Udało mi się dorwać klucz do zamkniętych testów alpha multiplayera. Crytek rozdawał keye w porozumieniu z Nvidią i rzeczywiście widać jakiś pakt pomiędzy obiema firmami. Abstrahując od faktu, że to dość wczesny build (w dodatku działa wyłącznie w trybie DX11), po forach, a przede wszystkich własnych doświadczeniach widzę, że najlepiej działa na kartach "zielonych". Ja akurat mam Radeona i jest, krótko mówiąc, tak tragicznie, że nie da się grać. Nie ma ustawień, które zapewniałyby płynność (co ciekawe - na detalach medium i wyższych działa lepiej, niż na low...), więc odpalanie tego mija się z celem. Na dodatek czas ładowania jedynej dostępnej mapy (Museum w trybie Crash Site) jest wręcz absurdalny.
Z jednej strony nie ma się co dziwić skaszanionej optymalizacji, bo to przecież alpha, ale z drugiej to przecież engine z poprzedniej części, niby nieco usprawniony, ale już dobrze poznany. Sama mapka jest brzydka i nieciekawa, choć zwiastuje zmiany, jakie zaszły w NY od czasu dwójki - to teraz już dosłownie miejsca dżungla.
Póki co nie zdążyłem zauważyć jakichś wielkich innowacji w rozgrywce poza walającą się przy ciałach Cepidów potężniejszą bronią, której nie kojarzę z sequela. Być może jeszcze uda mi się w to zagłębić, ale wątpię - to żadna przyjemność ginąć raz za razem przez klatkującą animację.