Watch Dogs: Legion - odpowiadamy na Wasze pytania


Materdea @ 20:06 27.10.2020
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Wielbiciel literatury przez małe p, gier przez duże G, a także muzyki (tu już bez wyróżnień). Do tego klasyczna męska elegancja, savouir-vivre i szeroko pojęta estetyka. Kontakt: m.trochonowicz@miastogier.pl

Czy w trakcie grania dało się zauważyć powtarzalne opisy postaci lub archetypy, czy może jednak każdy mieszkaniec jest oryginalny i możliwy do zwerbowania?

Dużo, może nawet większość, przechodniów to zwykli… przechodnie. Opis mają w stylu „sprzątaczka”, „pracuje w miejscu X do godziny Y” itp. Naprawdę unikalnych bohaterów zdobywamy albo w jakichś zadaniach (np. pracownika Albionu), albo trafiając na kogoś, kto reprezentuje rodzaj jakiegoś użytecznego zawodu (pracownicy medyczni dla przykładu). Nie są to jednak bohaterowie z głębokim tłem, jakimiś moralnymi dylematami, trudną przeszłością etc.  Tak naprawdę praktycznie nic o nich nie wiemy.

Koniec końców jednak po zwerbowaniu postaci już naprawdę nie obchodzi nas, czy jest to uliczny zabijaka, czy też ogrodnik. Jeśli ma np. umiejętność, której potrzebujemy, to po prostu się na niego przełączamy i niewiele nas obchodzi jego przeszłość / zawód.

Werbunek odbywa się tylko w określonych momentach fabuły, czy przeprowadzamy go swobodnie kiedy chcemy lub potrzebujemy.

Jest kilka miejsc w historii, w których musimy zwerbować konkretną postać, jednak głównie jest to zbieranina ludzi z ulicy.

Czy można grać i przejść grę nie werbując nikogo?

Nie można. Jeśli bardzo nie chcemy werbować ludzi z ulicy, grę skończymy z trzema lub czterema bohaterami, których i tak musimy wcielić do DedSecu np. wypełniając zadanie główne. Niemniej jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by po wykonaniu obowiązkowego questa wyrzucić delikwenta z zespołu.

Czy miasto jest duże?

Niespecjalnie – jak na standardy Ubisoftu. Powiedziałbym, że może być nawet dużo mniejsze niż San Francisco z Watch Dogs 2. Cały Londyn skondensowano całkiem sensownie, więc spotkamy tutaj wszystko – w tym charakterystyczne i turystyczne punkty.

Czy gra ma porządną optymalizację?

Grałem na Xboksie One X i na palcach jednej ręki mogę policzyć momenty, kiedy klatki na sekundę spadły poniżej ok. 40. W szerszej perspektywie byłbym w stanie powiedzieć, że gra jest dobrze zoptymalizowana. Jak zresztą każda Ubisoftu (pomijając nieszczęsne Assassin’s Creed: Unity). Na pewno jeśli odpaliłeś / odpaliliście „dwójkę” i byliście zadowoleni z jakości, to Legion nie powinien na tym polu znacząco się różnić.

Sprawdź także:

Watch Dogs: Legion

Premiera: 29 października 2020
PC, PS4, XBOX ONE, PS5, XBOX X/S

Watch Dogs Legion to trzecia część serii przygodowych gier akcji od francuskiego koncernu Ubisoft. Po Chicago w pierwszej części i San Francisco w drugiej, "trójka" przen...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBubtownik   @   17:22, 28.10.2020
Czyli niestety tak jak się spodziewałem. Szkoda, że trzeba latać między tymi postaciami bo jakby gra dawała możliwość ukończenia jej jednym bohaterem to byłoby spoko, a tak mamy nijakie przeskakiwanie między NPC'ami. Nie podoba mi się to kompletnie, a te kompendium tylko utwierdziło mnie w przekonaniu, że może warto sobie pograć, ale jak będzie za mniej niż 100zł. Zbyt dużo udziwnień. Bardzo ambitny pomysł z przełączaniem się między bohaterami ale wykonanie go do poziomu w którym byłby fajny jest pewnie zbyt drogie i czasochłonne. Tak dostaliśmy zamiast jednego miałkiego bohatera to całą stertę gadających pikseli do pogrania. Ehh nie podoba mi się.
0 kudosGuilder   @   19:30, 28.10.2020
Można z tych odpowiedzi wyrobić sobie całkiem konkretny pogląd na to, jak gra będzie wyglądała. Dzięki.
0 kudosKotecek_PL   @   11:07, 29.10.2020
Gra się świetnie i zarazem dziwnie, te dialogi to kosmos coś w stylu :
Poważna sprawa Juhu będzie akcja, mogą nas zabić zranić torturować, co tam powaga sytuacji dowalmy śmiesznym tekstem typu : Ale odlot, będzie zabawa. Z tonu to niemalże można mieć wrażenie że czeka nas wizyta w parku rozrywki.
brakuje mi broni palnej strzelającej ostrą amunicją , te ogłusza ze nie są moim zdaniem satysfakcjonujące. Sama fabuła zaczyna wciągać od samego początku, widać chęć powrotu do pierwszej części ale gdzieś w to wpleciono idiotyzmy z drugiej co niszczy taką atmosferę uczucia że się walczy o coś poważniejszego. Brakuje mi też czegoś jak w 1 na kształt reputacji w tym wypadku jako organizacji ded sec, zabijesz niewinnego reputacja w dół, ludzie nas nie lubią, bronisz kogoś, ludzie nas lubią i wspierają.
Walka nie jest zbyt wyśrubowana, jak na razie z gołymi pięściami ruszyłem 4 misje, wrogowie są bardzo honorowi, jak walka w ręcz to nie strzelanina, ale to jest zrobione do przesady.
optymalizacja gry raczej okej, na ultra z raytrackingiem jest między 30 a 40 fps w 3840x2160. Do zwiedzania miasta polecam przełączyć się na najwyższe detale ale przed akcją lepiej zniżyć coś żeby mieć płynność. Same miasto wygląda raczej na małe ale jest tak zrobione że daje poczucie sporego świata.
0 kudosMicMus123456789   @   14:42, 29.10.2020
Po zapoznaniu się z odpowiedziami na pytania i sprawdzeniu samu dziś gry stwierdzam, że nie jest tak źle i strasznie jak myślałem, że będzie. Rekrutowanie postaci przypomina mi trochę rekrutacje do bractwa z Assassins Creed.
0 kudosDirian   @   15:32, 29.10.2020
Cytat: Kotecek_PL
optymalizacja gry raczej okej, na ultra z raytrackingiem jest między 30 a 40 fps w 3840x2160.


Kłóciłbym się czy 30-40 fps w 4K na RTX 3090 to jest "okej" Cool

Wiadomo, detale ultra robią swoje, ale to też nie jest tytuł który wyznacza nowe standardy graficzne.
0 kudosKotecek_PL   @   16:18, 29.10.2020
Cytat: Dirian
Cytat: Kotecek_PL
optymalizacja gry raczej okej, na ultra z raytrackingiem jest między 30 a 40 fps w 3840x2160.

Kłóciłbym się czy 30-40 fps w 4K na RTX 3090 to jest "okej" Cool
Wiadomo, detale ultra robią swoje, ale to też nie jest tytuł który wyznacza nowe standardy graficzne.


No niby tak ale z raytrackingiem polem widzenia na 110 stopni, doinstalowanymi teksturkami HD to i tak nieźle ciągnie, jest trochę wodotrysków
Dodaj Odpowiedź