Forza Motorsport 4 vs. Gran Turismo 5 Xbox 360
bigboy177 @ 15:12 23.10.2011
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
.:: Model prowadzenia i zniszczenia ::.
Forza Motorsport 4: Forza Motorsport 4 ma model prowadzenia pozwalający na skalowanie doznań. Z jednej strony dobrze będą się bawić gracze lubiący symulatory, ale i tacy, którzy wolą bardziej zręcznościowy model jazdy. Z drugiej jednak, jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Samochody za bardzo ślizgają się po asfalcie, jest też zdecydowanie zbyt łatwo wyprowadzić auto z poślizgu, w który w sumie nie wpada ono tak prosto. Ja wiem, że deweloper cisnął tutaj na drifty, ale mógł nie reklamować swego dzieła jako rasowego symulatora, bo takowym na pewno nie jest. Nie powiem, jest blisko tego, co prezentuje sobą Gran Turismo 5, ale mimo wszystko różnica jest widoczna. Jeśli chodzi o zniszczenia, jest odrobinę lepiej niż w GT5, ale dla przykładu słabiej aniżeli w SHIFT 2 Unleashed. Po prostu auta nie rozpadają się tak przyjemnie, a większość stłuczek kończy się rysami i drobnymi wgnieceniami na karoserii. Po takiej grze chciałoby się więcej.
Gran Turismo 5: Gran Turismo zawsze słynęło z tego, że deweloper dużą uwagę przykładał do zachowania poszczególnych aut. W piątce jest tak samo. Mamy świetnie odwzorowane zachowanie praktycznie każdego auta. Jedne są podsterowe, inne nadsterowne. Całkiem inaczej jedzie się furą z napędem na przód, od tej z napędem na tył itd. Czuć też ciężar wszystkich pojazdów, co jest raczej trudne do osiągnięcia. Oczywiście kierownica w tym przypadku to podstawa. Na padzie niby też można pograć, ale przyjemność z zabawy jest znacznie ograniczona. W kwestii systemu zniszczeń jest zaś bieda. Tylko samochody premium da się demolować, a w dodatku, nawet i te nie są jakoś szczególnie podatne na odkształcenia. Nawet soczysty dzwon przy prędkości ponad 100 kilometrów na godzinę nie kończy się całkowitą dewastacją, a jedynie drobnymi wgnieceniami i otarciami. Auta standardowe są natomiast zrobione z adamentium. Ewentualne zderzenie równa się tylko wytraceniu prędkości i tyle.
Forza Motorsport 4
6/10
6/10
Gran Turismo 5
8/10
8/10
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler