Premiery gier w styczniu 2021 roku
Rok 2021 jest chyba dla wszystkich szczególnym okresem. Po dość niefortunnym 2020 spodziewamy się stabilizacji i próby powrotu do normalności. Podobnie sprawa wygląda w kalendarzu premier - tegoroczny styczeń jest bardzo spokojny, jakby branża niemrawo rozbudzała się z zimowej przerwy. Najjaśniej w tym miesiącu, bez wątpienia, świeci gwiazda IO Interactive - Hitman III.
King Arthur: Knight's Tale (PC: Steam Early Access) - 12 stycznia
King Arthur: Knight’s Tale zadebiutuje na początku stycznia w ramach Wczesnego dostępu na Steamie, jednak nie przeszkadza to w wyróżnieniu tej premiery spośród innych z tego miesiąca. Produkcja węgierskiego studia Neocore, które skutecznie wkupiło się w branżę dzięki takim tytułom, jak trylogia The Incredible Adventures of Van Helsing czy Warhammer 40 000: Inkwizytor - Martyr, stawia tym razem na równie mroczne - co przygody Van Helsinga - przygody, połączone z turowym, przypominającym serię XCOM, modelem walki.
King Arthur: Knight’s Tale opowiada historię Mordreda, syna króla Artura - domniemanego rycerza, założyciela Okrągłego Stołu, bohatera legend arturiańskich i na pół mitycznego władcy z przełomu V i VI wieku. Projektanci z Neocore postanowili jednak zmienić nieco bieg wydarzeń, który możemy przeczytać we wspomnianych legendach - po tym, jak Artur został śmiertelnie ugodzony przez naszego bohatera, Pani Jeziora przenosi go do krainy zwanej Avalonem, gdzie ten przemienia się w „tego złego” i staje na czele armii upiorów i innych maszkar. Kobieta, by wyrównać szanse, wskrzesza również Mordreda, by ponownie rozliczył się on ze swoim ojcem.
Rozgrywka w King Arthur: Knight’s Tale stanowi połączenie turowej walki à la XCOM i przemierzania ogromnego, otwartego świata w klimacie mrocznego fantasy. To drugie odbywa się na mapie strategicznej, ukazującej wszystkie możliwe dla naszego zespołu lokacje. Drużyna Sir Mordreda będzie mogła posiadać kilkoro członków rozmaitych profesji (występuje tutaj silny akcent RPG-owy, włączając w to modyfikację ekwipunku i awansowanie herosów na wyższe poziomy doświadczenia), jednak śmierć każdego z nich ma być permanentna. W grze spotkamy również wątek ekonomiczny, bowiem jednym z naszych celów jest ulepszanie posiadanej warowni o nazwie Camelot, która jest swoistym centrum dowodzenia.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler