Control (Xbox One) - okladka

Control (Xbox One)

Premiera:
27 sierpnia 2019
Premiera PL:
27 sierpnia 2019
Platformy:
Gatunek:
Akcja / Przygodowa
Język:
- napisy
Producent:
Wydawca:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (1)Gram (0)Ukończone (1)Kupię (0)

Opis Control (Xbox One)
Kawira @ 11:08 12.07.2018
Maciej "Kawira" Domański

Śr. długość gry: 24h 8min

+ czaswięcej

Control to kolejne nowatorskie podejście do gier akcji z elementami przygodowymi od studia Remedy - twórców rewolucyjnego cyklu Max Payne oraz Alan Wake.

W Control gracz wciela się w postać Jesse Faden - kobietę, która w poszukiwaniu odpowiedzi dotyczącej własnej przeszłości ląduje w budynku tajnej organizacji. Okazuje się, że chwilę po inwazji sił z innego wymiaru, dyrektor szklanego biurowca z Nowego Jorku sam ginie na miejscu. Bohaterka przejmuje dowodzenie w celu opanowania sytuacji.

Control pozwala nam obserwować akcję z perspektywy trzeciej osoby. Broń w rękach protagonistki stanowi jeden z kompozytów mechaniki, oferując różne tryby działania. Oprócz standardowego strzelania, giwera posiada również funkcje kinetyczne czyli możliwość przenoszenia elementów otoczenia, a nawet samych przeciwników.

Mimo że całość rozgrywa się w ogromnym biurowcu, otoczenie charakteryzuje się agresywną, surrealistyczną stylistyką i do tego nieustannie się transmutuje na naszych oczach. Nie zabrakło także standardowych elementów dzisiejszych gier, czyli umiejętności specjalnych oraz modyfikacji posiadanego ekwipunku.

PEGI: Od 16 latZawiera przemocZawiera mocny język
Screeny z Control (Xbox One)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
1 kudosguy_fawkes   @   11:21, 09.05.2021
Po 45h mam za sobą podstawkę, oba DLC i calaka. Control to najbardziej zakręcona, tajemnicza gra Remedy, przebijająca Quantum Break i tamtejsze próby zachowania zasady samospójności Nowikowa. Na każdym kroku znajdujemy masę notatek, nagrań i filmów, co wcale nie ułatwia ogarnięcia tego uniwersum - wiadomo natomiast, że główna bohaterka trafia do Federalnego Biura Kontroli, zajmującego się zjawiskami i przedmiotami paranormalnymi, ale w zupełnie innym sensie, niż się z pozoru wydaje. Tutejszy świat jest dziwaczny, trudny do zrozumienia, ale jednocześnie na tyle szalony, że wszystko zdaje się być tutaj na swoim miejscu. Czuć wyraźne inspiracje Z archiwum X oraz twórczością Davida Lyncha. Te konotacje sięgają zenitu w AWE, drugim DLC, które bezpośrednio nawiązuje do Alana Wake'a i dowodzi, że zarówno perypetie Jesse Faden i pisarza nie tylko dzieją się w tym samym uniwersum, ale są też ze sobą mocno powiązane. To dla mnie świetna wiadomość - być może wreszcie doczekamy się AW2, choć pojawiła się plotka, że za pieniądze Epic Games, co akurat mi się średnio podoba.

Control to kolejna po Doomie Eternal gra z Game Passa, którą planowałem ograć na XSX, ale los chciał inaczej - zaryzykowałem i nie żałuję. Przez większość czasu było w pełni grywalne, a spadki klatek dawały się we znaki jedynie w momentach prawdziwej zawieruchy ze zwględu na licznych przeciwników i rozbudowaną fizykę związaną z umiejętnością telekinetycznymi Jesse. I tak w zasadzie to wcale nie to stanowi największy problem, a lagi towarzyszące wychodzeniu do menu - Control wręcz błaga o SSD, bo czułem jak mi rosła broda w czasie od nacisnięcia przycisku do pojawienia się menusów. A korzystałem z tego sporo, bo co chwila znajdowałem jakieś ulepszenie do specyficznej giwery protagonistki albo notatkę.

Jeśli ktoś jeszcze nie grał w Control, a gustuje w dziwnych pomysłach i lubi sam sobie wszystko składać w całość, zamiast dostać gotowe na tacy, polecam - calak wpadł mi niemalże przy okazji. No i akompaniamencie The Old Gods of Asgard w pewnym momencie. ;)