RAGE dostaje baty od graczy - problemy z teksturami, bugi i szalejąca płynność

Co jakiś czas pojawiają się na rynku gry, które dostają całkiem w porządku noty od krytyków, gracze natomiast oceniają je całkowicie inaczej.

@ 05.10.2011, 11:13
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360

RAGE dostaje baty od graczy - problemy z teksturami, bugi i szalejąca płynność

Co jakiś czas pojawiają się na rynku gry, które dostają całkiem w porządku noty od krytyków, gracze natomiast oceniają je całkowicie inaczej. Tak było na przykład z Dragon Age II, które w serwisie metacritic ocenę recenzentów ma na poziomie 82 punktów na 100, natomiast sami kupujący przyznali jej średnią wynoszącą zaledwie 4.2/10. Tak jest też z RAGE - wyczekiwanym od lat, najnowszym shooterem firmy id Software. W chwili pisania tego newsa portale i czasopisma twierdzą, że szpila zasługuje mniej więcej na 85/100, gracze są zaś mniej zadowoleni, a ich ocena oscyluje w granicach 3.1/10!

Skąd taka różnica? Głównie ze względu na niewiarygodne problemy techniczne. Produkcja rzekomo się zawiesza, nie chce się włączyć, działa ślamazarnie nawet na najmocniejszych maszynach i, co najgorsze, występuje jakiś dziwny bug z przesyłaniem tekstur. W jego wyniku każdy ruch głowy naszego bohatera sprawia, że najpierw widzimy puste powierzchnie, a dopiero po chwili pojawiają się na nich odpowiednie "naklejki". Aby zobaczyć ten fenomen zerknijcie na zamieszczony poniżej filmik. O podobnym problemie wspominałem też we wrażeniach z obcowania z RAGE na Xboksie 360, tam jednak efekt ten jest minimalny. Powiedziałbym praktycznie niezauważalny.



Czyżby nowa technologia id Software - silnik id Tech 5 - wcale nie była tak przełomowa jak twierdził do tej pory John Carmack - szef studia? Może słyszeliście o jakiś innych problemach z grą? Chętnie przeczytamy o tym w komentarzach. Nasze wrażenia z gry poznacie już wkrótce.

Sprawdź także:
RAGE

RAGE

Premiera: 04 października 2011
PC, PS3, XBOX 360

RAGE to gra stworzona przez firmę Id Software, która swoim klimatem nawiązuje do słynnego filmu "Mad Max". Program w przeciwieństwie do innych produkcji wspomnianej firmy...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdudek90r   @   11:34, 05.10.2011
u mnie wygląda to identycznie a do tego są w nie których momentach spadki mocy. Ech a miałem nadzieje że gra będzie na poziomie a tu takie rozczarowanie. Długo czekałem na tą grę a tu takie problemy... ech Smutny
0 kudosseshs   @   11:49, 05.10.2011
Ale lipa Poirytowany w niektórych grach też coś takiego czasem wystąpi ale te tekstury się pojawią i już są a tu cały czas jak się łbem obraca to one znikają i pojawiają się nawet w miejscach gdzie patrzyliśmy. Żeby nie było kotleta tak jak z GTA 4. Po raz kolejny zasada "nie kupuj w dniu premiery " się sprawdza bo człowiek zaoszczędza sobie nerwów i się nie wkur...za
0 kudossilverkin   @   11:50, 05.10.2011
Cytat: seshs
Po raz kolejny zasada "nie kupuj w dniu premiery " się sprawdza bo człowiek zaoszczędza sobie nerwów i się nie wkur...za

I zaoszczędza trochę złociszy ;).
0 kudosseshs   @   11:55, 05.10.2011
Cytat: silverkin
Cytat: seshs
Po raz kolejny zasada "nie kupuj w dniu premiery " się sprawdza bo człowiek zaoszczędza sobie nerwów i się nie wkur...za

I zaoszczędza trochę złociszy ;).


