Premiery gier w marcu 2022
Assassin's Creed: Valhalla - Świt Ragnaroku - 10 marca
PC, Xbox Series X|S, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4
Świt Ragnaroku to trzecie (i prawdopodobnie ostatnie) rozszerzenie poświęcone cRPG-owi akcji (lub jak chcą niektórzy: przygodowej grze akcji) Assassin's Creed: Valhalla. DLC to nieco z przypadku, a bardziej z chłodnej kalkulacji, trafiło do gry, ponieważ na 2021 rok Ubisoft nie przygotował żadnej nowej części.
W Assassin's Creed: Valhalla - Świt Ragnaroku nadal wcielamy się w bohatera podstawowej wersji gry, Eivora, na którego tym razem czeka nieco bardziej fantastyczna od poprzednich przygoda. Protagonista lub protagonistka bowiem wciela się w najwyższego nordyckiego króla z ichniejszej mitologii - Odyna. Przeniósł się on do tego wymiaru w jednym celu: aby uratować porwanego przez nieśmiertelnego olbrzyma Surtra syna, Baldura.
Rozgrywka w Świcie Ragnaroku jest w dużej mierze niezmieniona względem podstawowej wersji gry. Rozszerzenie skupia się przede wszystkim na nowej linii fabularnej oraz zupełnie świeżej krainie - Svartalfheim. Mityczna siedziba karłów swoimi rozmiarami odpowiada 1/3 Anglii z oryginalnej Valhalli. Przez fakt, że Eivor zyskał nową powłokę, Odyn posiada na swoim wyposażeniu również unikalne umiejętności, z których możemy skorzystać. Do tego dochodzi inspirowane nordyckimi wierzeniami wyposażenie i uzbrojenie.
Grand Theft Auto V - 15 marca
Xbox Series X|S, PlayStation 5
Po ostatniej, dość niefortunnej (oględnie mówiąc) premierze Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition, Rockstar musi dowieźć coś ciekawszego niż festiwal błędów, bugów i technicznych niedoróbek. Najlepiej byłoby na nowo zachwycić graczy nietuzinkową opowieścią, przełomową grafiką, wymagającym gameplayem. Dlatego niebawem nie nastąpi premiera ani Bully 2, ani Grand Theft Auto VI. Tylko GTA 5 na trzecią już generację. No i czego nie rozumiecie?
GTA V w wydaniu na nowe Xboksy i PlayStation będzie obsługiwało rozdzielczość 4K przy 60 klatkach na sekundę, nowe wybuchy, poprawione tekstury, jeszcze większy zasięg rysowania obiektów, HDR oraz ray tracing (plus obsługę haptyki w kontrolerach DualSense). Co więcej, GTA Online w wersji na Xbox Series X|S i PS5 będzie samodzielnym od "piątki" produktem, a w związku z tym deweloperzy zaoferują możliwość jednorazowego przeniesienia swoich zapisów z wersji na Xboksa One i PlayStation 4.
Sytuacja wygląda analogicznie do The Elder Scrolls V: Skyrim, w przypadku którego w listopadzie zeszłego roku również świętowaliśmy podobny jubileusz: premierę na trzecią generację konsol.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler