Strona główna » Nowinki ze świata » Podgląd tematu
GTA V rozeszło się już w nakładzie ponad 95 mln egzemplarzy - komentarze



Offline
kobbold //grupa Growi Bohaterowie » [ Master Chief (exp. 1760 / 3200) lvl 10 ]0 kudos
Ja żałuję wydanych pieniędzy. Tak agresywnego modelu p2w dawno nie widziałem, jeśli chodzi o wersję online, i to jeszcze w pełnopłatnym tytule który do najtańszych nie należy. Jeszcze trzeba dorzucić mega długie czasy wczytywania, masę błędów i oszustów z którymi nikt nie walczy. Na zakup namówił mnie kolega właśnie głownie dla wersji online i mogę powiedzieć, że marketingowcy zarobili na premię.

Offline
Lucas-AT //grupa Stara Gwardia » [ Hamster\'s Creed (exp. 9312 / 10800) lvl 13 ]0 kudos
Cytat:
Tak agresywnego modelu p2w dawno nie widziałem

Za realne pieniądze nie kupisz sobie broni, która dostępna jest od np. 50 levelu albo lepszego pancerza niedostępnego dla innych. GTA Online poszło złą drogą, ale akurat nie można Rockstar zarzucić pay to win. Główny zarzut to wysokie ceny i grinding wymagany do kupienia posiadłości, bunkrów, hangarów czy samolotów, który zmusza graczy do pójścia na skróty przez kupowanie waluty.

Offline
kobbold //grupa Growi Bohaterowie » [ Master Chief (exp. 1760 / 3200) lvl 10 ]0 kudos
Taki "zestaw początkującego kryminalisty" to nie jest droga na skróty to przeskok do innej ligi. Gdybyś chciał normalnie to wszystko zdobyć to są setki godzin grindu. Daje Ci on kolosalna przewagę nad innymi już na starcie. To jak wyścig żółwia z zającem(pomijając bajkę Puszcza oko ), w normalny sposób nie masz żadnych szans aby dorównać doterom, zawsze będziesz za nimi. I tu pojawia się kolejny problem, "żółwie" też idą na skróty i zaczynają oszukiwać, i to tez jest plaga tej gry. Generalnie jest do dupy.

Offline
Lucas-AT //grupa Stara Gwardia » [ Hamster\'s Creed (exp. 9312 / 10800) lvl 13 ]0 kudos
Cytat:
Daje Ci on kolosalna przewagę nad innymi już na starcie.

Tryby rywalizacji i tak mają z góry zakładany rodzaj broni, ilość amunicji czy dostęp do pojazdów (z jakimiś tam wyjątkami), więc nieważne jaki masz level i ile milionów, każdy ma równe szanse. To samo misje - te stopniowo odblokowują się wraz z Twoim progresem, więc na początku z pistoletem nie dołączysz do ekipy z bazookami i minigunami.

Kolosalną przewagę możesz mieć we freeroamie, ale to tylko główny hub, gdzie obrażenia możesz wyłączyć. Problemem GTA Online jest grind (ale ten i tak się broni przez miodną rozgrywkę), a nie pay-to-win. Nowy gracz zawsze będzie przytłoczony, ale i tak gra jest zaprojektowana w taki sposób, byś nie musiał grindować, by zasmakować wszystkiego. Nie musisz kupować bunkru za miliony, by tworzyć misje z tego dodatku - wystarczy, że dołączysz do sesji innego właściciela bunkru i grasz. To samo napady - bez posiadłości sam ich nie zorganizujesz, ale nadal możesz w nich brać udział.

Gra może się nie podobać, ale na pewno nie jest do dupy. Gdyby tak było, to po 4 latach od premiery na serwerze nie widziałbyś największą ilość graczy od początku istnienia gry. Nieważne jak dobry jest marketing, słaba gra online zawsze sama zdechnie i się nie obroni. Przykładem jest choćby CoD Infinite Warfare.

Offline
kobbold //grupa Growi Bohaterowie » [ Master Chief (exp. 1760 / 3200) lvl 10 ]0 kudos
Wszystko o czym piszesz to prawda, ale..
W trybach rywalizacji ilość funduszy, które otrzymujesz jest śmiesznie mała względem tego ile potrzeba do zakupu...czegokolwiek. To są dziesiątki godzin aby kupić najtańszy budynek.
Cytat: Lucas-AT
To samo misje - te stopniowo odblokowują się wraz z Twoim progresem, więc na początku z pistoletem nie dołączysz do ekipy z bazookami i minigunami.

Dołączysz. Co najwyżej nie odpalisz takiej misji bo nie jest dla Twojego poziomu jeszcze dostępna, ale z dołączeniem nie ma problemu. Wystarczy, że Cię ktoś zaprosi.

Cytat: Lucas-AT
Kolosalną przewagę możesz mieć we freeroamie, ale to tylko główny hub, gdzie obrażenia możesz wyłączyć. Problemem GTA Online jest grind (ale ten i tak się broni przez miodną rozgrywkę), a nie pay-to-win. Nowy gracz zawsze będzie przytłoczony, ale i tak gra jest zaprojektowana w taki sposób, byś nie musiał grindować, by zasmakować wszystkiego. Nie musisz kupować bunkru za miliony, by tworzyć misje z tego dodatku - wystarczy, że dołączysz do sesji innego właściciela bunkru i grasz. To samo napady - bez posiadłości sam ich nie zorganizujesz, ale nadal możesz w nich brać udział.

Nie wiem co rozumiesz przez "miodną rozgrywkę" - subiektywna ocena. Nie po to kupujesz grę aby być w niej "gościem". Nie po to kupujesz grę aby biegać w trybie "ducha" w którym interakcja jest ograniczona do absolutnego minimum. Nie musisz kupować bunkrów/apartamentów/banków/samochodów...nie musisz kupować gry, bo do tego się to sprowadza. Nie po to kupujesz Ferrari aby trzymać je w garażu. "Stwórz swoje przestępcze imperium", tak jest gra reklamowana, postępując w ten sposób jaki opisałeś tego nie zrobisz. Niby można tak grać, ale po co?

Cytat: Lucas-AT
Gra może się nie podobać, ale na pewno nie jest do dupy. Gdyby tak było, to po 4 latach od premiery na serwerze nie widziałbyś największą ilość graczy od początku istnienia gry.

Jestem pełen podziwu jak można tak niedopracowaną, zabugowaną kupę wcisnąć tak dużej ilości osób. Marketing odgrywa ogromną rolę. Marka robi swoje, fanboje dorzucają swoje cegiełki, jedni odchodzą inni przychodzą i karuzela się kręci. Sam się na to nabrałem.

Offline
Lucas-AT //grupa Stara Gwardia » [ Hamster\'s Creed (exp. 9312 / 10800) lvl 13 ]0 kudos
Cytat:
W trybach rywalizacji ilość funduszy, które otrzymujesz jest śmiesznie mała względem tego ile potrzeba do zakupu...czegokolwiek. To są dziesiątki godzin aby kupić najtańszy budynek.

Zgadza się, ale tu odnosiliśmy się to rzekomego pay-to-win, a nie ilości zarobku. Co do wysokich cen się zgadzam, co już podkreśliłem na początku.
Cytat:
Dołączysz. Co najwyżej nie odpalisz takiej misji bo nie jest dla Twojego poziomu jeszcze dostępna, ale z dołączeniem nie ma problemu. Wystarczy, że Cię ktoś zaprosi.
Tak, chodziło mi o to, że samemu nie dołączysz do takiej misji. Niemniej zawsze masz sugerowany poziom, więc nie musisz przyjmować zaproszeń, jeśli widzisz, że Twój poziom jest stanowczo zbyt niski. No i nadal za prawdziwą kasę, nie podniesiesz sobie levelu i nie kupisz na starcie miniguna (możesz go jedynie zdobyć, gdy zabijesz innego gracza), więc gdzie tu pay-to-win? Do wszystkiego musisz samemu dojść.
Cytat:
Nie po to kupujesz grę aby być w niej "gościem". Nie po to kupujesz grę aby biegać w trybie "ducha" w którym interakcja jest ograniczona do absolutnego minimum.

Bez przesady. Piszesz tak jakbyś był bezbronny na niższym levelu. Wystarczy zwykły karabin, by móc się samemu bronić. Z trybu ducha ludzie często korzystają, bo we freeroamie chcesz odpocząć lub pozałatwiać „swoje sprawy” (tuning samochodu, zakupy itp), więc nie widzę w tym nic złego.
Cytat:
Nie musisz kupować bunkrów/apartamentów/banków/samochodów...nie musisz kupować gry, bo do tego się to sprowadza. Nie po to kupujesz Ferrari aby trzymać je w garażu. "Stwórz swoje przestępcze imperium", tak jest gra reklamowana, postępując w ten sposób jaki opisałeś tego nie zrobisz. Niby można tak grać, ale po co?

Głupio by też było gdybyś wszystko miał na wyciągnięcie ręki, dostępne po 15h zabawy. Są sposoby, by móc się wzbogacić. No ale sam napisałem, że co do grindu zgadzam się, a dyskusja dotyczyła czegoś innego. To, że nie możesz od razu kupić apartamentu, a ktoś może od razu za realną gotówkę, nie robi z gry pay-to-win, bo jest on rzeczą kosmetyczną.
Cytat:
Jestem pełen podziwu jak można tak niedopracowaną, zabugowaną kupę wcisnąć tak dużej ilości osób. Marketing odgrywa ogromną rolę. Marka robi swoje, fanboje dorzucają swoje cegiełki, jedni odchodzą inni przychodzą i karuzela się kręci. Sam się na to nabrałem.

Byłbym pełen podziwu, gdyby miliony graczy była zmuszana latami ogrywać jeden tytuł z lufą przy skroni. Gra jest dobra = trzyma przy sobie graczy. Marketing może być tylko zasłoną przed premierą gry, by nabrać parę osób. Ale od premiery GTA V minęło już prawie 5 lat. Marka nic nie da, jeśli gra jest słaba. Takich przykładów było już sporo w historii.

Liczba czytelników: 475799, z czego dziś dołączyło: 0.
Czytelnicy założyli 53764 wątków oraz napisali 675759 postów.