Minecraft: The Wild - wywiad z twórcami kolejnej aktualizacji gry


bigboy177 @ 17:52 07.06.2022
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

The Wild to kolejna spora aktualizacja gry Minecraft. Co nieco na temat nowości w niej zawartych opowiadają nam jej deweloperzy.

The Wild to kolejny update przygotowany dla niebywale popularnego Minecrafta. Twórcy na jego potrzeby opracowali między innymi całkiem nowe klocki, nowy biom zwany Deep Dark, tajemnicze Starożytne Miasta, a także kilku mobów, wśród których zdecydowanie najniebezpieczniejszym będzie Warden. Zmian i nowości będzie sporo, a my mieliśmy przyjemność porozmawiać z deweloperami na temat aktualizacji. Naszymi rozmówcami są Agness Larrson (reżyserka gry) oraz Nir Vaknin (deweloper rozgrywki).

MG: W jaki sposób chcielibyście zachęcić graczy, którzy przestali grać w Minecraft do powrotu z okazji aktualizacji The Wild?

Agness Larrson: Aktualizacje przeważnie przyciągają wielu graczy, którzy przestali grać w Minecraft. Chcą oni sprawdzić nowe funkcje. Myślę, że zależy to od sposobu, w jaki grają. Wielu na pewno ucieszy Deep Dark oraz Warden, a także nowe tajemnice i przygody. Możesz sprawdzić też wiele nowych interesujących bloków, a także zwiedzić Starożytne Miasta. Mamy mnóstwo interesujących struktur. Zwiedzając je będzie się zastanawiał skąd one są, dlaczego właśnie tutaj i tak dalej. Sądzę, że jeśli zrobiłeś sobie przerwę w Minecraft, powinieneś powrócić.

MG: Jakie są najważniejsze nowości w The Wild.

Agness Larrson: Myślę, że mamy tu dwie najistotniejsze nowości związane właśnie z Deep Dark, czyli nowym mrocznym bomem. Chcemy dzięki temu pogłębić tajemnice, jakie skrywa Minecraft. Dodajemy wskazówki na temat dawnych cywilizacji oraz Starożytnych Miast, aby zainspirować graczy, by opowiadali swoje własne historie. Minecraft to przede wszystkim historie graczy.

Druga istotna sprawa to przygody w Deep Dark, w którym musisz się skrywać, musisz być sprytny, by unikać Strażnika (Wardena). Kładziemy nacisk na naturę. Mamy bagna, mamy żaby, mamy błoto, które znacząco zmienia sposób gry, szczególnie w przypadku graczy lubiących tego typu techniczne sprawy. Ważna jest też skrzynia, albowiem dzięki niej możesz wziąć ze sobą w ekspedycję więcej rzeczy.

To są kluczowe elementy: natura oraz tajemnice.

MG: Kilkakrotnie wspomniałaś już o tym, że w The Wild ważne są tajemnice. Czy atmosfera w grze będzie zatem inna?

Agness Larrson: Zdecydowanie tak. Klimat jest nieco straszniejszy, bardziej tajemniczy. Powiedziałbym, że wielu graczom będzie się to bardzo podobać. Niektórzy uznają, że jest zbyt strasznie, ale nie musisz na szczęście wchodzić w każde miejsce. Gracze chcieli przygód i my je im dostarczamy.

MG: Ważnym elementem The Wild jest nowy mob, Warden. Jesteś w stanie powiedzieć coś więcej na jego temat? Jak znajduje on gracza? Trudno go unikać?

Nir Vaknin: Więc Strażnik (Warden) ma dwa sposoby na to, by śledzić gracza. Jeden z nich to oczywiście wibracje – jak to ma miejsce w całej grupie przeciwników. Gracz może niszczyć bloki, chodzić, skakać, upuszczać różne rzeczy, a każdy ruch może tworzyć wibracje, które będą ściągać Strażnika.

Przyjdzie on jednak nawet wtedy, gdy będziesz w bezruchu. Jeśli zbyt długo będziesz w jednym miejscu, Strażnik zacznie Cię szukać przy pomocy węchu. Chodzi więc o to, by być cicho, nie tworzyć wibracji, a przy okazji, by cały czas być w ruchu. Próbujesz w ten sposób zmylić Strażnika. Możesz np. rzucać śnieżkami, by odciągnąć go od siebie. Pójdzie wtedy w innym kierunku.

Możesz też opanować mechanikę gry na tyle dobrze, że będziesz w stanie skutecznie unikać Strażnika. Jeśli będziesz cicho w Starożytnych Miastach, może nawet nie zostać przywołany, prawda? Więc chodzi o to, by ciągle rozważać ryzyko i próbować być świadomym otoczenia, a także tego, co może go przywołać.

MG: Czy Strażnik jest w stanie niszczyć środowisko podczas prześladowania gracza?

Nir Vaknin: Nie. On nie niszczy żadnych bloków. Przez chwilę zastanawialiśmy się czy czegoś takiego nie zrobić. Są inne stwory w grze, które niszczą bloki, ale myślę, że stawianie bloków w Minecraft jest zbyt ważną mechaniką dla gracza. Myślę, że czasem jest w porządku, gdy niektórzy przeciwnicy robią to samo. Ale myślę, że musimy szukać sposobów rzucania graczom wyzwań bez niszczenia bloków.

MG: Ważnym elementem nowej aktualizacji są żaby. Powiecie coś więcej na ich temat?

