Strona główna » Nowinki ze świata » Podgląd tematu
Warren Spector - twórca Deus Ex - uważa, że wirtualna rzeczywistość nie chwyci - komentarze

Offline
pawelecki96 //grupa Wojownicy RPG » [ Postowy Huragan (exp. 2386 / 3200) lvl 10 ]0 kudos
Mam nadzieję, że VR jednak się rozpowszechni, bo wbrew temu co wygaduje Spector, wiele bym dał za kompletne odcięcie od świata podczas grania i wchłonięcie w 200% w grę. Czy ktoś normalny gra na ulicy, żeby przejmować się tym, jak wygląda w goglach albo że ktoś się do niego podkradnie? Błagam...



Offline
remik1976 //grupa Akademia Morderców » [ Szef Akademii (exp. 16078 / 16200) lvl 14 ]0 kudos
@pawelecki dostrzeżesz problemy związane z alienacją graczy w goglach jak już będzie za późno. Wygląd, miejsce grania to najmniejszy i kompletnie nieistotny problem. Myślę, że te gogle niedługo staną się synonimem graczy uzależnionych od gier i to będzie ich koniec.

Offline
pawelecki96 //grupa Wojownicy RPG » [ Postowy Huragan (exp. 2386 / 3200) lvl 10 ]0 kudos
Patrzę na temat z punktu widzenia człowieka, który jest zapaleńcem, ale nie nałogowcem. Rozpowszechnienie VR pozwoliłoby na przeżywanie gry jeszcze bardziej z racji poczucia, że dosłownie jest się wewnątrz świata przedstawionego. Jeśli widziałeś może serię anime Sword Art Online (?), to sprzęt którym bohaterowie dysponują tam byłby dla mnie idealny, niestety jeszcze daleka droga przed nami żeby udało się stworzyć taką technologię. Mówisz o tym, że gogle mogą się stać synonimem uzależnienia - obecnie wsparcie ze strony developerów jest za małe, a sam sprzęt niezbyt osiągalny. Takie durne stereotypy tworzą ludzie, którzy nieszczególnie znają się na rzeczy, ale muszą mieć coś do powiedzenia. W efekcie utożsamianie VR z graczem nałogowym może nastąpić dopiero, jak technologia stanie się powszechna (o ile stanie się powszechna).
Jasne, mam pewne obawy odnośnie tego, że dzieciaki po obcowaniu z czymś takim mogą stracić rozeznanie tego, co jest realne, a co nie. Niestety każda nowinka niesie ze sobą pewne nadzieje i obawy. Nie chcę bawić się w wyrocznię, dopóki sam nie doświadczę korzystania z VR, natomiast staram się być optymistą. Jeśli się nie sprawdzi, umrze śmiercią naturalną i tyle. Jeśli się przyjmie, może mocno zamieszać w świecie gamingu i nie tylko.

Offline
pawelecki96 //grupa Wojownicy RPG » [ Postowy Huragan (exp. 2386 / 3200) lvl 10 ]0 kudos
Cytat: Fox46
Zresztą Przy obecnej generacji VR to raczej nie będzie do gier AAA a do gier specjalnie pod nie robione.
I to jest główny hamulec dla VR. Niestety ale dopóki gry AAA nie dostają wsparcia, dotąd nie mamy o czym mówić w kwestii rozpowszechnienia tej technologii na masową skalę.

Offline
pawelecki96 //grupa Wojownicy RPG » [ Postowy Huragan (exp. 2386 / 3200) lvl 10 ]0 kudos
Ludzie są różni, nie ma co uogólniać Puszcza oko Wina nigdy nie leży po stronie sprzętu, ale po stronie użytkowników. Jeżeli ktoś nie będzie potrafił zachować zdrowego rozsądku przy korzystaniu z VR, to oczywiście, że może się od tego uzależnić, wyalienować. Tyle, że moim zdaniem to nie powód, by skreślać nową technologię. Dla niektórych granie już w takiej formie jak teraz jest uzależniające, ale nie powiesz mi chyba, że to wina gier. Jedynie ich nierozważnego użytkowania.

Offline
JackieR3 //grupa Stowarzyszenie Płatnych Morderców » [ Obywatel 2015 ]0 kudos
Teoretycznie wszystko jest dla ludzi którzy potrafią z tego korzystać.Jak na razie ludzie z różnymi polepszaczami żywota radzą se o dziwo w miarę dobrze,ilość alkoholików ćpunów sexoholików chyba mieści się w jakichś normach.Ale wirtualna rzeczywistość?Nie wiem,pokusa żeby być kimś innym może ro Cenzura ić mózg Poirytowany

Offline
pawelecki96 //grupa Wojownicy RPG » [ Postowy Huragan (exp. 2386 / 3200) lvl 10 ]0 kudos
To już zagadnienie dla psychologów, której to dziedziny organicznie nie cierpię, więc się nie wypowiem. Niemniej jeśli ktoś w ogóle tak do tego podchodzi, to znak, że może potrzebować pomocy. Tak, jak założenie cosplayu nie czyni Cię prawdziwym Asasynem/whatever, tak założenie gogli i wejście w skórę swojego avatara nie czyni Cię innym człowiekiem.

Liczba czytelników: 475799, z czego dziś dołączyło: 0.
Czytelnicy założyli 53764 wątków oraz napisali 675759 postów.