Ash of Gods: Redemption to produkcja studia Aurum Dust, które zasłynęło wybitną serią The Banner Saga. Ten tytuł również reprezentuje gatunek cRPG - utrzymana w klasycznym modelu, taktyczna i turowa z bogatym światem oraz nieliniową historią, gdzie wybory mają wpływ na rozgrywkę. Oprócz trybu dla pojedynczego gracza, dzieło oferuje również multiplayer z trybem PvP (gracz kontra gracz).
Historia Ash of Gods: Redemption oparta jest na złożonych i dwuznacznych wyborach moralnych, a każda z towarzyszących nam postać może umrzeć. Fabuła toczy się 700 lat po wygranej, wyniszczającej wojnie z istotami zwanymi żniwiarzami, które w celu zbudzenia swych bogów dążyły do destrukcji ludzkości. Nadszedł jednak kres długiego okresu pokoju, a żądni krwi wrogowie właśnie powrócili.
Rozgrywka Ash of Gods: Redemption opiera się na standardowych dla gatunku cRPG założeniach. Akcję obserwujemy z kamery umieszczonej w rzucie izometrycznym. Wcielamy się we własnoręcznie wykreowanego bohatera, kompletujemy drużynę z postaci niezależnych, mierząc się z przeciwnikami w turowym systemie walki. Co ciekawe, zmarłe postacie przepadają na zawsze, co wraz z podjętymi decyzjami wpływa na dalszą grę prowadząc do jednego z siedmiu zakończeń. Walka wykorzystuje system kart, które definiują możliwe ataki. Ponadto każda z drużyn kończy tury osobno, co sprawia, że posiadanie mniejszego oddziału staje się wyborem strategicznym.
Wszystkie utwory w grze skomponowali Adam Skorupa i Michał Wierzynkiewicz, kompozytorzy znani z gier takich jak seria Wiedźmin, Painkiller, Call of Juarez, Eve Online czy Iron Harvest.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler