Strona główna » Tematy wolne » Podgląd tematu
Artykuł - Valve wkracza na salony - przybliżamy temat SteamOS, Steam Machines i nowego kontrolera. - komentarze



Offline
gregory16mix //grupa Akademia Morderców » [ Obywatel 2012 ]0 kudos
Fajny artykuł Uśmiech
Masz rację Dirian z tym kontrolerem. To im się uda. Co do systemu... Czy nikt nie potrafi napisać systemu od podstaw? Takie miałem nadzieje na ten system, a tutaj tylko przerobiony pingwin... Szkoda wielka szkoda, bo już miałem nadzieje.
Co do platformy sprzętowej... No tutaj zastanowiłam się ile pod tym TV ma leżeć. Czy konsola to za mało? Czy PC nie można pod TV podpiąć?

Offline
Tezeusz80 //grupa Mieszczanie » [ Niewolnik (exp. 2 / 10) lvl 1 ]0 kudos
Artykuł dobry, ale nie zgadzam się z argumentami autora tyczącymi systemu SteamOs . Uważam że to świetny pomysł i strzał w 10 o ile gry będą chodziły na nim nie gorzej jak pod Win . Nie rozumiem obaw że to przerobiony pingwin? wg mnie bardzo dobrze , a co się tyczy dystrybucji to chyba kto ma trochę oleju w głowie i nie zależy mu na kolorowych pudełkach ( bo rozumiem kolekcjonerów ) to każdy już dawno kupuje gry w dystrybucji cyfrowej bo są po prostu wiele tańsze. Przecież nikt nie zmusza nas do kupowania w euro na steamie , sklepów oferujących kody na stem w zł jest naprawdę sporo i mają dobre ceny a także bardziej opłaca się kupować w sklepach za dolary gdzie gry mają region supports Europa ,no chyba że są extra przeceny na steamie bo wtedy nasi dystrybutorzy muszą się schować z cenami w zł

Offline
Dirian //grupa MiastoGier.pl » [ Redaktor ]0 kudos
Cytat: Tezeusz80
Przecież nikt nie zmusza nas do kupowania w euro na steamie , sklepów oferujących kody na stem w zł jest naprawdę sporo i mają dobre ceny a także bardziej opłaca się kupować w sklepach za dolary gdzie gry mają region supports Europa

Zauważ jednak, że często te kody oferowane są do np. rosyjskich wersji, a źródło ich pochodzenia pozostaje dyskusyjne (niejednokrotnie czytałem o przypadkach, gdy aktywowane gry zwyczajnie znikały z kont / były banowane). Z kolei te polskie wersje już tak fajnie cenowo nie wypadają, w porównaniu do gier pudełkowych. No i mimo wszystko - jeżeli SteamOS ma być tak wygodny, że wszystko zrobimy z poziomu kanapy, to kupowanie gier z rozmaitych stron i wklepywanie kodów trochę niszczy tę ideę.

Offline
gregory16mix //grupa Akademia Morderców » [ Obywatel 2012 ]0 kudos
Cytat: Tezeusz80
o ile gry będą chodziły na nim nie gorzej jak pod Win
I tu sam się gubisz. Widziałeś Pingwina, którego jakikolwiek emulator lub cokolwiek innego działa płynnie? O grach na Linuxa nie ma raczej co myśleć. Nie takie jądro systemowe się w tym zadaniu sprawdza. Chociaż cień szans widzę w jednej konkretnej wersji systemu u wszystkich, ale to tylko cień i wymagał by dedykowanych silników.

Offline
Wejer1910 //grupa Stowarzyszenie Płatnych Morderców » [ Hitman Code 47 (exp. 123 / 200) lvl 6 ]0 kudos
Widziałem Linuksa, miałem z nim parę krótkich spotkań, ale mogę to powiedzieć: To nie jest system do gier. To system dla "biurkowca" który głównie pracuje na PC/laptopie. Sądzę że system się nie sprawdzi, ale co do pada- mnie się tam podoba.

Offline
Pokora //grupa Wojownicy RPG » [ Paladyn (exp. 581 / 800) lvl 8 ]0 kudos
Wow... może odrobina edukacji? Jądro linuxa jest bardzo uniwersalne. Widzieliście 2 dystrybucje i zachowujecie się jakbyście byli specjalistami. Sorki, że się tak unoszę, ale ktoś musi. SteamOS na chwile obecną to świetny pomysł, ale z jednym zasadniczym warunkiem. Gry (i oczywiście sterowniki) będą lepiej optymalizowane pod OpenGL i OpenCL. Dawno już to powinno się stać, ale Microsoftowi się udawało do tej pory Dumny

Offline
gregory16mix //grupa Akademia Morderców » [ Obywatel 2012 ]0 kudos
Cytat: Pokora
Jądro linuxa jest bardzo uniwersalne.
Oczywiście masz rację, że jest. Ale każdy Unix sprawdza się w biurze czy jako serwer. Mimo wszystko do dziś nikt nie był w stanie napisać modułu pozwalającego na sprawniejszą obsługę grafiki w formatach wykorzystywanych w silnikach do gier (DirectX) a na OpenGL nikt silników nie robi i robić nie będzie - mam wrażenie.

Offline
Pokora //grupa Wojownicy RPG » [ Paladyn (exp. 581 / 800) lvl 8 ]0 kudos
@Gregory, właśnie w tym sęk. Na chwile obecną OpenGL jest bardzo silny ... ale nikt z niego praktycznie nie korzysta. Gdyby twórcy zaczęli korzystać z tych bibliotek... gamers win. Nie mam dużych nadzieji, ale jeśli steam (a to spory gracz na rynku wydawniczym) sforsuje tą ideę .. to może coś się ruszy chociaż w tym kierunku ^^

Liczba czytelników: 475815, z czego dziś dołączyło: 2.
Czytelnicy założyli 53783 wątków oraz napisali 675821 postów.