Dead by Daylight to asynchroniczna gra sieciowa traktująca o grupie nastolatków i złym psychopacie żądnym ich krwi. Za projekt odpowiada studio Behaviour Digital Inc.
Fabuła w grze jako taka nie istnieje. Grupa nastolatków po prostu ląduje na terenie należącym do jednego z trzech seryjnych morderców, oddających cześć tajemniczemu bogu zwanemu Ciemność (The Darkness). Aby go usatysfakcjonować nie wystarczy jednak zwykłe zabójstwo. Im więcej cierpienia oraz strachu dozna ofiara, tym bardziej zadowolony jest mroczny patron.
Rozgrywka po obu stronach barykady znacząco się różni. Jako łowca gracz ma za zadanie znaleźć uciekinierów, zranić ich dostatecznie lub złapać, a następnie zawiesić na haku, by powoli umarli oddani w szpony Ciemności. Każdy z psychopatów posiada specjalną umiejętność pozwalającą na sprawniejsze łowy.
Druga strona próbuje natomiast uciec z obszaru łowów, a jedyną drogą do wolności jest zasilenie odpowiedniej ilości generatorów spalinowych, by otworzyć jedną z dwóch (lub nawet obie) masywnych bram. Gracze mogą zarówno kooperować, jak i próbować swych sił w pojedynkę, ale w przeciwieństwie do seryjnego mordercy nie posiadają żadnych narzędzi powodujących uszczerbek na zdrowiu. Do wyboru oddano 4 postacie nieznacznie różniące się zdobywanymi umiejętnościami.
Bez względu na rolę, zakończone gry przynoszą punkty, za które odblokowuje się przedmioty jednorazowego użytku, specjalne ofiary dla mrocznego boga w zamian za przysługę oraz tzw perki pomagające przeżyć lub zabijać skuteczniej.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler