Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide (PC)

ObserwujMam (156)Gram (12)Ukończone (32)Kupię (5)

Poradnik do Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide (PC)


seth @ 17:20 02.07.2006
Piotrek "seth" Chmielewski

W mojej solucji zamieszczam misje, jakie wypełniałem. Ich rozwiązania z gry NeverWinter Nights: Shadown Of Undertide

Tu wybieramy kim gramy, czy tworzymy nową postać czy gramy swoja poprzednią np. z podstawowej wersji NWN (ja grałem nową i starą, ale w tej drugiej nastawiłem sobie poziom Najwyższy, wtedy dopiero miałem lepszy miodzik)

Akt I
Misja : Odnajdź skradzione artefakty (Dom Mistrza)
- o tej misji powiem trochę dalej, ponieważ zaczyna się rozwidlać z dalszym przebiegiem gry.

Misja: Uratuj Kucharkę (dostajemy misje od szefa tawerny w głównym mieście)
- Łatwo brzmi, to prawda, dostajemy misje od szefa tawerny. Mamy uratować kucharkę, która została zakładniczką małych stworków. Negocjujemy z nimi, nie bierzemy nigdy aby się oddalili z kucharką ponieważ misja przepada. Najlepiej zdjąć broń, oddać się jako zakładnik, po czy zabić potworki i uratować kucharkę.

Misja: Wypędź Niechcianego Wyznawcę ( Dostajemy misje od pewnej pani z Ratusza, stoi koło Burmistrza)
- Jako że burmistrz jest piany, wykonująca za niego obowiązki pewna pani prosi nas abyśmy wygnali z miasta pewnego natręta, wyznawcę „nowego boga”. Misja jest prosta jak smarowanie bułki masłem. Wystarczy trochę pogadać z ty człowiekiem, i zniechęcić jego słuchaczy. Gadając z nim dążymy do rozmowy o człowieku, który nie chciał wierzyć i został ukarany przez niby boga. Musimy zagadać tak żeby wyszło że ten wyznawca zasztyletował i pociął jednego z przyjaciół słuchacza. I tak załatwiamy sprawę.

Misja: Enklawa ( Człowiek stojący niedaleko wozów karawany , mag)
- Prosi nas o załatwienie pozwolenia na założenia Enklawy. Idziemy do zastępczyni burmistrza i zagadujemy. Wystarczy powiedzieć że będą nas np. bronić chyba że mamy dużą perswazję to możemy spróbować naszej siły przekonywania w innych opcjach rozmowy .

Misja: Karty
- idziemy na opuszczoną farmę, znajduje się w drugiej części miasta. Wchodząc do niej znajdujemy kilka potworków, które zabijemy. Gdy znajdziemy karty idziemy do obozu karawany gdzie dowiadujemy się że karty należą do wróżki która jest w jednym z wagonów. Oddajemy karty i słyszymy co mówi o naszej przyszłości.

Misja: Rogi
- daje nam ją mistyczny łucznik który znajduje się koło krypty. Prosi nas o zabicie jelenia i odcięcie mu poroża, trudnością jest że ten jeleń się teleportuje i występuje tylko w nocy.
Odnajdujemy go co nie jest rzeczą łatwą, zabijamy i dajemy poroże dla łucznika.

Misja: Żonka dla farmera (daje nam ją krasnolud, który ma swoją farmę na północy)
- misja nie jest trudna, jeśli mamy duży poziom. Co do czego porywaczem przyszłą żony farmera jest ….. Olbrzym, który jak sam twierdzi czeka aż ona urośnie ( żonka to też krasnolud). Wystarczy zabić głupiego olbrzyma i koniec misji. Jego nora jest nie daleko od farmy w tym samym poziomie, (jak kto woli terenie czy planszy)

Misja: Krypta (zalicza się do ODZYSKIWANIA ARTEFAKTÓW)
- ARTEFAKTÓW krypcie naszym zadaniem jest głównie pokonanie kilku umarłych i dużo stworków. W krypcie są także pod misje czyli
----- Wytęp pająki ----- dostajemy sekret – misja łatwa
----- Odnajdź mój miecz --- Dostajemy jeden z trzech przedmiotów – misja łatwa
Najłatwiej Kryptę przechodzi się jeśli wykonamy misje „Wytęp pająki”, ponieważ dostajemy wskazówki jak zniszczyć bardzo dużą ilość stworków, co nie jest rzeczą łatwą bez jego użycia.
Tajemna komnata znajduje się na końcu korytarza, zatrzymujemy się na chwilkę i odnajdujemy je, ciągniemy dźwignie i bierzemy maski (dla nas i towarzysza)
Do Sali wpuszcza nas jedne stworek i gadamy z ich Bossem, gdy będzie chciał nas atakować biegniemy do wyjścia (czyli wejścia) i obok niego tam gdzie stał strażnik jest Duży przycisk. Stajemy na jego (musimy mieć specjalną maskę z tajemnej komnaty!!!) . Wszystkie potworki są unieruchomione, teraz tylko podejść, zabić (nie kontratakują!!) i zabrać artefakt.


