Strona główna » Kącik RPG » Podgląd tematu
Recenzja Diablo III PS3 - komentarze



Offline
Uxon //grupa Stowarzyszenie Płatnych Morderców » [ Kuba Rozpruwacz (exp. 6728 / 7200) lvl 12 ]0 kudos
"Diablo III nie jest grą złą". Już samo to stwierdzenie to ogromny liść w twarz tej genialnej marki, ale w mojej opinii zasłużony. Zawsze synonimem słowa "Diablo" było "genialny", "wyjątkowy", "mistrzowski", "niepowtarzalny". Jakoś, nie wiedzieć czemu tutaj tego zabrakło i gra stała się zwyczajnie pospolita. Może nie totalnie zła ale niczym się niewyróżniająca. Co do tego, że muzyka jest średnia to się nie zgodzę bo jest po prostu nijaka i beznadziejna. Wystarczy sobie przypomnieć motywy z jedynki (Tristram!!!) czy z dwójki. 7/10, mimo że to debiut na PS3 to jest to jednak policzek. Blizzard sam pod sobą kopie dołki.

Online
Dirian //grupa MiastoGier.pl » [ Redaktor ]0 kudos
Cytat: depcik94
Nie rozumiem tej recenzji.Dla mnie świetnie się gra na padzie , wogule niewieje nudą tylko cały czas wciąga gra jest bardzo szybka i dynamiczna.Czuć klimat z D2.Świetna gra ocena 9/10


Pamiętaj, że każdy ma inne gusta. Tobie gra może się podobać, autorowi recenzji już niekoniecznie.

Offline
Daerdin //grupa MiastoGier.pl » [ Junior Community Manager ]0 kudos
Dość odważna recenzja, biorąc pod uwagę wiele innych, które grze wystawiały noty w granicach 8-9.

Cytat: big
Nie oszukujmy się bowiem, gdyby nie progres herosa, zbieranie dropów, wymiana wyposażenia oraz wypróbowywanie nowych umiejętności, szarpanie zrobiłoby się nudne dość szybko.
Cóż, to jest hack'n'slash. To właśnie te elementy, które wymieniłeś, a nie fabuła, czy świetnie wykreowani bohaterowie stanowią o sile tego gatunku. To mimo wszystko nie jest RPG stawiające głównie na narrację, lecz gra, w której przede wszystkim liczy się zdobywanie coraz to lepszych przedmiotów i odkrywanie nowych buildów dla postaci.

Cytat: big
Gdy na ekranie takowych pojawia się kilku, powstaje prawdziwe piekło, i to, co gorsze, nie z naszej winy. My wiemy kogo chcemy zdjąć, ale ze względu na nieprecyzyjne sterowanie, nie możemy skutecznie „powiedzieć” tego samej grze. Taka niestety jest specyfika pada.
Tu trudno jest mi się wypowiedzieć, ponieważ nie mam zdania opartego na własnych doświadczeniach. Jednak czytając inne recenzje i wypowiedzi graczy, można raczej wywnioskować, że sterowanie jest bardzo intuicyjne, a jego opanowanie zajmuje ledwie kilka minut.

Generalnie jednak - jeśli wersja pecetowa nie przypadła Ci do gustu, konsolowa miała na to również niewielkie szanse, bo mimo wprowadzenia wielu zmian i usprawnień to wciąż ta sama gra, a rdzeń rozgrywki, czyli tłuczenie potworów i zbieranie przedmiotów siłą rzeczy został niezmieniony.

Wydaje mi się, że do DIII podszedłeś bardziej jak do typowego erpega, niż przedstawiciela gatunku hack'n'slash. Zarzucałeś również, że gra nie zachęca do przejścia jej kolejny raz i to wynika właśnie z tego, co napisałem przed chwilą. Trzeba po prostu lubić to ubijanie ciągle tych samych monstrów, przemierzanie po raz wtóry tej samej lokacji tylko po to, by znaleźć miecz odrobinę lepszy od poprzedniego. Jeśli dla kogoś jest to gra do jednego przejścia, zapoznania się z fabułą i odstawienia na półkę, to niestety, ale nie zaoferuje żadnego wyzwania i będzie po prostu produktem nieopłacalnym. Gra dopiero na wyższych poziomach nabiera głębi, starcia z bossami zaczynają wymagać przynajmniej odrobiny strategii, a znajdowane przedmioty faktycznie nabierają znaczenia w kontekście rozgrywki.

Offline
Uxon //grupa Stowarzyszenie Płatnych Morderców » [ Kuba Rozpruwacz (exp. 6728 / 7200) lvl 12 ]0 kudos
@Daerdin Oczywiście, Diablo 3 takie ostatnie samo w sobie nie jest tylko weź pod uwagę jakość dwóch poprzednich i tej części. A nie da się, recenzując D3 unikać porównań do poprzedniczek. W końcu to Blizzard a od nich trzeba wymagać, szczególnie że każą na swoje gry czekać tyle czasu. Dlatego w dużej mierze zgadzam się z bigboyem, choć osobiście jeszcze obniżyłbym notę o punkt, bo w porównaniu z D2 to tutaj jest tak miałko, że aż żal rzyć ściska.

Offline
Daerdin //grupa MiastoGier.pl » [ Junior Community Manager ]0 kudos
Lecz czy naprawdę kopiowanie wszystkich rozwiązań z DII i zaprezentowanie ich w "nowej okładce" byłoby idealne? Gdy premierę miało DII, rynek gier nie był jeszcze tak wielki i różnorodny, więc takiej grze musiało towarzyszyć "wow". Minęło jednak wiele lat, w grach widzieliśmy już niemal wszystko. Teraz zdecydowanie trudniej jest czymś gracza zaskoczyć.

Offline
Uxon //grupa Stowarzyszenie Płatnych Morderców » [ Kuba Rozpruwacz (exp. 6728 / 7200) lvl 12 ]0 kudos
@Daerdin To prawda tylko, czy wśród wydanych kiedykolwiek hack'n'slashy Diablo 1 lub 2 miało jakąkolwiek konkurencję? Wśród ciekawszych gier tego typu przypominam sobie jedynie Torchlight, Darkstone, Dispel i nic więcej. A żadna z nich nie jest w stanie nawiązać jakiejkolwiek walki z Diablo. Jedynka i dwójka to były arcydzieła, gry które przeskoczyły swoją epokę o kilkadziesiąt lat. Tak, jak The Beatles w muzyce. Zresztą zwróć uwagę jak wygląda obecnie społeczność dwójki i trójki. Muzyka w D3 jest totalnie denna, klimatu nie ma w ogóle, fabuła też kuleje, a ten najniższy poziom trudności, który równie dobrze można byłoby nazwać kilkugodzinnym tutorialem z masą spoilerów to już w ogóle podkreśla klasę tej gry. Niezrozumiałe jest dla mnie totalne odcięcie się od korzeni przez Blizzard. A Wystarczyło powielić najlepsze aspekty dwójki i dodać do tego nowoczesną oprawę. Byłby H'n'S idealny. Tak uważam, niemniej szanuję Twoje zdanie i liczę, że i Ty uszanujesz moje Uśmiech Pozdrawiam serdecznie.

Online
Dirian //grupa MiastoGier.pl » [ Redaktor ]0 kudos
Zgadzam się z Uxonem, że Diablo III w porównaniu z genialną "dwójką" wypada nijako. Owszem, czasy się zmieniły i Blizzard nie mógł przekalkować w 100% tego, co widzieliśmy w poprzedniej odsłonie, ale wypranie gry z genialnego klimatu już na samym starcie odebrało mi przyjemność z rozgrywki. To kolejny, niezły hack'n'slash, ale mało kto będzie za kilka lat wspominał o nim w takich superlatywach, w jakich mówi się o D2.

Blizzard postawił sobie na początku bieżącego tysiąclecia bardzo wysoką poprzeczkę i mimo wielu lat produkcji zwyczajnie nie potrafił jej przeskoczyć. Szkoda.

Offline
Uxon //grupa Stowarzyszenie Płatnych Morderców » [ Kuba Rozpruwacz (exp. 6728 / 7200) lvl 12 ]0 kudos
@Dirian Zobacz ile osób do dziś pocina w dwójkę. A nawet w jedynkę. Te klasyki są nieśmiertelne, o trójce za kilka lat nikt nawet nie będzie pamiętał bo po prostu polegnie ta gra śmiercią naturalną. Tak to jest jak nastawiasz się tylko na zysk a nie inwestujesz w jakość, co zawsze było flagowe dla Blizzarda. Wystarczy tylko podrapać się w głowę i zastanowić czemu tak się sprawy potoczyły. W tej chwili Blizzard mógłby od takiego CD Projekt RED uczyć się co najwyżej jak łączyć progres z jakością.

Liczba czytelników: 472990, z czego dziś dołączyło: 3.
Czytelnicy założyli 50889 wątków oraz napisali 662891 postów.