Strona główna » Kącik RPG » Podgląd tematu
Recenzja The Elder Scrolls V: Skyrim PC - komentarze

Offline
Martinezz123 //grupa Mieszczanie » [ Chłop (exp. 12 / 20) lvl 2 ]0 kudos
Ta gra jest grą wszechczasów??????!!!!!!!!
Chłopczyniu młody, czy ty w ogóle wiesz co piszesz??????
Nie masz pojęcia o grach komputerowych a twoja zdolność krytycznej oceny nie została jeszcze odkryta. Idź znajdź nauczyciela i osągnij upragniony poziom 1.

Nawet gdyby nie było w tej grdze tylu żałosnych niedociągnięć i tak nie mogłaby być grą wszechczasów.
żeby w ogóle móc coś takiego napisać trzeba mieć trochę więcej doświadczenia niż ty.

A tak poza tym:
- żałosna grafika (rodem z PS1)
- żałosne efekty i cienie
- żałosne dialogi (tak sztywne, koślawe i banalne, że czegoś takiego dawno nie widziałem)
- żałosne trigery jak z ubiegłego wieku
- żałosna walka
- animacja z prehistorii (vide kręcący piruety niedźwiedź)
- pełno bugów
- znikający w drzwiach ludzie
- questy jak z legends of kyrlandia (vide dostarcz tajemniczy list mojej ukochanej... albo nie)

Słowem gniot wszechczasów na miarę zresztą zdolności i umiejętnoci Bethesdy - największych zarzynaczy gier w historii. O tak. Jeśli cokolwiek można powiedzieć, że jest tutaj największe to z pewnością zarżnięcie.

A ty weź człowieku i zajmij się po prostu graniem z wypiekami na twarzy a nie wypisywaniem bzdur w internecie.



Offline
Ravnarr //grupa Growi Bohaterowie » [ Big Boss (exp. 68607 / 82200) lvl 18 ]0 kudos
Czekaj, czekaj, a ten koleś na pewno o Skyrim pisał, czy o Oblivionie może? Szczęśliwy W każdym razie, śmiesznie się czytało.

Foxiu, a co do oceny 10 - gra idealna nie istnieje, ale 10 dostają gry, które są najbliższe ideału, po to właśnie jest ta ocena. Idąc Twoim tokiem rozumowania, nie powinno być wtedy także oceny 9,5, bo ona oznaczała by grę idealna, gdyby nie było 10. Wtedy nie powinno być także oceny 9... Łapiesz, o co mi chodzi?

Offline
Raaistlin //grupa Stara Gwardia » [ Hamster Raider (exp. 2066 / 3200) lvl 10 ]0 kudos
Cytat: Martinezz123

A ty weź człowieku i zajmij się po prostu graniem z wypiekami na twarzy a nie wypisywaniem bzdur w internecie.


No popatrz, gram, wypisuję bzdury w internecie i jeszcze mi za to płacą. Się ustawiłem, co nie? EOT

@Rav i Alex - level scalling istnieje jak najbardziej. Nie rozumiecie po prostu pojęcia. Nie działa to na zasadzie podmiany wrogów, a bardziej ich wzmocnieniu, by stanowiły jakieś wyzwanie dla 30lvlowej postaci. Stąd bandyta na początku przygody stanowi podobne wyzwanie do tego, z którym zmierzymy sie na 30 poziomie własnego doświadczenia. Może to nawet być bandyta w tej samej jaskini. Są wyjątki, a raczej błędy, które w recenzji wyjaśniłem.

Level scalling jest nazywany częściowym również dlatego, iż istnieją potwory, które od początku są cholernie mocne i musimy wbić trochę doświadczenia, żeby się z nimi zmierzyć. Ot na przykład giganci, spróbujcie z nimi szczęścia na początku przygody ;].

Offline
Ravnarr //grupa Growi Bohaterowie » [ Big Boss (exp. 68607 / 82200) lvl 18 ]0 kudos
Cytat: Raaistlin
Stąd bandyta na początku przygody stanowi podobne wyzwanie do tego, z którym zmierzymy sie na 30 poziomie własnego doświadczenia.
I to mi się właśnie nie podoba. Nie ma tego uczucia, że nasza postać robi się coraz potężniejsza, skoro nawet pod koniec gry byle bandyta może nam zagrozić i to w momencie, kiedy naparzamy smoki.

Offline
Raaistlin //grupa Stara Gwardia » [ Hamster Raider (exp. 2066 / 3200) lvl 10 ]0 kudos
Niby masz racje, też tak o tym rozmyślałem. Jednak jakby level scallingu nie było, to świat nie mógłby być tak otwarty, swoboda zostałaby ograniczona. A w póxniejszym czasie odwiedzając kolejne jaskinie znudziłbym się, kładąc wszystkich bandytów na jeden strzał. Świat jest po prostu zbyt wielki, żeby bez scallingu mógł normalnie funkcjonować.

Offline
Ravnarr //grupa Growi Bohaterowie » [ Big Boss (exp. 68607 / 82200) lvl 18 ]0 kudos
Może i tak, musiałbym najpierw pograć, żeby jednoznacznie to stwierdzić. Wiem tylko, ze ten system w Oblivionie doprowadzał mnie do szału. Czym ten level scalling dokładnie różni się od patentu w poprzedniej części? Nie jest tak przegięty, żeby generować pod koniec gry potężne szczury?

Offline
Raaistlin //grupa Stara Gwardia » [ Hamster Raider (exp. 2066 / 3200) lvl 10 ]0 kudos
Dokładnie, szczury zawsze pozostają nędznymi szczurami, nawet tacy bandyci nie są super mocni, żeby nie ubić ich kilku na raz. Choć muszę przyznać, iż czasami przy większej grupie trzeba się trochę namyśleć, żeby wszystkich skosić. Być może dlatego, że preferuję raczej przechadzki w samotności, bez kompana.

Offline
novy13 //grupa Growi Bohaterowie » [ Komandor Shepard (exp. 559 / 800) lvl 8 ]0 kudos
Mało obiektywna recenzja. Nie grałem w żadną część TES ale zawsze chciałem jako fan gier typu Gothic, Wiedźmin czy Risen. Narazie mało ugrałem ale by krytykować czy podziwiać niemniej jednak troche się zgodzę z Martinezzem, grafika gry nie powala, szczególnie że ciągle się wszystko przenika i widać kupę błędów ale to przecież Bethesda, system walki też dla mnie jakiś toporny, jak i interfejs umiejętności i ekwipunku bohatera jakiś nie ciekawy i mało przejrzysty.
Niemniej jednak to nie te rzeczy świadczą o wielkości tej gry tylko klimat, fabuła i przede wszystkim świat w jaki się można zagłębić a to by zbadać trzeba trochę pograć.
Niemniej jednak jestem daleki od powiedzenia że ta gra jest prawie idealna Smutny

Liczba czytelników: 475743, z czego dziś dołączyło: 1.
Czytelnicy założyli 53681 wątków oraz napisali 675294 postów.