Halo: Combat Evolved (XBOX) - okladka

Halo: Combat Evolved (XBOX)

Premiera:
15 listopada 2001
Premiera PL:
03 listopada 2006
Platformy:
Gatunek:
Strzelanka
Język:
Producent:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (14)Gram (1)Ukończone (8)Kupię (3)

Opis Halo: Combat Evolved (XBOX)
bigboy177 @ 02:00 14.06.2009
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Śr. długość gry: 7h 51min

+ czaswięcej

Halo: Combat Evolved to pierwszoosobowa strzelanina w klimatach science-fiction, opowiadająca o walce ludzkości przeciwko koalicji zjednoczonych ras obcych - Covenant. Głównym bohaterem jest superżołnierz John-117, czyli Master Chief.

Fabuła Halo: Combat Evolved została osadzona w dalekiej przyszłości - w XXVI wieku. Historia prezentuje losy ludzkości walczących z przymierzem obcych ras o nazwie Covenant. W nierównej walce do akcji wkracza Master Chief, którego kontroluje gracz - świetnie wyszkolony żołnierz, którego obecność pozwala na odwrócenie losów niemal dowolnej bitwy.

Rozgrywka Halo: Combat Evolved oferuje blisko 10 godzin wciągającej i zróżnicowanej zabawy. Akcję obserwujemy z perspektywy pierwszoosobowej, a gameplay odznacza się sporą różnorodnością np. w temacie lokacji, giwe (shotguny, karabiny snajperskie, szturmowe, wyrzutnie rakiet, pistolety - do tego dochodzi uzbrojenie kosmitów). Na deser zasiądziemy za sterami wielu ciekawych pojazdów - m.in. Wardhog będący na wyposażeniu UNSC, czyli sił ludzkości, oraz potężny czołg Scarab należący do Covenant.

Cechą charakterystyczną Halo: Combat Evolved jest multiplayer, który wprowadził do gatunku sporo nowości i zmian sprawiając, że multi stało się znacznie popularniejsze o trybu dla jednego gracza.


Wkład w encyklopedię mieli:   bat2008kam,
PEGI: Od 16 latZawiera przemoc
Screeny z Halo: Combat Evolved (XBOX)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosRepcor123   @   16:16, 19.11.2013
Miałem tą grę na oryginalnego Xbox'a i grało się świetnie. Uwielbiam takie FPS'y jak Halo.
0 kudosguy_fawkes   @   16:39, 07.08.2014
Jestem już po kilku godzinach gry i szczerze mówiąc mam dość mieszane uczucia względem Halo. Z jednej strony zawiera gros elementów zasługujących na wyśmianie: potykający się o własne nogi, durni Covenanci, puste i zwyczajnie słabe, bo totalnie schematyczne zamknięte lokacje, nieprzekonującego głównego bohatera, z drugiej gra pokazuje pazur, gdy wypuszcza Master Chiefa na otwartą przestrzeń i podrzuca pojazdy do pilotowania/rozwałki. W zasadzie nawet mam wrażenie, że Valve wzięło tutejszych, rozstawianych po kątach jak się chce kosmitów i przerabiając na Kombinat rzeczywiście pokazało, jak wygląda prawdziwy agresor, którego należy się obawiać.
Tak czy siak mimo durnot i pukania się w czoło rozgrywka daje dużo przyjemności i, pomijając oprawę, prezentuje się bardzo współcześnie - w końcu Halo spopularyzowało na masową skalę autoheal czy ograniczenie arsenału do 2 pukawek, co dziś jest już standardem.

EDIT: Halo skończone. Generalnie im bliżej finału, tym jest słabiej: na wierzch wychodzi jedyny środek, jakim operowali autorzy, by zwiększyć poziom trudności, mianowicie zwiększenie liczby przeciwników. Dłużyzny doskwierały jeszcze bardziej, jak gdyby developerzy na złość rozciągnęli etapy, a ostatnia misja jest po prostu zwyczajnie perfidnie wykonana. Summa summarum creditsy przywitałem z ogromną ulgą, zaliczając Halo do grona słabszych gier, w jakie dane mi było ciorać. Co prawda powtarzalność i nuda to problem wielu "jedynek" otwierających serie, ale Bungie udała się trudna sztuka zrażenia mnie do siebie, bo naprawdę wiele jestem w stanie znieść. Jeśli to miała być konkurencja dla shooterów z PS2, to... PS2 nie miało konkurencji.