Growe przemyślenia Materdei - co było, co jest i co będzie


Materdea @ 13:44 30.12.2019
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨‍💻

Na moim osobistym podium uplasowałyby się też (już bez rozróżnienia na konkretne miejsca) The Outer Worlds oraz A Plague Tale: Innocence. Pierwsza gra udowodniła, że Obsidian nie tylko potrafi stworzyć ciekawą opowieść pełną nieliniowych mechanizmów, a również to, że jest w stanie stworzyć szalony, kolorowy, ale i karykaturalny świat, który jest jednocześnie satyryczny i poważny. A Plague Tale z kolei doceniłem – jak wszystkie gry z tego zacnego grona – za nieziemski klimat oraz nadzwyczajną oprawę audiowizualną. Zwłaszcza audio, bo kompozycje dobrane specjalnie na tę średniowieczną przygodę przypomniały mi o najlepszych dziełach kinematografii w tej tematyce.

Napisałem, że 2019 stał pod znakiem branżowych faili. Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint – po niczym się tak nie przejechałem, jak po tej grze Ubisoftu! Na początku byłem bardzo pozytywnie nastawionych do nowego Ghost Recona, pierwsze godziny mijały, potem kolejne i kolejne. Pod koniec historii zrozumiałem, że nic się tutaj nie trzyma kupy – ani taktyczny charakter (część zadań nie da się skończyć po cichu i duży teren daje ci dosłownie… nic), ani dziwne mechanizmy z looter-shooterów (czapki i rękawiczki wyglądające identycznie, a de facto poprawiające nikomu niepotrzebne statystyki), ani też działania zespołowe (o wiele łatwiej jest grać samemu).

Jedyne co tam się broniło, to lekko futurystyczny klimat, który naprawdę miał potencjał. Niestety, został efektownie sprowadzony w dół przez natłok nikomu niepotrzebnych rozwiązań w gameplayu.

Podobnie wypadła kolejna gra od Ubi, a mianowicie Tom Clancy’s The Division 2. Choć dla niej miałem dużo więcej cierpliwości i, jak mogliście przeczytać w recenzji, nawet mi się podobała. Bo tak było. Jednak kiedy podsumowałem cały ten rok i złożyłem w całość, że obie te gry zadebiutowały w jednym roku, a na Francuzów wylało się łajno związane z fatalną kondycją nowego Ghost Recona, dotarło do mnie jaką politykę uprawiano i jak wyglądał proces twórczy tytułów spod szyldu Ubisoftu. Taśma montażowa.

Sprawdź także:
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?