Agness Larrson: Gdy zaczęliśmy opracowywać żaby, najpierw wiele na ich temat czytaliśmy. Żaby, jak wiecie, są zimno krwiste. Było to dla nas fascynujące i postanowiliśmy zrobić żaby w Minecrafcie tak, aby także były zimnokrwiste.

Działa to tak, że gdy dorasta kijanka, wybierze jeden z dostępnych wariantów na podstawie temperatury. W taki sposób w Minecrafcie występują zimnokrwiste zwierzęta. Więc jeśli kijanka dorośnie w zimnym biomie będzie zimnokrwista, a jeśli w ciepłym będzie ciepłokrwista.

W ten sposób uzyskaliśmy trzy warianty żab. Każda z nich następnie daje ci inny blok.

MG: W pewnym momencie rozważaliście dodanie do gry świetlików, czy to prawda?

Agness Larrson: Tak, to prawda. Planowaliśmy dodać świetliki, jako jedzenie dla żab. Potem jednak dowiedzieliśmy się, że wiele świetlików jest trujących. Nie chcieliśmy więc ryzykować, że gracze w prawdziwym życiu zaczną karmić swoje żaby świetlikami, bo coś podobnego zobaczą w Minecrafcie.

Docieramy do milionów graczy, a to wiąże się z pewną odpowiedzialnością. Musimy naprawdę starać się nie robić rzeczy, które następnie mogą wyrządzić komuś krzywdę. Z tego względu zdecydowaliśmy się nie dodawać świetlików. Czas i środki poświęciliśmy na coś innego.

Nir Vaknin: Jeśli mógłbym coś dodać na ten temat. Skontaktowali się ze mną nawet właściciele sklepów ze zwierzętami, którzy wspominali o tym, że karmienie żab świetlikami już teraz jest problemem. Ludzie faktycznie to robią i przypadkowo szkodzą swoim zwierzętom. To coś, do czego nie będziemy się dokładać. Świadomie podjęliśmy tą decyzję. Chcemy, aby gracze dowiadywali się przydatnych rzeczy, a nie szkodzili swoim zwierzakom.

MG: Idąc dalej, jeśli chodzi o nowości, mamy niedostępne wcześniej zaklęcia. Powiecie coś więcej na ten temat?

Nir Vaknin: Zdecydowaliśmy się dodać zaklęcie zwane Swift Sneak (szybkie skradanie się). To zaklęcie, które możesz wykorzystać na swoim pancerzu, a dzięki temu będziesz szybciej się poruszał podczas skradania się.

Myślę, że mamy tu naprawdę interesującą synergię z mechaniką skradania się w Deep Dark oraz unikania Strażnika. Najtrudniejsze jest to, że bezustannie spowalniany jesteś przez skradanie się oraz ciągłe rozmyślanie o tym, że zdecydować się na bieganie. W pobliżu może nie być niczego, co wywoła wibracje. Kiedy się skradasz z tym zaklęciem, poruszasz się z przyzwoitą prędkością i możesz to robić częściej.

MG: Więc zaklęcie to przygotowaliście głównie dla Starożytnych Miast?

Nir Vaknin: W taki sposób się to zaklęcie zrodziło, ale później zaczęliśmy rozmyślać o nagrodach, jakie można zdobyć w Deep Dark oraz o tym, jak wpływa ono na całą grę. Faktycznie w mroku jest bardzo przydatne, ale znajduje też zastosowanie podczas budowania oraz w potyczkach PvP z innymi graczami.

MG: Najciekawszy blok w The Wild, to?

Agness Larrson: Myślę, że dla blok zwany Skalk da wiele możliwości technicznym graczom, ale ja najbardziej jestem podekscytowana błotem. Glina istniała już w Minecrafcie i to jest blok. Możecie z niej robić cegły, możecie robić płytki terakotowe. Terakota jest bardzo ważna, jeśli chcecie robić jakiejś piękne budynki, ale glina była raczej droga, jeśli grasz w survival. Nie odnawia się też ona, ale teraz, dzięki błotu, możesz uzyskać glinę z błota, co oznacza, że możesz robić więcej świetnych rzeczy przy pomocy gliny. To mi się bardzo podoba. Mamy jednak wiele świetnych bloków.

Nir Vaknin: Dla mnie najbardziej ekscytujące są bloki Skalk i nie chodzi tu o sprawy techniczne, ale związane z budowaniem. Ostatnio zacząłem wykorzystywać bloki z nutami jako po prostu tapeta. Więc myślę, że choć niektóre nowe bloki, jak Catalyst, niełatwo będzie wykorzystać w budynku, do mnie to przemawia. Szukanie tego, gdzie to może pasować. Mogę sobie wyobrazić filar z kwarcu, na szczycie którego jest właśnie Catalyst podpierający sklepienie. Byłoby to ciekawe.

MG: Bardzo dziękujemy za wywiad i życzymy wszystkiego najlepszego w imieniu redakcji oraz czytelników.

Agness Larrson oraz Nir Vaknin: Również dziękujemy i życzymy wszystkiego dobrego redakcji oraz czytelnikom.

Sprawdź także:

Minecraft

Premiera: 09 listopada 2011
PC, XBOX 360, XBOX ONE, PS3, PS4, PSV

Minecraft jest sandbox'ową grą stworzoną przez Markusa Perssona. Tytuł zdobył ogromną popularność, a jej fenomenu należy upatrywać się w prostocie rozgrywki. Gra naśladuj...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?