To chyba naturalne, że robiąc remake poprawia się nie tylko grafikę, ale i też pracuje nad rzeczami na które zabrakło czasu. Jak dla mnie mogliby nieco powiększyć świat, tak żeby poszczególne obozy, czy obszary były nieco większe niż w pierwowzorze, dodać kilkanaście nowych postaci i zadań pobocznych w późniejszych rozdziałach. Może nieco przemodelować wątek główny tak żeby był dłuższy, dać wątek z tymi bandytami w kanionie trolli.
Karta postaci mogłaby być taka jak w Risen 1. Była bardziej czytelna niż te cyferki, które widzieliśmy. Oczywiście nadal byłby podział na broń jednoręczną i dwuręczną (a nie jak w Risenie na miecze, topory i kostury), magia też by pozostała raczej niezmieniona. Crafting w Risenie był idealny i mógłby być taki i w remake'u. Musiałaby się znaleźć umiejętność tarcze.
Skoro każda broń miałaby 10 poziomów, a nie dwa jak w G1, to trzeba by było wydać więcej punktów nauki, a co za tym idzie trzeba dać graczowi więcej punktów doświadczenia poprzez dodanie questów i potworków. Lasy by były większe, więc i potworków do expienia by było więcej.
Model walki mógłby być podobny do tego w Risen 1, tyle, że jeszcze bardziej udoskonalony i przemodelowany.