RAGE dostaje baty od graczy - problemy z teksturami, bugi i szalejąca płynność
Co jakiś czas pojawiają się na rynku gry, które dostają całkiem w porządku noty od krytyków, gracze natomiast oceniają je całkowicie inaczej.
bigboy177 @ 05.10.2011, 11:13
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps3, xbox 360
Co jakiś czas pojawiają się na rynku gry, które dostają całkiem w porządku noty od krytyków, gracze natomiast oceniają je całkowicie inaczej. Tak było na przykład z Dragon Age II, które w serwisie metacritic ocenę recenzentów ma na poziomie 82 punktów na 100, natomiast sami kupujący przyznali jej średnią wynoszącą zaledwie 4.2/10. Tak jest też z RAGE - wyczekiwanym od lat, najnowszym shooterem firmy id Software. W chwili pisania tego newsa portale i czasopisma twierdzą, że szpila zasługuje mniej więcej na 85/100, gracze są zaś mniej zadowoleni, a ich ocena oscyluje w granicach 3.1/10!
Skąd taka różnica? Głównie ze względu na niewiarygodne problemy techniczne. Produkcja rzekomo się zawiesza, nie chce się włączyć, działa ślamazarnie nawet na najmocniejszych maszynach i, co najgorsze, występuje jakiś dziwny bug z przesyłaniem tekstur. W jego wyniku każdy ruch głowy naszego bohatera sprawia, że najpierw widzimy puste powierzchnie, a dopiero po chwili pojawiają się na nich odpowiednie "naklejki". Aby zobaczyć ten fenomen zerknijcie na zamieszczony poniżej filmik. O podobnym problemie wspominałem też we wrażeniach z obcowania z RAGE na Xboksie 360, tam jednak efekt ten jest minimalny. Powiedziałbym praktycznie niezauważalny.
Czyżby nowa technologia id Software - silnik id Tech 5 - wcale nie była tak przełomowa jak twierdził do tej pory John Carmack - szef studia? Może słyszeliście o jakiś innych problemach z grą? Chętnie przeczytamy o tym w komentarzach. Nasze wrażenia z gry poznacie już wkrótce.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler