Strona główna » Kącik RPG » Podgląd tematu
Gothic II: Noc Kruka PC - komentarze



Offline
IgI123 //grupa Growi Bohaterowie » [ Tommy Vercetti (exp. 18750 / 24300) lvl 15 ]0 kudos
Jako iż dawno nie grałem, pobrałem sobie i przeszedłem nowego modzika o nazwie Cienie Przeszłości, którym społeczność gotikonów jest ostatnio bardzo zajarana. Plusy to z pewnością pomysłowe zadania, do moich ulubionych należy śledztwo i łapanie cieniostwora; dwie linie fabularne które prowadzą do różnych zakończeń (ale nie sprawdzałem czy różnią się linią questową) fajne wykonanie i stabilność, bo nie wysypało mi go ani razu, no i fajna fabuła, będąca prequelem Gothika.
Minusy - spodziewałem się tych 10 godzin zabawy, wyszło nieco ponad 5 tylko, mechanika losowych kombinacji do zamków też jest irytująca, no a w jednym queście podążający NPC lubił się zbugować.
Tak czy siak, serdecznie modzika polecam!

Offline
IgI123 //grupa Growi Bohaterowie » [ Tommy Vercetti (exp. 18750 / 24300) lvl 15 ]0 kudos
Sorry za dubla.
Z rozpędu pobrałem i zainstalowałem innego świeżego polskiego moda - Ucieczka. Zabrał on cholernie dużo czasu, bo ponad 30 godzin. Na wstępie na pewno trzeba docenić ogrom pracy włożony w świat, który ogranicza się do Górniczej Doliny, ale i tak jest mocno przerobiona. Nie wiem ile z tego to gotowe assety a ile ręczna robota, ale i tak - robi wrażenie.
Początek jest mega klimatyczny, fabuła polegająca na przetrwaniu i ucieczce z wrogiego terenu bardzo mi się podobała. Gdzieś tam od połowy gry twórcy się jednak zatracili. Demony, bogowie, klątwy, cuda na kiju... Logika świata też nieco kuleje. Mamy dwa zgrupowania ludzkie, ściśle ze sobą współpracujące, więc właściwie po cholerę dwa? Do tego odsłonięte praktycznie na talerzu dla Orków. Połowa moda obraca się wokół zdobycia zamku. Mieszkańcy przenoszą się do niego po zdobyciu? Gdzie tam! Lepiej siedzieć w rozpadających się chatkach z drewna.
Tu wszystko jest nierówne. Gameplay zawiera sporo ciekawych questów, a jednak też tony fedexów, podczas których marvin f8 kusił aż za bardzo. Dubbing w niektórych miejscach jest super, a podczas niektórych dialogów krwawią uszy. Poziom trudności na początku doprowadza do szału, by później było banalnie. Bugi są, także w zadaniach głównych, więc bez pomocy kodów bym go nie ukończył. No i blokowanie się npców towarzyszących graczowi, prawdziwa zmora.
Ja bym ocenił tak na 6+/10. Widać włożone serce, projekt jest imponujący, ale twórcy chcieli za bardzo w paru kwestiach. Mod trwa dobre 10 godzin za długo. Tak czy siak, całkiem warto zagrać.

Offline
IgI123 //grupa Growi Bohaterowie » [ Tommy Vercetti (exp. 18750 / 24300) lvl 15 ]1 kudos
Kroniki Myrtany nie mają własnej strony w encyklopedii (a powinny), zatem komentarz tutaj - lepszego Gothika nigdy nie było. Archolos wciągnęło mnie bez reszty na prawie 60 godzin, a ja czułem dziecięcą nostalgię jak za najlepszych czasów, gdy przechodziłem pierwsze części. Twórcy moda włożyli w niego ogrom serca i to czuć na każdym kroku. To Gothic z masą nowych rzeczy i wykonany z większą starannością niż którakolwiek gra Piranii, ani przez sekundę nie czuć że to modyfikacja, a pełnoprawna odsłona. Jedyne co zdradza rodowód to niektóre kwestie dialogowe w których z tyłu słychać lekki szum, ale jest ich niewiele i znaczna większość jest wykonana bardzo profesjonalnie. Poza tym to ciężko się do czegokolwiek przyczepić.
Myślę że to mus dla każdego fana serii, a i osoby które nigdy nie miały okazji w Gothiki grać, mogą zacząć od Archolos, jako iż jest bardziej dopracowane oraz mniej toporne.

Liczba czytelników: 475815, z czego dziś dołączyło: 0.
Czytelnicy założyli 53785 wątków oraz napisali 675830 postów.