Skasowane gry Valve - zdradza Geoff Keighley w Half-Life: Alyx - Final Hours


Materdea @ 10:52 10.07.2020
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Wielbiciel literatury przez małe p, gier przez duże G, a także muzyki (tu już bez wyróżnień). Do tego klasyczna męska elegancja, savouir-vivre i szeroko pojęta estetyka. Kontakt: m.trochonowicz@miastogier.pl

Na Steamie zadebiutowała interaktywna książka pt. Half-Life: Alyx - Final Hours autorstwa Geoffa Keighley'a. Organizator m.in. The Game Awards był w siedzibie Valve i zebrał (prawie) wszystkie skasowane i anulowane projekty ze stajni Gabe'a Newella. W tym m.in. Half-Life 3 i Left 4 Dead 3.

Half-Life 3 i Left 4 Dead 3 powstawały, lecz finalnie projekty zostały skasowane - temat gier Valve, które nigdy nie ujrzały światła dziennego, przewija się przez branżowe media od kiedy tylko wyszły odpowiednio Half-Life 2: Episode Two i Left 4 Dead 2. Geoff Keighley w swoim najnowszym reportażu, który w formie interaktywnej książki zadebiutował właśnie - nomen omen - na Steamie - przybliża losy nieskończonych i porzuconych tytułów ze stajni Gabe'a Newella.

Produkcja o tytule Half-Life: Alyx - Final Hours trafiła na platformę Valve wczoraj (dostępna jest za 35 złotych) i rzuciła całkiem sporo światła na długo oczekiwane kontynuacje znanych marek. Ale nie tylko, bowiem Geoff ujawnił również inne tytuły, które nigdy nie wyszły poza biurowce Valve. Przyjrzyjmy się im!

Half-Life 3


Half-Life 3 zostało finalnie pogrzebane w 2013-2014 roku, kiedy to okazało się, że silnik na którym powstawał - Source 2 - nie był wydolny do przeprowadzenia niektórych operacji założonych przez deweloperów. Według autora Half-Life: Alyx - Final Hours, HL3 czerpało inspiracje z serii Left 4 Dead - posiadało proceduralnie generowane lokacje wraz z misjami wewnątrz nich, ale także zawierało etapy ręcznie wykonane przez producentów na potrzeby opowiadanej historii. Ekipa odpowiedzialna za grę była już na etapie skanowania twarzy m.in. Franka Sheldona, która żywo przypominała realne wcielenie G-Mana.

Left 4 Dead 3


Left 4 Dead 3 posiadało strukturę otwartego świata - akcję przenosiło do Maroka. Potencjalnie miało wyglądać trochę jak Dead Island lub Dying Light (albo bardziej Dead Rising 3), mogąc wyświetlać na ekranie setki zombiaków. Projekt porzucono z uwagi na nieskończony silnik Source 2.

RPG


Taką kodową nazwę miała gra cRPG od Valve. Tytuł czerpał inspiracje z takich serii jak The Elder Scrolls, Dark Souls oraz Monster Hunter (co jest dość szerokim stwierdzeniem); miał ukazywać się na rynku "małymi porcjami", jednak finalnie nie wyszedł poza prace koncepcyjne.

SimTrek


Tytuł dedykowany wirtualnej rzeczywistości, za którym stały osoby tworzące Kerbal Space Prgram. Później projekt zarzucono i zespół dołączono do ekipy przy Half-Life: Alyx.

Sprawdź także:

Half-Life 3

Premiera: projekt anulowany
PC

Half-Life 3 to kontynuacja niezwykle udanego i popularnego FPS'a od studia Valve.Niestety na chwile obecną nie zostały podane żadne konkretne informacje na temat samej pr...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosfrycek88   @   20:06, 10.07.2020
Najbardziej boli skasowanie Half Life 3 i tego RPG w stylu TES. reszta gier ani trochę mnie nie zaciekawiła.
0 kudosMicMus123456789   @   12:46, 11.07.2020
Zamiast tworzyć kontynuacje swoich hitów to wolą tworzyć potworki takie jak Artifact. A jeśli mają jakieś problemy z własnym silnikiem to może ktoś powinien najpierw się nim zając, a później dopiero zacząć projektować gry.
0 kudosTheCerbis   @   14:00, 11.07.2020
Half-Life 3 i Left 4 Dead 3... Smutny