Wywiad o pociskach, pancerzach, przeszłości, planach i Rudym 102 z Konradem Rawińskim z Wargamingu
W walce o uwagę, i czas, gracza musicie mierzyć się ze wspomnianymi hero shooterami, Battle Royale i innymi grami free to play. Co jest przewagą produkcji Wargamingu nad innymi? Dlaczego miałbym poświęcić czas właśnie dla Was?
Jeśli lubisz historię, jeśli lubisz maszyny z tego okresu, jeśli zamiast szybkości pociągania za spust cenisz sobie strategię i taktykę, to serdecznie zapraszamy. Myślę też, że naszą zaletą może być fakt, że nasze gry są łatwe do wejścia w nie, ale wymagają czasu, aby osiągnąć mistrzostwo. Także jest sporo miejsca na odróżnienie niedzielnych graczy od tych, co się znają. Oczywiście czasem RNG decyduje (jak w przypadku praktycznie każdej innej gry), ale w dużej mierze rozgrywka opiera się to na umiejętnościach i doświadczeniu danego gracza, a nie na szczęściu.
Wargaming spopularyzował e-sport w dużym stopniu. Gdy byliście pionierami, a konkurencja była niewielka łatwiej organizowało się eventy i turnieje. Jak to jest dzisiaj, kiedy turnieje odbywają się w tak wielu grach, a więc uwaga i czas potencjalnego odbiorcy są rozproszone? Dlaczego to gry i turnieje Wargamingu mielibyśmy oglądać i śledzić?
Na komputerach osobistych mocno inwestowaliśmy w eSport w latach 2014-2018. Osiągnęliśmy nasze cele, uzyskaliśmy szczyt zainteresowania i skupiamy się teraz na innych aspektach promocji w przypadku tytułów pctowych. W przypadku esportu mocno orientujemy się na mobilnych rozgrywkach i widzimy, że ten segment jest naprawdę przyszłościowy. Nasz turniej Blitz Cup z roku na rok staje się coraz bardziej popularny, nagrody pieniężne rosną, mamy partnerów do każdej edycji, a graczy chcących grać profesjonalnie przybywa.
Mamy początkowy okres nowej generacji sprzętowej. Jak włodarze i programiści Wargamingu oceniają jakość PlayStation 5 i dwóch nowych Xboksów? Jesteście zadowoleni z nowej generacji?
Na razie tak. Zdecydowanie gry stały się jeszcze bardziej responsywne, o wiele szybciej można dołączyć do bitwy, od odpalenia sprzętu. To bardzo istotne w tak zabieganej rzeczywistości, jaką mamy teraz. Zarówno World of Warships: Legedns, jak i World of Tanks Modern Armor dostały aktualizacje next genowe. Dodatkowo, dzięki większej mocy mogliśmy stworzyć Modern Armor czyli czołgi bardziej współczesne. O wiele większe mapy, duże odległości walki, znacznie szybsze czołgi niż w przypadku tych drugowojennych – to wszystko nie byłoby możliwe, gdyby nowa generacja nie weszła do gry.
Czy jako Wargaming mieliście wpływ na to, jak rozwijano konsole Sony i Microsoftu? Czy pytano Was, czego brakowało podczas poprzedniej generacji, jak innych wielkich firm?
Jako studio deweloperskie jesteśmy w ciągłym kontakcie z właścicielami obu platform. Ciągle raportujemy nasze doświadczenia, wymieniamy się uwagami, pracujemy nad rozwiązywaniem kluczowych aspektów – zarówno tych pozytywnych, jak i problematycznych. Także, podobnie jak i inne firmy producenckie, mamy pewien wpływ na każdy nowo projektowany sprzęt.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler