Worms Forts: Oblężenie

Offline
Szymek111 //grupa Mieszczanie » [ Chłop (exp. 20 / 20) lvl 2 ]0 kudos
Worms Forts: Oblężenie (Worms Forts: Under Siege!) - to kolejna gra strategiczna ze słynnej serii, tym razem w klimatach starożytnych i średniowiecznych oraz ze zmienionym modelem rozgrywki. Rozgrywa się w trybie turowym i polega na pokonaniu przeciwnika bądź zniszczeniu jego twierdzy przy użyciu przeróżnych broni i niedopuszczeniu, by on pokonał gracza. Większość broni jest dostępnych dopiero po wybudowaniu określonego budynku: wieży, kasztelu, zamku i cytadeli - każdego bardziej wytrzymałego i pozwalającego na użycie potężniejszych broni. Dodatkowo można (jeżeli się zdobyło specjalną skrzynkę) zbudować szpital (reinkarnacja dwóch straconych robali), fabrykę broni (produkcja skrzynek z broniami), laboratorium (2x do obrażeń własnej broni) i cud (po trzech turach zapewnia zwycięstwo). Wszystkie budynki tworzą ze sobą sieć zależności; zniszczenie głównego budynku burzy pozostałe, a budynków nie można budować zbyt daleko. Oprócz możliwości zburzenia twierdzy lub zabicia wszystkich robali jednym z warunków zwycięstwa jest wybudowanie i utrzymanie przez trzy tury tzw. cudu - wielkiej budowli.

Znaczącymi dla gry błędami ostro wytykanymi przez rasowych fanów Wormsów było ogromne zminimalizowanie tak ważnego w serii Worms trybu multiplayer (tylko 4 drużyny po 4 graczy bez możliwości dobierania sojuszników, zmniejszenie opcji konfiguracyjnych, brak generowania map z powodu konieczności symetryczności plansz), większe niedopracowanie silnika graficznego (jeszcze gorsza praca kamery, mały zasięg filtrowania tekstur, niemożność wybrania rozdzielczości innej niż 640x480, niemożność burzenia plansz w przeciwieństwie do budynków) oraz udziwnienie rozgrywki poprzez oryginalne w serii zaimplementowanie budynków. Dużo trudniej było zniszczyć przeciwnika, ponieważ w celu użycia broni lepszych niż podstawowe trzeba było stawać na budynku. W grze przestały mieć znaczenie same robale, gdyż np. po wyrzuceniu granatu te nie mogły wycofać się w razie niewłaściwego rzutu lub ukryć się przed wrogiem. Dodatkowo liczbę broni ograniczono do 30, a wiele klasycznych broni z poprzednich części (strzelba, uzi, owca, betonowy osioł, bomba bananowa, superowca) podmieniono na balistę, działko wielofunkcyjne (twórcy zawsze mieli poczucie fantazji i to widać w grze traktującej o starożytności i średniowieczu), kurczaka 30-kilowego, osła trojańskiego, wyrzutnię lodówek czy super-hipopotama. Ucharakteryzowano na dawne czasy tak znane bronie jak bazooka, moździerz, granat, nalot czy babunię.
Wydawca Sega
Dystrybutor POL CD Projekt
Data wydania
ŚWI 5 listopada 2004
POL 5 listopada 2004
Gatunek Zręcznościowa, turowa
Tryb gry singleplayer / multiplayer
Platforma Windows 98 / ME / 2000 / XP, PlayStation 2, Xbox
Nośniki
CD (2)
Wymagania
procesor Pentium III lub Athlon 800 MHz, 256 MB RAM, karta graficzna 64 MB Producent Team 17
Wydawca Sega
Dystrybutor POL CD Projekt
Data wydania
ŚWI 5 listopada 2004
POL 5 listopada 2004
Gatunek Zręcznościowa, turowa
Tryb gry singleplayer / multiplayer
Platforma Windows 98 / ME / 2000 / XP, PlayStation 2, Xbox
Nośniki
CD (2)
Wymagania
procesor Pentium III lub Athlon 800 MHz, 256 MB RAM, karta graficzna 64 mb https://video(...)l&emb=0#


Liczba czytelników: 475813, z czego dziś dołączyło: 2.
Czytelnicy założyli 53775 wątków oraz napisali 675797 postów.