Premiery gier w marcu 2021 roku


Materdea @ 07:55 02.03.2021
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Wielbiciel literatury przez małe p, gier przez duże G, a także muzyki (tu już bez wyróżnień). Do tego klasyczna męska elegancja, savouir-vivre i szeroko pojęta estetyka.

Za oknem wiosna, na monitorach jeszcze prawdopodobnie jesień - bo zapewne nadal ogrywacie zeszłoroczne zaległości. Na wysokobudżetowe AAA musimy jeszcze poczekać, bowiem w tym miesiącu - choć premiery intrygujące - ukojenia dla fanów blockbusterów nie ma.

Marzec 2021 roku nie przynosi przełomu, jeśli chodzi o wysokobudżetowe premiery. Nadal co prawda możemy oczekiwać kilku perełek (takich jak Maquette oraz It Takes Two), jednak na poważniejsze pozycje będziemy musieli jeszcze poczekać. Niemniej jednak branża zaczyna się delikatnie rozkręcać po zimowym przestoju ze stycznia i lutego.

Maquette (PC, PlayStation 5, PlayStation 4) - 2 marca


Maquette to gra logiczna poświęcona komputerom osobistym i obu generacjom konsol PlayStation. Jest to jednocześnie dość ekscentryczna, bo wyglądająca w nietuzinkowy sposób i opowiadająca raczej niespotykaną w grach wideo historię. Produkcja studia Graceful Decay prezentuje miłosną historię pary zakochanych, która rozwija swoje uczucie, ewoluując je w coraz poważniejsze deklaracje, a kolejne poziomy są odzwierciedleniem podjętych przez nich decyzji i emocji.

Rozgrywka w Maquette to przede wszystkim poziomy wypełnione zagadkami środowiskowymi i logicznymi. Opierają się one głównie na mechanizmie perspektywy, gdzie raz używane przedmioty wydają się być maciupeńkie, a innym razem - gdy ustawimy się z innej strony i ulokujemy kamerę pod innym kątem - ogromne. Oprawa wizualna współpracuje z klimatem i opowieścią, ponieważ oddaje ona baśniowy i “miłosny” charakter fabuły - dominują wyraźne, cukierkowe barwy.

Twierdza: Władcy Wojny (PC) - 9 marca


Studio FireFly wraca z marką Twierdza po kilkuletniej nieobecności. Twierdza: Władcy Wojny to spin-off popularnego cyklu gier strategicznych, w którym po raz pierwszy w historii marki przenosimy się na terytoria Dalekiego Wschodu.

Rozgrywka w Twierdza: Władcy Wojny raczej ewoluuje niż stanowi rewolucję. Akcję nadal obserwujemy z perspektywy rzutu izometrycznego, a podstawowym zadaniem jest kierowanie posiadanymi oddziałami różnych rodzajów wojsk celem pokonania przeciwnika. Najistotniejszą zmianą są tytułowi władcy, którzy pozwalają na dowodzenie mongołami, cesarskimi wojownikami, czy samurajami podczas oblegania japońskich zamków i chińskich miast. Posiadają oni specjalne umiejętności aktywne oraz pasywne, co powoduje, iż są bardzo cenni na polu bitwy. Wśród nowości znajduje się również elementy znane z takich dzieł, jak Europa Universalis czy Crusader Kings, czyli zarządzanie własną prowincją np. poprzez wyznaczanie podatków.

Akcja kampanii Twierdza: Władcy Wojny rozpoczyna się w Chinach z III wieku p.n.e. i będzie mogła potrwać aż do szogunatu i powstania imperium mongolskiego. W trakcie zabawy skorzystamy z wymyślnych machin oblężniczych oraz będącego wówczas coraz popularniejszego prochu.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   08:07, 02.03.2021
No bez szaleństw, delikatnie mówiąc. Ja nadal czekam na premierę Cyberpunka... z odpowiednimi patchami Uśmiech I ogrywam pokaz kolejny kolejne tytuły Uśmiech
Poszło już Dragon Age Inkwizycja, Doom Eternal, a teraz Star Wars Jedi Fallen Order.