Hehe no fakt i to nawet sporo bo gry później szybko tanieją Dumny
Jak oni do cholery te gry testują? co nie widzieli tego? ślepe one są czy co
0 kudosremik1976   @   12:02, 05.10.2011
Ja już też nigdy nie kupię żadnej gry w dniu premiery, niestety wypuszczanie takich niedopracowanych gier staje się regułą i w rzeczywistości nie są one warte naszych ciężko zapracowanych pieniędzy. Zajeżdża mi to totalnym amatorstwem i chęcią szybkiego zarobku. To odnosi się do wszystkich twórców gier którzy dają klientowi do rąk taki bubel.
0 kudosPulu   @   12:21, 05.10.2011
Kurczę a chcialem sobie tą grę kupić w tym tygodniu, tym bardziej że wg recenzji ta gra jest ok, a tu takie rozczarowanie... Trudno zaczekam, albo i calkowicie z niej zrezygnuję.
0 kudossebesta   @   12:42, 05.10.2011
Panowie ten problem niewynika ztego ze ta gra to bubel,ID SOWTFARE oglosilo niedawno ze wersja na pc nie bedzie zadnych ustawien w opcjach,tylko rozdzialka jasnosc i anti-aliasing,silnik ID TECH 5 ma sam dostosowac strone wizualna i plynnosc do danego pc ktorym dysponujemy a poto by gra osiagnela 60 fps kosztem detali tak oglosil niedawno pan CARMACK na innych forach. byc moze w tym lezy problem.Jesli macie slaba karte to ID TECH 5 ustawia parametry za nas i nieda sie nic zmienic,problemy moga z tego wynikac.W piatek lece kupic RAGE mam GF 590 jesli na tej karcie bedzie ta sama sytuacja no to kicha na calego,pan z ID wpuscil nas w maliny,co sadzicie o takim rozwiazaniu.
0 kudosPulu   @   13:28, 05.10.2011
No tak, ale w wiadomości podane bylo, że takie blędy zdarzają się nawet na najmocniejszych maszynach. Ciekaw jestem jakie parametry ma maszyna, z której pochodzi video.
0 kudossebesta   @   13:47, 05.10.2011
Widac ze z x_klocka,dziwi mnie to wszystko bo gameplaye ktore do tej pory widzielismy z pc wersji i byly dlugie wygladaly super bez tych bledow ktore pojawily sie teraz a z tego co wiem to prezentacja byla na GF 480.Niedawno widzialem pokaz RAGE na ps3 20min tam niebylo tych bledow ,ale sama gra wygladala beznadziejnie tekstury i cala reszta tragedia.Wiadace serwisy o grach daly bardzo wysokie noty tej grze,owszem byly tez slabsze ale wiekszosc dala powyzej 9,w piatek sie okaze tez mam watpliwosci ale material pochodzi z konsoli a nie z blaszaka.
0 kudosSzajch   @   13:51, 05.10.2011
Cytat: News
działa ślamazarnie nawet na najmocniejszych maszynach

Cytat: News
RAGE na Xboksie 360, tam jednak efekt ten jest minimalny. Powiedziałbym praktycznie niezauważalny.

Te 2 cytaty + fakt, że gameplay nagrywany jest Frapsem udowadnia nam, że to gameplay z PC.
0 kudosbigboy177   @   13:56, 05.10.2011
Hmmm, mi sie wydaje ze material jednak PC, napisane jest ze frapsem zgrywane.

Ja u siebie mam zreszta to samo. Nie mam moze kompa potwora, ale nie pomaga nic,
Nawet ustawienue rozdzialki na 800x600 i wylaczenie FSAA. Problem wystepuje wszedzie, nawet w malych pomieszczeniach. Id Soft pracuje podobno nad latka na premiere, a nvidia i amd nad sterami zwiekszajacymi wydajnosc. Nie dosc ze gre tyle czasu kleili to jeszcze takie problemy, masakra po prostu.
0 kudossebesta   @   14:09, 05.10.2011
Witam bigboy177 byc moze to co napisalem wczesniej ID TECH 5 ustawia parametry za nas i byc moze gryzie sie ze sterami karty i ztego taki mlyn,sam napewno ogladales wczesniejsze gameplaye z pc i nic takiego nie bylo na stronie ID SOWTFARE mozna je obejzec niema zadnych bledow w piatek kupie zagram i napisze co pozdrawiam.
0 kudosguy_fawkes   @   14:36, 05.10.2011
Stawianie silnikowi wymogu dopasowania poziomu detali, by ciągle było 60 klatek to na PC jakiś absurd. Owszem, przy takim frameracie gra się komfortowo, ale można mieć o połowę mniej i czerpać radość z zabawy, nie oglądając takich cudów. Jeśli idzie o hołubienie konsol przez Carmacka to peany wznosił nie pod adresem X360, a PS3 chwaląc m.in. łatwość programowania. Przykre, że studio z marką wyrobioną właśnie na PC nagle wypina się na blaszakowców. Panie Carmack, nie jesteśmy idiotami i sami potrafimy obniżyć detale, by gra działała płynniej.

Nie ma jednak tego złego, co by na dobre nie wyszło - przynajmniej zaoszczędzę kilkadziesiąt złociszy, zanim Rage zostanie doprowadzony do właściwego stanu.

@ sebesta: Karty AMD (ATi już nie istnieje Dumny ) już doczekały się odpowiedniego fix'a, dedykowanego wyłącznie tej grze.
A zdanie piratów nas średnio interesuje.
0 kudossebesta   @   14:49, 05.10.2011
guy_fawkes zgadzam sie ztoba to jest nieporozumienie bo jak niby gracz ktory ma np GF 9800 ktora jest slaba karta ma wyciagnac 60klatek i ladne tekstury bo silnik gry jej to nazuci,przeciez to oczywiste ze ta karta nieda rady bo jej parametry nato niepozwola i moze przez to te bledy.Sami powinismy w pc ustawiac sobie opcje jak chcemy.
0 kudosLoczek3545   @   14:54, 05.10.2011
Przeczuwałem, że będzie coś nie tak. Ja mam taką zasadę, że nigdy nie kupuje gier w dniu premiery Uśmiech .
Szkoda, że tak wyszło bo to naprawdę bardzo źle wygląda.
Łatki wyjdą ale czemu tego nie dopracowali przed wypuszczeniem gry na rynek? Nie rozumie tej ich "filozofii"Szczęśliwy
Dodaj Odpowiedź