
Amnesia: The Bunker to czwarta odsłona popularnej serii przygodowych gier akcji utrzymanych w konwencji horrorów. Za projekt odpowiada niezależne studio Frictional Games mające na swoim koncie (poza marką Amnesia) również utrzymane w podobnym gatunku SOMA oraz serię Penumbra.
Fabuła Amnesia: The Bunker pozwala graczowi wcielić się we francuskiego żołnierza Henriego Clementa, który trafia do opuszczonego bunkra z czasów pierwszej wojny światowej. Miejsce okazuje się siedliskiem przerażającej bestii i innych mniejszych potworów. Naszym zadaniem jest znalezienie drogi ucieczki zanim staniemy się ofiarą ścigającego nas monstrum.
Rozgrywka Amnesia: The Bunker opiera się w dużej mierze na eksploracji dostępnych lokacji oraz ucieczce przed wcześniej wspomnianym stworzeniem, aczkolwiek pojawiło się parę nowości w stosunku do poprzedniczek. Podobnie jak w poprzedniczka, również w Bunkrze akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby, a najistotniejszą zmianą jest implementacja półotwartych miejsc, w których próbujemy znaleźć przejście do dalszej części bunkra. Nasze działania niekoniecznie mogą mieć pozytywny efekt, przez co musimy dokładnie badać otoczenie pod presją czasu, a następnie podjąć właściwe decyzje.
Kolejną nowinkę stanowi uzbrojenie. Nie jesteśmy już bezbronni, a do naszej dyspozycji oddany został tylko rewolwer z niewielką ilością amunicji, a także zdobyczne granaty. Powinniśmy ich używać tylko w krytycznych sytuacjach, bowiem bestia tylko wyczekuje momentu, w którym zdradzimy swoją pozycję. Tego zadania nie ułatwia konieczność ręcznego, hałaśliwego nakręcania latarki na przestarzałe dynamo, będącej naszym jedynym źródłem światła. Bez niego nasz bohater bardzo szybko popadnie w szaleństwo wzorem poprzednich gier z cyklu Amnesia. Powraca także nieskomplikowany system craftingu pozwalający na wytworzenie istotnych dla nas narzędzi ze znalezionych przedmiotów.
Survival horrory podzielić można na dwie główne kategorie. W jednej znajdują się gry, w których istotną rolę odgrywa broń, albowiem za jej pomocą możemy eliminować napotkane grupy przeciwników. W drug...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler