Gothic - autopsja serii


bigboy177 @ 01:28 03.11.2006
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!



Naszą wędrówkę rozpoczynamy w 29 listopada 2002 roku w wieży maga Xardasa. Przedstawia on zarys sytuacji i zleca nam pierwsze zadania, od których zależeć będą losy pięknej doliny Khorinis. Bez zastanowienia wyruszamy więc do akcji. Aby skutecznie zmierzyć się z napotkanymi przeciwnościami losu po raz kolejny uczymy się walki różnymi rodzajami broni, poprawiamy umiejętności magiczne, zdobywamy ciekawe przedmioty i oczywiście staramy się dołączyć do jednej z wielu frakcji. W Gothic II producent udostępnił nam bowiem nie tylko trzy obozy jak to miało miejsce w pierwowzorze, lecz znacznie więcej ciekawych ugrupowań takich jak złodzieje, magowie wody, magowie ognia, paladyni, straż miejska itd. Dzięki takiemu rozbudowaniu czujemy się prawdziwie wolni, i wiemy że od naszych decyzji zależy kształt świata w którym egzystujemy.



Po zdobyciu odpowiedniego doświadczenia wyruszamy do boju z głównym przeciwnikiem, i oczywiście wygrywamy. Niestety zwycięstwo okazuje się stosunkowo krótkie, ponieważ filmik prezentujący zakończenie programu wyjawia nam konspirację, której większość graczy zupełnie się nie spodziewało. Pozostało więc oczekiwanie na kolejną część serii Gothic, w której być może zagmatwana fabuła zostanie wyklarowana.

Czas pomiędzy drugą a trzecią edycją gry umilił nieco oficjalny dodatek do Gothic II zatytułowany Noc Kruka. Zawierał on sporą ilość nowych rodzajów broni, a także kilka ciekawych zadań. Gracze uwielbiający serię Gothic po raz kolejny zatopili się w świecie Doliny Khorinis, przechodząc nie tylko misje wprowadzone wraz z Nocą Kruka, lecz także fabułę podstawowej programu. Nawet kilkakrotne przechodzenie całej gry nie jest nużące, ponieważ swoboda w podejmowaniu decyzji sprawia, że każdy kolejny raz jest zupełnie nową przygodą. Możliwe jest bowiem zdobycie innych umiejętności, zarabianie jako kowal zamiast jako pomocnik alchemika, czy też przystąpienie do innej frakcji. Dlatego sam osobiście, zwiedzałem kolonię górniczą oraz Dolinę Khorinis wielokrotnie.

Sprawdź także:

Gothic 3

Premiera: 13 października 2006
PC

Gothic 3 to ostatnia gra z wielkiej serii rpg-ów stworzonych przez studio Piranha Bytes. Projektanci, chcąc pożegnać się z fanami, zrobili wszystko, by obcowanie z ,,trój...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?