Strona główna » Kącik RPG » Podgląd tematu
Recenzja Gothic PC - komentarze



Offline
Lehita //grupa Wojownicy RPG » [ Mistrz Kręgu Ognia (exp. 4288 / 4800) lvl 11 ]0 kudos
Fajnie by było gdy by wydali nową odsłonę tej gry . Grafika już" trąca myszką"a i sterowani "Bezim" nie jest takie do jakiego się już przyzwyczaiłem Smutny w nowszych odsłonach tej kultowej sagi. Może kiedyś się ktoś pokusi i wznowi wydanie pierwowzoru w nowej szacie graficznej Uśmiech

Offline
sebogothic //grupa Mieszczanie » [ Wojownik (exp. 2056 / 3000) lvl 11 ]0 kudos
Mi tam grafika nie przeszkadza. Wręcz przeciwnie, szata graficzna ma wpływ na klimat tej wspaniałej gry. Gdyby grafika została zmieniona, nie wiem czy nie zostałaby zatracona magia świata Gothic. Zresztą nie jest taka zła. Zbroje i broń są całkiem ciekawie zaprojektowane, bariera pięknie się mieni, efekty czarów niesamowicie wyglądają, animacje są bardzo dobre (zachowania NPC to po prostu mistrzostwo), oczywiście jak na 2001 rok. Takie animacje jak podrzucanie jabłka przez jakąś postać, naprawianie chaty, czy wykuwanie broni sprawia, że świat wydaje się jeszcze prawdziwszy. Najgorzej wykonana animacja to animacja chodu naszego bohatera - jednak jest ona rzadko używana. Animacja chodu NPC jest także dopracowana: magowie chodzą ostrożnie z dłoniami w rękawach, kopacze chodzą z opuszczonymi głowami...
Chociaż prawdą jest, że młodszych graczy wychowanych w dobie Crysisa i Mass Effect grafika w Gothicu może odrzucić, że nawet nie spróbują w niego zagrać. Cieszę się, że wychowałem się w innych czasach i zanim spojrzę na grę zawsze daję szansę, bo grafika nie jest najważniejsza.
Oczywiście ktoś mógłby spróbować zrobić remake Sagi Gothic (jeśli ktoś miałby to zrobić to tylko Piranha Bytes) dodając także nowe questy i niedokończone pomysły (choćby Obóz Bandytów - niedaleko Starego Obozu, widać, że były questy, albo miały być z nim związane). Gothic to naprawdę magiczna gra i co najważniejsze wcale nie zapowiadała się jako hit. Dopiero kiedy wydano dodatek do "dwójki" - Noc Kruka, zaczęto w minusach jeszcze niedawno dostrzeganych, dostrzegać plusy.
Muzyka, świat, fabuła i polski dubbing - to wszystko sprawia, że gra ma tak niesamowity klimat, który sprawia, że cały czas chce się wracać do tej gry. Jest bardzo mało gier, które chce się kończyć wielokrotnie, chociaż gra ma tylko jedno zakończenie. Ja sam Sagę Gothic przeszedłem ponad 10 razy i wiem, że jeszcze do tych gier wrócę wielokrotnie. Gothic to mistrzostwo, szkoda trochę, że jest doceniana tylko w Europie i jeśli ktoś wspomina kultowe erpegi w pierwszej kolejności pojawiają się gry z serii Baldur's Gate, Icewind Dale i Planescape: Torment. Obok nich powinna znaleźć się Saga Gothic.
Oczywiście ode mnie 10/10.
Co do recenzji to bardzo dobra i dość ciekawie opisująca elementy gry. Występują literówki, ale kto by na to patrzył xD. Zdarzają się też błędy dotyczące fabuły. Na początku wszyscy magowie byli magami ognia. Dopiero po utworzeniu bariery, w wyniku kłótni Saturasa i Corristo, połowa magów, a także kilkoro ludzi odeszli tworząc Nowy Obóz, a magowie stali się Magami Wody. Przed założeniem Obozu Bractwa nie znano bagiennego ziela, a magiczna ruda nie utraciła swej mocy po utworzeniu bariery. W Górniczej Dolinie nie znano po prostu metody jej wytapiania tak aby nie traciła swej magicznej mocy, dlatego na miejscu wytapiano tylko część urobku a resztę transportowano na kontynent, gdzie takie metody znano.

Liczba czytelników: 475816, z czego dziś dołączyło: 0.
Czytelnicy założyli 53789 wątków oraz napisali 675852 postów.