniej nie mogli grać ze względu na ograniczenia techniczne, ale także pozwoli nam tworzyć nowe wirtualne światy o niespotykanej jakości, wyglądające jak rzeczywistość. Platformy oferujące rozgrywkę w chmurze są opracowywane przez G-Cluster, Nvidia, Onlive, StreamMyGame i kilka innych firm, a technologia sieci 5G bardzo w tym pomaga, ponieważ jedyną rzeczą potrzebną użytkownikowi, jest szybkie i stałe połączenie z Internetem.

Uczucie, wąchanie, degustacja i kontrolowanie wirtualnych światów


W przeciwieństwie do sławnego wersu „nie potrzebujemy kontroli myśli” pochodzącego z tekstów Pink Floyd, wkrótce będziemy mogli kontrolować myśli na ekranie. Stanie się to możliwe – i do pewnego stopnia, już jest możliwe: możesz sterować oprogramowaniem (na przykład dronami) za pomocą sygnałów za pośrednictwem mózgu Emotiv EPOC – dzięki rozwojowi interfejsów neurokomputerowych.

Kontrola to jednak tylko część Internetu Zmysłów. Rzeczywistość wirtualna i rzeczywistość rozszerzona (pamiętasz, że gra Pokemon Go miała ponad miliard pobrań do 2019 r.?) są wciąż nowe, ale już pozwalają nam próbować poczuć i dotykać wirtualnego świata.

Co więcej, bariera językowa może wkrótce przestać istnieć, ponieważ oprogramowanie do automatycznego tłumaczenia wkrótce osiągnie etap, w którym może natychmiast tłumaczyć na dowolne języki, popełniając niewiele błędów.

Oglądanie eSportu, jak klasycznego sportu


Oczekuje się, że do 2023 roku eSport przyciągnie ponad 350 milionów okazjonalnych widzów i 300 milionów stałych widzów. Liczby te przyprawiają o zawrót głowy fanów sportu. Wzrosły również pensje i pule nagród. Na przykład skumulowana pula nagród w turnieju Fortnite w 2019 roku wyniosła około 65 milionów dolarów, a globalna pula nagród w e-sporcie ma przekroczyć 500 milionów dolarów do 2023 roku.

Streaming wideo pokazuje równie niezwykły wzrost. W pierwszym kwartale 2021 r. gry wideo były oglądane przez 8,8 miliarda godzin na całym świecie. Liczba ta wzrosła ponad dwukrotnie z 3,6 miliarda godzin w 2019 r. i teraz, w 2022, wciąż obserwuje się tendencję wzrostową. Jest to łatwo wytłumaczyć: po pierwsze, strumieniowanie wideo obejmuje wszystko, od transmisji turniejów, po codzienne treningi i gry z fanami; po drugie, jest to sposób na utrzymywanie kontaktu z grą przez tych, którzy nie potrafią sami grać; wreszcie jest darmowy, ale oferuje wiele sposobów interakcji ze streamerem, graczami i innymi obserwatorami.

Sprawdź także:
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   15:07, 06.07.2022
Matrix , Matrix zbliża się wielkimi krokami .Cybersex to już w ogóle będzie rządził , cycki większe , penisy większe i nie trzeba się ze sobą ciamkać ani się myć przed spotkaniem tylko gogle przetrzeć i heja. Szczęśliwy .I dobrze , nie trzeba nóg rozkładać. Szczęśliwy