Dragon Age: Inkwizycja to trzecia odsłona cyklu cRPG od studia BioWare, w której gracz zostaje przeniesiony do mrocznego świata fantasy.
Inkwizycja kontynuuje znaną z "jedynki" oraz "dwójki" historię. Akcja rozpoczyna się 10 lat po wydarzeniach z Dragon Age II. Ferelden nadal podnosi się z kolan po ataku Mrocznych Pomiotów. W Orlais zaś wybucha wojna domowa. Zakon wszczyna konflikt z magami wskutek czego Templariusze i Poszukiwacze Prawdy wypierają się jego zasad. Na domiar złego, na niebie zaczynają pojawiać się bramy do Pustki, umożliwiające demonom przenoszenie się do świata ludzi. Zadaniem gracza (stojącego na czele tytułowej Inkwizycji) jest uratowanie świata przed zagładą i dojście do tego kto stoi za całym zamieszaniem.
Inkwizycja to ukłon w stronę fanów. Twórcy zapowiadali, że byli w ciągłym kontakcie z nimi i stworzyli grę na jaką wszyscy czekali. Dlatego też dostajemy rozbudowaną fabułę, pełen system wyborów, mających spory wpływ na przebieg wydarzeń, ogromny świat, przemyślany system rozwoju postaci oraz walkę z elementami taktycznymi. Produkcja studia BioWare stawia też na otwarte lokacje, nie prowadząc gracza za rękę, jak to miało miejsce w przypadku poprzedniej odsłony.
Przed wyruszeniem w drogę należy stworzyć własnego bohatera. Twórcy oddali nam do dyspozycji kilka grywalnych ras (ludzie, krasnoludy oraz elfy). Wybór nie jest rzecz jasna tylko sztuką dla sztuki. Powyższa decyzja wpłynie nie tylko na statystyki naszego podopiecznego, ale także na stosunek postaci niezależnych do niego. Oprócz tego zadecydujemy o klasie (mag, wojownik i łotrzyk), płci, jak również o imieniu jakie nosić będzie nasz protagonista.
Całość pracuje na silniku Frostbite 3, tym samym, na którym działa m.in. Battlefield 4. Dzięki współpracy z EA DICE otoczenie zyskało na interaktywności, możliwa zaś jest destrukcja otoczenia. Przy pracach nad grą udział brały filie Electronic Arts z Edmonton i Montrealu.
Wkład w encyklopedię mieli: Dirian, Materdea,
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler