
The Blood of Dawnwalker to cRPG akcji utrzymane w klimacie mrocznego, średniowiecznego fantasy. Za produkcję odpowiada polskie studio Rebel Wolves, w skład którego wchodzą weterani m.in. gry Wiedźmin 3: Dziki Gon.
Fabuła The Blood of Dawnwalker wrzuca gracza do alternatywnej wizji XIV-wiecznej Europy, gdzie wcielając się w mężczyznę o imieniu Coen - pół-człowieka, pół-wampira - rusza walczyć o uwolnienie rodziny. Naszym polem działań jest fikcyjna kraina Sangora, osadzona gdzieś w Karpatach. Bohater stał się tytułowym Dawnwalkerem - istotą balansującą na granicy świata dnia i krainy nocy. Ziemia bowiem ogarnięta jest przez krwawe konflikty, a dodatkowo Czarna Śmierć zbiera żniwo wśród ocalałych. Seria katastrof pochłonęła tysiące istnień, a zdziesiątkowana ludzkość walczy o przetrwanie. W tym czasie wampiry, wychodzą z ukrycia i sięgają po to, czego od wieków im odmawiano - wolność i władzę - prowadząc pod swoim sztandarem inne stworzenia nocy.
Rozgrywka The Blood of Dawnwalker to cRPG akcji z perspektywą trzeciej osoby (TPP), w którym akcja została umiejscowiona w pełni otwartym świecie. Gracz nie tylko realizuje misje główne i poboczne, przybliżając się tym samym do odkrycia meandrów fabularnych, ale również musi podejmować wiele moralnych decyzji wpływających m.in. na relacje z innymi postaciami niezależnymi. W grze zaimplementowany został cykl dnia i nocy, wydatnie wpływający na zachowanie protagonisty - nocą bowiem ma inny zestaw umiejętności od tego dzierżonego w trakcie dnia. Ponadto rozwija się wraz ze zdobywanym doświadczeniem, inwestując punkty w nowe umiejętności. Co istotne, gracz ma 30 dni na zrealizowanie głównego celu.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler