Poradnik do Nibiru: Wysłannik Bogów (PC)

Na miejscu podejdź do drzwi budynku na którym jest tabliczka GEORGE. Przeczytaj wiadomość, którą zostawił właściciel, a następnie wejdź w uliczkę na lewo od domu. Porozmawiaj z ochroniarzem, ten obieca wpuścić Cię, jeżeli załatwisz mu spotkanie z Isabelą. Wróć się więc na plac, zaraz przy alejce stoi duży domu. Zapukaj do drzwi i porozmawiaj z kobietą, ta zgodzi się na puszczenie córki, pod warunkiem, że przyprowadzisz jej męża. Idź z powrotem przed wejście do pubu, na ławce leży pijak- to jest właśnie mąż. Spróbuj go obudzić, ponieważ nie ma takiej możliwości udaj się do fontanny. Na jej brzegu leży misa, nabierz do niej wody i użyj jej aby obudzić faceta. Porozmawiaj z nim, okaże się, że przepił wszystkie pieniądze. Idź do kobiety, oddaj jej pieniądze, a ta puści córkę. Teraz idź porozmawiaj z ochroniarzem, kiedy dowie się, że Ci się udało, powie Ci o żetonie wstępu. Porozmawiaj z pijakiem, w zamian za to, że spłaciłeś jego żonę, dostaniesz od niego żeton. Wejdź do baru, zapytaj barmana gdzie możesz znaleźć Georga. Porozmawiaj z nim, poczekaj aż nastanie świt.
Kiedy się obudzisz porozmawiaj z Georgem na temat świątyń, ten zaznaczy Ci na mapie położenie obu budowli. Wyjdź ze sklepu, podejdź do straganiarki i kup od niej kamienną statuetkę. Wróć się do budynku i zapytaj czy możesz pożyczyć Jeepa, gdy Twój przyjaciel zgodzi się, idź do auta i udaj się w podróż.
Przed świątynią stoi turysta, porozmawiaj z nim, ten poprosi Cię o zrobienie zdjęć. Udaj się pierwsze do wykopalisk( w prawo) i porozmawiaj z archeologami. Następnie wróć i idź do świątyni. Przed wejściem po dwóch stronach znajdują się rzeźby, które przypominają kształtem ludzi. Do otworu w rzeźbie po prawej wsadź kamienną statuetkę, a z tego po lewej wyjmij kamienny cylinder. Wejdź do środka, pomóż archeologowi i porozmawiaj z nim, poprosi Cię abyś przyniósł mu jakieś wykopaliska. Udaj się więc do jego kolegów i zapytaj siedzącego skąd wziąć rzeczy dla Paula. Zabierz ze stolika pudło i zanieś je naukowcowi do świątyni, użyj również aparatu fotograficznego na ścianie. Wróć do turysty i daj mu aparat, ten w zamian za zdjęcie da Ci drugi kamienny cylinder. Wejdź do ruin, w dwa otwory w ścianie włóż kamienne cylindry i wciśnij duży przycisk. Teraz czeka Cie najtrudniejsza zagadka w całej grze. Są to kręgi w stylu kostki rubika.
Zobaczysz na początku taki układ.
![]() |
W każdym kroku opisze który krąg bądź kulkę musisz poruszyć. Zmianę położenia spowoduje kliknięcie na kulkę, bądź na krąg. Kręgów mamy 5, ten najbardziej w środku ma numer 1, natomiast ten najbardziej na zewnątrz ma numer 5. Symbole LPM- lewy przycisk myszy, PPM- prawy przycisk myszy oznaczają którym przyciskiem kliknąć na kręg o danym numerze.
Kulki są w czterech kolorach, musimy je ułożyć tak, aby kulki o danym kolorze były w jednej kolumnie. Oczywiście każdy kolor ma przypisany kierunek świata. Również w opisie przejścia znajdziecie symbole Pn, Wsch, Pd, Zach- oznaczają one dokładnie kierunki świata. P-północ, W-wschód, Pd-południe, Z-zachód.
Po każdym kroku w nawiasie napisane będzie gdzie aktualnie powinno znajdować się puste pole np. (3P)- co oznacza, że puste pole będzie na okręgu trzecim w kierunku północnym. Oto lista poleceń które musisz wykonać:
PPM 5- przesuń wszystkie kulki na zewnątrz. (1Pd)
PPM 1- przesuń wszystkie kulki do środka. (4Wsch)
PPM 5- przesuń żółtą kulkę na 4. (5Wsch)
PPM 5- przesuń wszystkie kulki na zewnątrz. (1Pn)
PPM 2- przesuń czerwoną kulkę na 1. (2Pn)
PPM 3- przesuń wszystkie kulki do środka. (5Pn)
PPM 5- przesuń żółtą kulkę do środka. (2Zach)
LPM 2- przesuń czerwoną kulkę na 1 i żółtą kulkę na 3. (4Pn)
LPM 5- przesuń żółtą kulkę na 4. (5Pn)
PPM 5- przesuń wszystkie na zewnątrz. (1Zach)
PPM 3- przesuń żółtą kulkę na 1 . (3Zach)
PPM 4- przesuń żółtą kulkę n1 3 i zieloną kulkę na 4. (5Zach)
PPM 5- przesuń wszystkie na zewnątrz. (1Pd)
LPM 2- przesuń białą kulkę na 1. (2Pd)
PPM 2- (2Wsch)
PPM 3- przesuń zieloną kulkę na 2. (3Wsch)
LPM 3- przesuń wszystkie białe do środka. (5Pd)
LPM 5- przesuń zieloną kulkę na 5, a żółtą kulkę na 4. (3Zach)
PPM 4- przesuń żółtą kulkę na 3.
LPM 4- (4Pn)
PPM 3- przesuń czerwoną kulkę na 4. (3Pn)
LPM 3- przesuń zieloną kulkę na 3. (2Wsch)
LPM 3- przesuń zieloną kulkę na 2. (3Wsch)
PPM 3- (3Pn)
PPM 4- przesuń czerwoną kulkę na 3. (4Pn)
LPM 4- (4Wsch)
Dwa razy LPM5- przesuń zieloną kulkę na 4.
Powinno to wyglądać tak
![]() |
Udało się, dość trudna zagadka za Tobą, z otworu w ścianie weź pryzmat i wyjdź ze świątyni. Idź porozmawiaj z człowiekiem, który udaje archeologa. Udasz się do miasta, po przybyciu pewien chłopie przekaże Ci wiadomość, że w barze ktoś na Ciebie czeka. Idź więc do baru i wysłuchaj co ma Ci do powiedzenia naukowiec. Po zakończeniu rozmowy, wsiądź do jeepa i pojedź do miejsca które wskazał Ci staruszek. Gdy wrócisz, poproś Georga aby przygotował dla Ciebie sprzęt, niezbędny podczas wyprawy. Kiedy się obudzisz, z lady zabierz walizkę i zajrzyj do jej środka. Wsiądź do auta i jedź do świątyni. Na miejscu użyj pryzmatu na posągu, a następnie kliknij na otwór w ścianie. Spowoduje to, że na symbole w ziemi padnie wiązka światła. Na jednym z nich automatycznie stanie Twój znajomy, na drugim musisz położyć kamień który leży tuż obok, natomiast na ostatnim musisz stanąć osobiście.
![]() |
Kiedy otworzy się właz, obwiąż liną posąg i zejdź na dół. Za pomocą zapałek, zapal lampę naftową. Teraz czeka Cię kolejna zagadka.poprzedni rozdziałnastępny rozdział
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler