Offline
Szczerze? Absolutnie nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że gra zwolniła. Nie gram rok w rok, ale na pewno w stosunku do tego co było w 18 zdecydowanie przyspieszyła. W rozgrywce na bota, np. w Squad Battles komputer potrafi jakoś absurdalnie klepać z pierwszej piłki tak szybko że człowiek nie wie co się dzieje.
Co do samego UT też się nie zgodzę że najłatwiej gra się skrzydłami, bo ja szczerze mówiąc pcham się głównie środkiem. Skrzydłami jest trudno, bo wrzutki nie działają, a podania po ziemi na wchodzących napastników łatwo przejąć. Najłatwiej więc wszystko załatwić prostopadłą piłką. Dlatego właśnie wszyscy mają szybkich napastników, bo żeby w tej grze wygrywać nie potrzeba żadnego skilla. Wystarczy grać na wyjście i bramka goni bramkę, bo obrońcy nie nadążają.
Gra ma pełno bugów:
* po starcie od środka jeden ze skrzydłowych znajduje się przy chorągiewce od rzutu rożnego
* system obrony w tej grze to dramat:
- Fajnie że zrobili ją bardziej manualną, tylko że... zmiana zawodnika przez LB/L1 działa słabo, a i prawym drążkiem wcale nie lepiej. Czasami ciężko jest trafić w tego grajka którego potrzebujemy kontrolować, a to często kosztuje nas utratę bramki
- wszechobecne irytujące przebitki. Jeśli nasi pomocnicy nie nadążają za kontrą, trzeba niestety czasami złamać linię i przejąć kontrolę nad obrońcą, przez co robi się dziura w obronie. Wszystko ok, gdyby system odbioru działa poprawnie, ale tak nie jest. Od groma jest sytuacji gdzie wszystko się robi dobrze, czyli wychodzi obrońcą, trafia w piłkę... po czym zamiast ją przejąć ta się odbija jak na fliperze i napastnik sobie biegnie dalej, a my nie wiemy co się dzieje i gdzie jest w ogóle piłka. A dzieje się tak ponieważ wiemy że wszystko zrobiliśmy dobrze i powinna ona być przy nodze naszego stopera. Ale zamiast tego, piłka najczęściej jest w naszej bramce, a przeciwnik raczy nas "dabem"
* gra ma probolem z interpretacją podań. Często jest tak, że chcemy zagrać do zawodnika X ale gra sama interpretuje i zagrywa do zawodnika Y. Jest to zdecydowany błąd gry, bo ani w 15, ani w 18 nie miałem tylu problemów co tutaj.
* Gra z pierwszej piłki leży. Nasi kopacze, nawet z najwyższej póki wydawałoby się muszą często przyjąć piłkę i poprawić ją 16 razy zanim zdecydują się oddać strzał, czy wykonać podanie. Trwa to czasami nawet AŻ 2 sekundy. Takie opóźnienie pomiędzy wydaną komendą, a wykonaniem w grze wideo to skandal. Wystarczy sobie wyobrazić jak jechana byłaby taga gra gdyby była bijatyką i były by 2 sekundy opóźnienia na niektóre ciosy
* Animacje są fajne, owszem, jednak sami piłkarze zdają się po wirtualnej murawie po prostu ślizgać. Wygląda to jakby biegali po lodzie, a nie murawie
* Niemal każdy faul jest interpretowany przez sędziego jako kartka. Przecież to idiotyczne.
* Sędziowie jak zwykle mają problemy z właściwymi decyzjami. Czasami zdarza się że jest ewidentny faul... ale go nie ma, po czym wchodzimy czysto, nawet na powtórce widać że była piłka, ale gra interpretuje faul. Szczytem było, choć zdarzyło się tylko raz póki co że sędzia nie "zauważył" 2 metrowego spalonego.
* Nasi wirtualni kopacze to idioci. We wcześniejszych wersjach FIFy instrukcje które wydawaliśmy miały znaczenie. Szukali oni gry, wychodzili na pozycje. Teraz... wszyscy stoją jak te... pipy i ani w tą ani w tamtą dopóki nie uruchomimy ich odpowiednim przyciskiem. A i to nie działa, bo zamiast szukać miejsca, to zawodnik potrafi biec prosto na mnie, gdzie zamiast pomagać to przeszkadza, albo wiesza się na defensorze rywala, bo jest za głupi żeby go obiec. Trzeba walić prosto w niego.
Mógłbym jeszcze trochę powymieniać, ale myślę że nawet po tym widać że ta gra jest obecnie w fazie co najwyżej beta. Nie mam pojęcia kto to testował. Wiem że Amerykanie czy tam Kanadyjczycy kiepsko ogarniają soccer. Ale bez przesady. Goście chyba byli ślepi.
Na dzień dzisiejszy jest słabo. Sama baza ma potencjał na naprawdę świetną grę, ale na ten moment jest to gra dużo gorsza niż 18 w jej finalnej wersji. 18 gameplayowo to poezja w porównaniu do tego.
Co do samego UT też się nie zgodzę że najłatwiej gra się skrzydłami, bo ja szczerze mówiąc pcham się głównie środkiem. Skrzydłami jest trudno, bo wrzutki nie działają, a podania po ziemi na wchodzących napastników łatwo przejąć. Najłatwiej więc wszystko załatwić prostopadłą piłką. Dlatego właśnie wszyscy mają szybkich napastników, bo żeby w tej grze wygrywać nie potrzeba żadnego skilla. Wystarczy grać na wyjście i bramka goni bramkę, bo obrońcy nie nadążają.
Gra ma pełno bugów:
* po starcie od środka jeden ze skrzydłowych znajduje się przy chorągiewce od rzutu rożnego
* system obrony w tej grze to dramat:
- Fajnie że zrobili ją bardziej manualną, tylko że... zmiana zawodnika przez LB/L1 działa słabo, a i prawym drążkiem wcale nie lepiej. Czasami ciężko jest trafić w tego grajka którego potrzebujemy kontrolować, a to często kosztuje nas utratę bramki
- wszechobecne irytujące przebitki. Jeśli nasi pomocnicy nie nadążają za kontrą, trzeba niestety czasami złamać linię i przejąć kontrolę nad obrońcą, przez co robi się dziura w obronie. Wszystko ok, gdyby system odbioru działa poprawnie, ale tak nie jest. Od groma jest sytuacji gdzie wszystko się robi dobrze, czyli wychodzi obrońcą, trafia w piłkę... po czym zamiast ją przejąć ta się odbija jak na fliperze i napastnik sobie biegnie dalej, a my nie wiemy co się dzieje i gdzie jest w ogóle piłka. A dzieje się tak ponieważ wiemy że wszystko zrobiliśmy dobrze i powinna ona być przy nodze naszego stopera. Ale zamiast tego, piłka najczęściej jest w naszej bramce, a przeciwnik raczy nas "dabem"
* gra ma probolem z interpretacją podań. Często jest tak, że chcemy zagrać do zawodnika X ale gra sama interpretuje i zagrywa do zawodnika Y. Jest to zdecydowany błąd gry, bo ani w 15, ani w 18 nie miałem tylu problemów co tutaj.
* Gra z pierwszej piłki leży. Nasi kopacze, nawet z najwyższej póki wydawałoby się muszą często przyjąć piłkę i poprawić ją 16 razy zanim zdecydują się oddać strzał, czy wykonać podanie. Trwa to czasami nawet AŻ 2 sekundy. Takie opóźnienie pomiędzy wydaną komendą, a wykonaniem w grze wideo to skandal. Wystarczy sobie wyobrazić jak jechana byłaby taga gra gdyby była bijatyką i były by 2 sekundy opóźnienia na niektóre ciosy
* Animacje są fajne, owszem, jednak sami piłkarze zdają się po wirtualnej murawie po prostu ślizgać. Wygląda to jakby biegali po lodzie, a nie murawie
* Niemal każdy faul jest interpretowany przez sędziego jako kartka. Przecież to idiotyczne.
* Sędziowie jak zwykle mają problemy z właściwymi decyzjami. Czasami zdarza się że jest ewidentny faul... ale go nie ma, po czym wchodzimy czysto, nawet na powtórce widać że była piłka, ale gra interpretuje faul. Szczytem było, choć zdarzyło się tylko raz póki co że sędzia nie "zauważył" 2 metrowego spalonego.
* Nasi wirtualni kopacze to idioci. We wcześniejszych wersjach FIFy instrukcje które wydawaliśmy miały znaczenie. Szukali oni gry, wychodzili na pozycje. Teraz... wszyscy stoją jak te... pipy i ani w tą ani w tamtą dopóki nie uruchomimy ich odpowiednim przyciskiem. A i to nie działa, bo zamiast szukać miejsca, to zawodnik potrafi biec prosto na mnie, gdzie zamiast pomagać to przeszkadza, albo wiesza się na defensorze rywala, bo jest za głupi żeby go obiec. Trzeba walić prosto w niego.
Mógłbym jeszcze trochę powymieniać, ale myślę że nawet po tym widać że ta gra jest obecnie w fazie co najwyżej beta. Nie mam pojęcia kto to testował. Wiem że Amerykanie czy tam Kanadyjczycy kiepsko ogarniają soccer. Ale bez przesady. Goście chyba byli ślepi.
Na dzień dzisiejszy jest słabo. Sama baza ma potencjał na naprawdę świetną grę, ale na ten moment jest to gra dużo gorsza niż 18 w jej finalnej wersji. 18 gameplayowo to poezja w porównaniu do tego.