
Wuchang: Fallen Feathers to gra RPG akcji w klimatach fantasy, stawiająca na model walki typu slasher i elementy soulslike, której wydarzenia umiejscowione są w mitologii chińskiej. Za projekt odpowiada chińskie studio Leenzee.
Fabuła Wuchang: Fallen Feathers przenosi nas do świata będącego miksem imperium dynastii Ming z elementami fantastycznymi. Kierując poczynaniami tytułowej wojowniczki musimy zmierzyć się z klątwą ornitropii (choroba upierzenia) oraz uratować krainę przed popadnięciem w mrok. Na domiar złego bohaterka boryka się z amnezją; nie pamiętając nic ze swojej przeszłości, stawiając sobie za cel rozgryzienie własnej przypadłości i uratowanie krainy.
Rozgrywka Wuchang: Fallen Feathers jest typowym przedstawicielem swojego gatunku RPG akcji. Obserwując akcję zza pleców bohaterki (TPP) przemierzamy rozległe lokacje (lecz nie jest to otwarty świat), mierząc się z gęsto poustawianymi, trudnymi przeciwnikami. Co jakiś czas natrafiamy także na masywnych bossów wymagających indywidualnego podejścia. Walka opiera się na elementach zręcznościowych: unikach i wyprowadzaniu w odpowiednim tempie ataków, ale podobnie jak w serii Horizon autorstwa Guerilla Games musimy także wykorzystywać słabe punkty adwersarzy. Oprócz tradycyjnych ciosów możemy używać także umiejętności specjalnych, które rozwijamy wraz z postępami w grze. Ponadto co jakiś czas musimy borykać się z wyborami fabularnymi mającymi bezpośredni wpływ na losy protagonistki oraz otaczającego ją świata.
Gier z gatunku soulslike jest na rynku całe mnóstwo, aczkolwiek mam wrażenie, że coraz więcej jest też tytułów, które jedynie wybiórczo stosują mechaniki rozgrywki opracowane pierwotnie przez studio F...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler