Wywiad o pociskach, pancerzach, przeszłości, planach i Rudym 102 z Konradem Rawińskim z Wargamingu


juve @ 14:33 31.12.2021
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.

W walce o uwagę, i czas, gracza musicie mierzyć się ze wspomnianymi hero shooterami, Battle Royale i innymi grami free to play. Co jest przewagą produkcji Wargamingu nad innymi? Dlaczego miałbym poświęcić czas właśnie dla Was?

Jeśli lubisz historię, jeśli lubisz maszyny z tego okresu, jeśli zamiast szybkości pociągania za spust cenisz sobie strategię i taktykę, to serdecznie zapraszamy. Myślę też, że naszą zaletą może być fakt, że nasze gry są łatwe do wejścia w nie, ale wymagają czasu, aby osiągnąć mistrzostwo. Także jest sporo miejsca na odróżnienie niedzielnych graczy od tych, co się znają. Oczywiście czasem RNG decyduje (jak w przypadku praktycznie każdej innej gry), ale w dużej mierze rozgrywka opiera się to na umiejętnościach i doświadczeniu danego gracza, a nie na szczęściu.

Wargaming spopularyzował e-sport w dużym stopniu. Gdy byliście pionierami, a konkurencja była niewielka łatwiej organizowało się eventy i turnieje. Jak to jest dzisiaj, kiedy turnieje odbywają się w tak wielu grach, a więc uwaga i czas potencjalnego odbiorcy są rozproszone? Dlaczego to gry i turnieje Wargamingu mielibyśmy oglądać i śledzić?

Na komputerach osobistych mocno inwestowaliśmy w eSport w latach 2014-2018. Osiągnęliśmy nasze cele, uzyskaliśmy szczyt zainteresowania i skupiamy się teraz na innych aspektach promocji w przypadku tytułów pctowych. W przypadku esportu mocno orientujemy się na mobilnych rozgrywkach i widzimy, że ten segment jest naprawdę przyszłościowy. Nasz turniej Blitz Cup z roku na rok staje się coraz bardziej popularny, nagrody pieniężne rosną, mamy partnerów do każdej edycji, a graczy chcących grać profesjonalnie przybywa.

Mamy początkowy okres nowej generacji sprzętowej. Jak włodarze i programiści Wargamingu oceniają jakość PlayStation 5 i dwóch nowych Xboksów? Jesteście zadowoleni z nowej generacji?

Na razie tak. Zdecydowanie gry stały się jeszcze bardziej responsywne, o wiele szybciej można dołączyć do bitwy, od odpalenia sprzętu. To bardzo istotne w tak zabieganej rzeczywistości, jaką mamy teraz. Zarówno World of Warships: Legedns, jak i World of Tanks Modern Armor dostały aktualizacje next genowe. Dodatkowo, dzięki większej mocy mogliśmy stworzyć Modern Armor czyli czołgi bardziej współczesne. O wiele większe mapy, duże odległości walki, znacznie szybsze czołgi niż w przypadku tych drugowojennych – to wszystko nie byłoby możliwe, gdyby nowa generacja nie weszła do gry.

Czy jako Wargaming mieliście wpływ na to, jak rozwijano konsole Sony i Microsoftu? Czy pytano Was, czego brakowało podczas poprzedniej generacji, jak innych wielkich firm?

Jako studio deweloperskie jesteśmy w ciągłym kontakcie z właścicielami obu platform. Ciągle raportujemy nasze doświadczenia, wymieniamy się uwagami, pracujemy nad rozwiązywaniem kluczowych aspektów – zarówno tych pozytywnych, jak i problematycznych. Także, podobnie jak i inne firmy producenckie, mamy pewien wpływ na każdy nowo projektowany sprzęt.

Sprawdź także:

World of Tanks

Premiera: 12 kwietnia 2011
PC, XBOX 360, XBOX ONE, PS4

World of Tanks jest przedstawicielem gier sieciowych, który udowadnia, iż MMO wcale nie musi być od razu bezpośrednią konkurencją dla WoW czy GW. Tutaj wcielamy się kiero...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?