Misja: Zabij smoka i Zabij wiedźmę
- Idąc koło farmy, widzimy przejście do następnej krainy. Idziemy do niej, a za wodospadem widzimy jaskinie. Zamieszkana jest przez Gnolii, ale nie tylko. Wraz kiedy idziemy głębiej, a raczej niżej, trafiamy do dziwnego poziomu. Poziom ten nie jest trudny, jeśli nasz bohater posiada dużą odporność na magie, ponieważ wszystkie korytarze do jakich zachodzimy są naszpikowane pułapkami. Jednak nie to jest najważniejsze, w każdym z czterech rogów znajdują się Żywiołaki (Woda, Ogień, Powietrze i Ziemia), po ich zniszczeniu możemy wejść do drzwi jakie do tej pory Były zamknięte. Otwieramy je, i widzimy mały filmik po czym udajemy się na rowowe z pewną panią. Posiada ona jeden z artefaktów, który musimy zebrać. Prosi nas o zgładzenia smoka (radziłbym się zgodzić). Jeśli się zgodzimy dostajemy inny cenny artefakt, który pomoże nam zgładzić smoka. Idziemy do komnaty która jest na wprost, znajduje się tam ognik, który za miksturę przeteleportowuje nas na powierzchnię.
- Kierujemy się w przeciwległym kierunku ( jeśli wyszliśmy z terenu w którym był jaskinia gnolii). Spotykamy małego potworka, który jest sługa naszego smoka, a zarazem posiadaczem jednego z artefaktów. Odda on nam go jeśli poprosimy jego pana aby zwrócił mu wolność. Zgadzamy się i kierujemy się do jaskini smoka. Po drodze spotykamy kilka potworków, które zabijamy. I tak idąc trochę w jaskini zabijając i zbierając łupy, dochodzimy do miasta podwładnych smoka. Kierując się dalej napotykamy głaz który blokuje wejście do pieczary smoka. Wracamy się i idziemy do więzienia, gdzie trzymany jest jedne z byłych przywódców potworków. Prosi nas o przywrócenie mu władzy i zabicie (lub dojście do porozumienia z aktualnym wodzem – cymbałem). Jak dojdziemy do porozumienia lub zabijemy wodza i jego sługusów, zabieramy berło z jego zwłok i dajemy więźniowi (już królowi J. Odblokowuje nam on wejście do pieczary smoka. Włazimy, wdajemy się w rozmowę ze smokiem po czym rozpoczynamy walkę. Uwaga. Dal tych co dogadali się z wiedźmą radzę użyć artefaktu, który dostaliśmy od niej – ułatwi on nam zabicie potwora. Gdy już uporamy się z gadem, zabierzemy wszystkie skarby co miał, możemy się pokierować do wiedźmy. Wchodzimy do niej poprzez ognik (ten sam którym wyszliśmy ) – stoi on koło jaskini gnolii. < Pamiętajmy że urośliśmy w siłę, przynajmniej jeden lub dwa poziomy od ostatniego spotkania z wiedźmą> Uzupełniając siły atakujemy wiedźmę Po jej zabiciu, zabieramy artefakt i wychodzimy. Na miły koniec znajduje nas stworek który daje nam artefakt i się ulatania. Idziemy do wioski i kończymy pewną część aktu.


Po krótkim filmiku wyruszamy karawaną. Są jednak małe problemy:
Problem I:
- nasz przewodnik został porwany i trzeba go znaleźć. Wchodzimy do małej dziury w ziemi obok karawany i tępimy wszystko co się da < urośnie nam poziom> . W jednym z kokonów znajduje się nasz przewodnik.
Problem II – brak wody
- Nasz woły pociągowe wypiły za dużo wody i musimy się udać do oazy żeby jej trochę dostać. Jednak w oazie proszą nas, w zamian za wodę uwolnić miasto od klątwy. Zgadzamy się. Udajemy się do grobowca który znajduje się trochę poza oazą. Kierujemy się korytarzem (zawsze prowadzą dwa korytarze które potem się łączą w jeden), nieważne którym. Po pewnym czasie wybijania umarlaków, napotykamy kogoś groźniejszego, a dokładniej Czarnego Palladyna, który nie daje nam dalej przejść. (Uwaga: radzę pozbyć się wszelkich chorób itp., ponieważ walka jest trudna). Pokonując go zabieramy zbroje ( która idealnie nadaję się dla Złych postaci) i kierujemy się dalej. Wybijając dalej nie umarłych (a jest to nawet troszeczkę trudne) kierujemy się do głównej komnaty, gdzie znajdujemy lisza ze swymi sługusami (pokonujemy najpierw sługusów a potem lisza). Gdy już tak uczynimy ,zabieramy z jego ciała berło i kierujemy się do wyjścia. Jednak świątynia się wali i „szybkim biegiem „ przenosimy się na powierzchnię. Najpierw proponowałbym odnowienie zapasów i zidentyfikowanie przedmiotów, a potem udanie się do świątyni. Gdy już tak uczynimy, kierujemy się do świątyni. A tam niespodzianka, ten sam Lisz a zwiększą armią. Wybijamy sługusów , pomagają nam w tym mieszkańcy oazy, i kierujemy się do ołtarzu. Kładziemy tam berło, które zostaje zniszczone razem z Liszem. – Misja Wykonana. Idziemy do Karawany i w Drogę.

poprzedni rozdziałnastępny rozdział
Screeny z Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoskoza121990   @   12:46, 07.05.2009
Osobiście odradzam korzystanie z poradników w grach RPG, odbiera to dużo zabawy Uśmiech
0 kudoscein   @   12:41, 31.03.2010
poradnik przydatny ale doradzam samemu najpierw spróbować przejść