Premiery gier w lipcu 2021 roku
Succubs (PC) - 21 lipca
Succubs to kolejny kontrowersyjny projekt polskiego studia Madmind, autorów wydanego już Agony i mającego zadebiutować w przyszłym roku Paranoid. W grze mamy okazję rozgrywać wydarzenia będące bezpośrednią kontynuację wspomnianego Agony - wtedy na piekielnym tronie posadziliśmy Nimroda, byłego ziemskiego władcę. Obok niego zaś stanęła tytułowa sukuba, Vydija - to w nią wciela się gracz. Kobieta opuściła królewskie życie na piekielnym dworze chcąc zaznać starego życia, w którym to sprawiała cierpienie innym. Przeszkodził jej w tym inny z demonów, Baphomet, który zaplanował przewrót i strącenie z tronu obecnie panującego władcy. Vydija została zakuta w kajdany i zniewolona, a teraz jej celem jest zemsta.
Rozgrywka w Succubs przypomina nieco przygodowe gry akcji z elementami RPG, gdzie do dyspozycji mamy otwarty świat. Graczowi oddano m.in. drzewko umiejętności bohaterki oraz ekran ekwipunku, na którym możemy żonglować zdobywanym wyposażeniem i dobierać je zgodnie z własnymi preferencjami. Oprócz tego Vydija ma własną bazę - jaskinię. Gracz może ją modyfikować i rozwijać.
Last Stop (PC, Xbox Series X|S, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4, Nintendo Switch) - 22 lipca
Last Stop było przez jakiś czas reklamowane jako tytuł ekskluzywny na ekosystem Xboksa, czyli trafić miał wyłącznie na komputery osobiste i konsole z rodziny Microsoftu. Przed samą premierą jednak zaszły spore zmiany, przez co produkcja studia Variable State, które dało światu przygodówkę Virginia, stała się multiplatformowe.
W Last Stop poznajemy trzy pozornie niezwiązane ze sobą historie i ich bohaterów - postacie w krótkim okresie czasu zostały ofiarami przedziwnych zrządzeń losu. Akcja rozgrywa się we współczesnym Londynie, a protagonistami są Donna, John i Meena.
Rozgrywka jest bardzo zbliżona do formuły z wymienianej już tutaj Virginii. Akcję obserwujemy z perspektywy trzecioosobowej, jednak sam charakter gry jest dużo bardziej filmowy i ruchy kamery, a także ujęcia stale się zmieniają w zależności od sceny. Na barki gracza zrzucone zostaje podejmowanie decyzji zmieniających przebieg poszczególnych linii historii oraz poruszanie się postaciami i korzystanie z interaktywnych elementów otoczenia - w tym rozwiązywanie zagadek środowiskowych.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler