Syberia 3 to trzecia część kultowej serii gier przygodowych z gatunku point & click. "Trójka" jest długo oczekiwaną kontynuacją przygód prawniczki Kate Walker - na poznanie jej dalszych losów musieliśmy czekać aż 13 lat. Za produkcję, niezmiennie od 2002 roku, odpowiada studio Microids pod przewodnictwem ojca serii - rysownika Benoita Sokala.
Fabuła Syberii 3 rozpoczyna się w momencie, kiedy umierającą Kate odnajduje migrująca grupa plemienia Jukoli - rdzennych mieszkańców tytułowej krainy, znanej z wiecznej zmarzliny, a których mieliśmy okazję poznać przy okazji poprzednich perypetii prawniczki z Nowego Jorku i jej mechanicznego kompana, Oskara. Tubylcy utknęli w wiosce Valsembor, więc bohaterka postanawia pomóc im ruszyć dalej. Niestety dla niej, ale znów pakuje się w tarapaty, zyskując nowych, śmiertelnych wrogów.
Oprawa graficzna Syberii 3, porównaniu do swoich poprzedniczek, została stworzona w pełnym trójwymiarze - tyczy się to zarówno animowanych postaci, jak i otoczenia. Studio Microids postanowiło odejść od nieco archaistycznego modelu rozgrywki, który dominował w staroszkolnych przygodówkach i - dzięki zmianie technologii w trzeciej części Syberii - przemodelowało model zagadek, dodając wiele manualnych elementów, takich jak np. dopasowanie kształtu klucza do osobliwej dziurki.
Proces produkcyjny musi być krótki, zwięzły i pozbawiony zawirowań. Po prostu musi – bez tego nie jest ważne, ile dolarów producent będzie w stanie wpompować, tytuł prawdopodobnie rozminie się z...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler