Zaczynali od prostych przygodówek, potem stworzyli The Surge i Lords of the Fallen - wywiad z współzałożycielem Deck13


juve @ 14:02 28.11.2020
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.

The Surge stał się Waszą kolejną dużą serią. Zakładamy, że dzięki doświadczeniu zdobytemu z Lords of the Fallen udało Wam się stworzyć jeszcze lepsze soulslike?

Tak, myślę, że studio zawsze opiera się na tym, czego nauczyliśmy się wcześniej, i mieliśmy szczęście, że wiele osób z projektu Lords pracowało teraz nad naszym zupełnie nowym pomysłem. Naprawdę chcieliśmy dodać do tego gatunku własne elementy projektu gry, a mechanika celowania i cięcia kończyn bardzo dobrze pasuje do postapokaliptycznego ciężkiego industrialnego świata. Wszystkie te pomysły wydawały się być trafione i niewykorzystane jeszcze w tym gatunku.

Jakie były największe problemy przy tworzeniu takich gier: system walki, system menu, fabuła, świat czy coś innego?

Myślę, że przede wszystkim w tym gatunku system walki musi się sprawdzać. Dlatego zajęło to dużo czasu, od stworzenia silnika gry po animacje, kamerę, interfejs użytkownika i balans. Niestety oznaczało to czasami, że musieliśmy obniżyć priorytety innych elementów rozgrywki, więc przynajmniej w pierwszym The Surge mieliśmy tylko kilka zadań pobocznych i niewiele ważnych momentów fabularnych.

The Surge 2 było i nadal jest dużą grą, z ciekawym, dużym DLC. Masz plany, aby nadal wspierać ten tytuł, czy może już tworzycie The Surge 3?

W tej chwili tworzymy nową grę, ale nie jest to The Surge 3. Nadal chętnie wspieramy The Surge 2 aktualizacjami, gdy tylko nadarzy się okazja. Ale zespół pracuje teraz nad naszym nowym, wciąż niezapowiedzianym dużym projektem.

Co sądzisz o PlayStation 5 i Xbox Series X / S. Czy Twoim zdaniem nowa generacja to duży krok naprzód w grach?

Podsumowując, uważam, że te platformy oznaczają ciągłość, co jest dla nas bardzo dobre. Możemy dalej pracować nad dużymi grami, a dzięki nowym platformom mamy jeszcze większe możliwości realizowania naszych pomysłów. Myślę, że na tych platformach zobaczymy niesamowite rzeczy, o których nie myśleliśmy, że są możliwe jeszcze kilka lat temu. Postaramy się dodać do tego nasz udział!

Pracujecie teraz pod szyldem Focus Home Interactive, czy masz jakieś nowe projekty, nad którymi pracujesz? Czy z punktu widzenia studia deweloperskiego masz jakieś nowe możliwości? Może zajmiesz się markami tego wydawcy?

Faktycznie, bycie częścią rodziny Focus Home Interactive jest teraz bardzo ekscytujące! Ponieważ jest to wciąż bardzo świeże doświadczenie i zobaczymy, co przyniesie przyszłość. W tej chwili pracujemy pełną parą nad nową marką, ale zawsze jesteśmy otwarci na nowe wyzwania i jestem pewien, że dołączenie do Focus otworzy o wiele więcej możliwości w najbliższej przyszłości.

Ostatnie pytanie, którą grę z gatunku soulsów (poza From Software) podziwiasz najbardziej? Konkurencja jest naprawdę dobra - The Surge, NiOh, Lords of the Fallen czy nawet Mortal Shell.

Zgadza się, więc (poza Demons Souls, które uwielbiam za przywrócenie gier hardcore'owych i zachęcanie innych programistów do tego) bardzo podoba mi się podejście przyjęte przez Hollow Knight! Cały ten projekt jest wyjątkowy i moim zdaniem ma fajne rozwiązania systemowe, które mnie trzymają przy ekranie przez długie godziny.

Dziękujemy za rozmowę.

Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie!

Sprawdź także:
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?