
Blades of Fire to przygodówka akcji, opracowana przez studio MercurySteam, dzięki któremu wcześniej dostaliśmy m.in. Castlevania: Lords of Shadow oraz Metroid Dread. Deweloperzy postawili na widok trzecioosobowy, szybką i dynamiczną akcję, a także rozbudowany inwentarz, który jesteśmy w stanie przygotować samodzielnie.
Akcja Blades of Fire przenosi nas do tajemniczego królestwa, którego władczyni, Nerea, postanowiła rzucić niebywale potężne zaklęcie, zmieniające stal w kamień. Efektem miało być to, że tylko armia antagonistki miała mieć dostęp do broni wykonanej ze stali. Wszyscy pozostali ten cenny surowiec mieli stracić.
Główny bohater gry, Aran de Lira, okazał się odporny na zaklęcie, dzięki czemu potrafi on władać stalą. Korzystając z pomocy młodego uczonego o imieniu Adso, przemierza on pełne niebezpieczeństw lokacje, walcząc z napotkanymi oponentami, pozyskując lepszy ekwipunek i cały proces powtarzając. Co ciekawe, Adso podczas zabawy gromadzi informacje na temat pokonanych wrogów, a dzięki nim łatwiej się z nimi rozprawiamy.
Akcję w Blades of Fire obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby. Brniemy po częściowo otwartych lokacjach, walczymy z napotkanymi przeciwnikami i regularnie staramy się poprawiać umiejętności oraz wyposażenie. Na naszej drodze stają zarówno pomniejsi wrogowie, jak i potężni bossowie.
Blades of Fire działa na silniku Unreal Engine 5, generującym zaawansowane efekty specjalne, szczegółowy świat i płynne animacje.
Blades of Fire to kolejna gra studia MercurySteam, którego twórczość pokochałem wiele lat temu m.in. za sprawą wyśmienitego Castlevania: Lords of Shadow. Od premiery LoS minęło sporo czasu, ale dewelo...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler