Anthem PC - szybka recenzja

Offline
gajda1000 //grupa Akademia Morderców » [ Szef Akademii (exp. 531 / 800) lvl 8 ]0 kudos
Więc tak...
Zacznę może o minusów, których parę znalazłem. Więc tak:
1. Gra wydaje się mało "solidna" od strony technicznej. Często wywala błędy z łącznością ONLINE, a nie jest za to winny sprzęt.
2. Problemy z kolizją ! Jest tego masa.
- A to na ekranie powitalnym przechodzień siedzący na schodach ma but wbity w stopień (serio, nie zauważyliście tego testerzy?).
- NPC-ty i ich kolizje z elementami otoczenia to już w ogóle dramat. Przebijają kotlety łyżkami, jak firanki na oknie. Pochylające się, , czy tam ruszające postacie podczas interakcji np. jeden przez drugiego wbija na maxa.
3. Przechodnie na ulicach czasami jakoś dziwnie zmierzają w naszą stronę, pomimo iż nie stoimy na ich drodze i próbują nas ominąć. Głupi do bólu sposób na AI do tak "ładnej gry".
4. Problemy z efektami graficznymi typu BLUR. Jedna postać na dalszym planie jest zamazana (efekt blur/ostrości), a inne nie. Wygląda to bez sensu i kompletnie wyprowadza z „poważnego” grania.
5. Spadki wydajności. Threadripper i RTX2060 + M2 nie wyrabiają czasami , zwłaszcza widać to na doczytywaniu tekstur, lokacji itp.
6. Nierównomiernie nakładane efekty świetlne i cząsteczkowe na modelach. Jednym się świeci/błyszczy skóra innym już nie.
7. Dziwny projekt menu, w którym CUSTOMIZUJEMY ekwipunek itp. Rozumiem, że to modernistyczna i futurystyczna gra, ale no ktoś to źle zaprojektował. Świeci tam pustką a pochylone pod kątem 45 stopni lewe menu nie współgra z pustym tłem na którym widnieje tylko nasza postać. Ogólnie wiem co autor miał na myśli tak to projektując, ale chyba zabrakło czasu albo kasy.

Wiem, że są osoby które lubią ten tytuł, ale no tych byków nie mogłem już przełknąć i dlatego je wymieniłem.
Fabuła: Ok i gdyby nie błędy, o których wspominam to nawet oceniłbym ją i napisał coś więcej.
Grafika: 7/10, pomimo Ray Tracingu. Modele wygładzone i czasami mamy wrażenie, że to rendering „plastelinowy” z Tekken 6.

Przypuszczenia:
- Ktoś się spieszył,
- Mało doszlifowany produkt, a mogło być mega,
- Taki WRC 8 prawie na PC…

Czy warto wg. mnie zagrać?
- Można. To taki Vanquish, albo Andromeda. Na 10 godzin jeszcze ok, ale nie będziemy jakoś tego super wspominać po latach, czy wracać do tytułu, a ma to już miejsce w przypadku np. Jedi Fallen Order.

KUNIEC i tyle odemnie.



Offline
mrPack //grupa Wojownicy RPG » [ Mistrz Kręgu Ognia (exp. 3507 / 4800) lvl 11 ]0 kudos
Cytat: gajda1000
Przypuszczenia:
- Ktoś się spieszył,
- Mało doszlifowany produkt, a mogło być mega,
Według tego co na temat procesu tworzenia Anthem napisał Jason Schreier z Kotaku, gra w ostatecznym kształcie powstała w 12-16 miesięcy po długim chaosie organizacyjnym, zmianami koncepcji i konieczności zmagania się z silnikiem Frostbite. Podobny scenariusz był z Andromedą. Jeśli to samo dotknie nowy Dragon Age, a EA nie będzie zadowolone to może być koniec BioWare, które już od jakiegoś czasu jest na liście studiów do zamknięcia.

Offline
gajda1000 //grupa Akademia Morderców » [ Szef Akademii (exp. 531 / 800) lvl 8 ]0 kudos
Cytat: mrPack
Cytat: gajda1000
Przypuszczenia:
- Ktoś się spieszył,
- Mało doszlifowany produkt, a mogło być mega,
Według tego co na temat procesu tworzenia Anthem napisał Jason Schreier z Kotaku, gra w ostatecznym kształcie powstała w 12-16 miesięcy po długim chaosie organizacyjnym, zmianami koncepcji i konieczności zmagania się z silnikiem Frostbite. Podobny scenariusz był z Andromedą. Jeśli to samo dotknie nowy Dragon Age, a EA nie będzie zadowolone to może być koniec BioWare, które już od jakiegoś czasu jest na liście studiów do zamknięcia.


A widzisz... jeśli chodzi o mnie, to o grze dowiedziałem się z reklam Nvidii (wsparcie pod RTX). Gdybym wcześniej wiedział o tym w jakich warunkach ten tytuł powstawał oraz z jakimi problemami boryka się studio, to byłbym bogatszy o kilkadziesiat złotych.

Liczba czytelników: 475744, z czego dziś dołączyło: 1.
Czytelnicy założyli 53681 wątków oraz napisali 675294 postów.