The Lords of the Fallen (PS5) - okladka

The Lords of the Fallen (PS5)

Premiera:
13 października 2023
Premiera PL:
13 października 2023
Platformy:
Gatunek:
Akcja / RPG
Język:
- napisy
Producent:
Wydawca:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (3)Gram (0)Ukończone (1)Kupię (0)

Opis The Lords of the Fallen (PS5)
zvarownik @ 12:39 16.12.2014
Kamil "zvarownik" Zwijacz

Śr. długość gry: 60h 0min

+ czaswięcej

Lords of the Fallen to kontynuacja ciepło przyjętej produkcji z 2014 roku, stworzonej przez zespół Hexworks, będącego wewnętrznym studiem wydawcy - polskiej firmy CI Games

Nowsza gra bazuje na podobnym schemacie rozgrywki, będąc kolejną wariacją na temat gatunku souslike. Tym razem twórcy przygotowali jednak znacznie bardziej rozległy projekt - sam świat gry jest ponad pięciokrotnie większy, niż w oryginale.

W grze wcielamy się w jednego z legendarnych krzyżowców, który wyrusza w podróż przez krainy żywych (Axiom) i umarłych (Umbral), w świecie rządzonym przez demonicznego boga Adyra. Naszym celem jest ostateczne obalenie tyrana.

Postać głównego bohatera kreujemy sami, w rozbudowanym narzędziu kreacji postaci. Jednocześnie wybieramy jedną z dziewięciu klas, ale gra w dalszych etapach nie wymusza sztywnego trzymania się tego wyboru - zostając początkowo ciężkozbrojnym wojownikiem, możemy także używać magii czy strzelać z łuku.

Bardzo interesującym motywem jest przechodzenie pomiędzy światem żywych i umarłych - czynimy to za pomocą specjalnej lampy. Obydwa światy są do siebie równoległe, czyli przejście na "drugą stronę" odbywa się płynnie w tej samej lokacji. Każdy ze światów oferuje inne atrakcje i przeciwników, a także nagrody do zdobycia, ale to świat umarłych stawia przed nami zdecydowanie większe wyzwania.

Lords of the Fallen oferuje klasyczną rozgrywkę łączącą gatunek souslike z RPG - na graczy czekają masa wymagających starć, w tym walki z ogromnymi i potężnymi bossami, eksploracja otoczenia, znajdywanie nowych przedmiotów czy regularny rozwój naszej postaci.

Screeny z The Lords of the Fallen (PS5)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   13:55, 26.12.2023
Przeszedłem grę, zajęło mi to plus, minus 60 godzin i muszę powiedzieć, że jestem bardzo rozczarowany. Przede wszystkim gra nie jest tym czym być powinna w tym sensie, że jest mocno niedopracowana, praca kamery to koszmar, a projekt lokacji i skrótów woła o pomstę do nieba. Kiedy myślisz, że odblokowałeś skrót okazuje się, że wiedzie on do lokacji, którą zwiedziłeś godzinę lub więcej temu. Dodatkowo gra na PS5 ma straszne problemy z doczytywaniem tekstur w każdym momencie czy to w menu gry, w trakcie samej gry czy cut-scenkach, dodatkowo dawno nie widziałem by jakaś gra w sposób poklatkowy wyświetlała obraz kiedy stoimy dosłownie obok np mgły czy przeciwnika. Nie wiem jak na innych platformach, ale na PS5 osiągnięcia są zepsute w tym sensie, że cały czas pokazują 0% zebranych broni czy czarów.

Co do rozgrywki jest mocno niezbalansowana, bossowie to przykre nieporozumienie i nie stanowią w ogóle wyzwania 90% bossów padła przy pierwszym podejściu inni przy drugim, jeden boss padł przy trzecim, ale ten naprawdę dawał radę jako jedyny, a nawet nie był on pod koniec gry. Dużo bossów to też ludzcy przeciwnicy więc tym łatwiej z nimi wygrać. W grze jest też masa lokacji gdzie wrzuceni zostali bossowie jako normalni przeciwnicy i są oni po prostu męczący, to nie poziom Dark Souls gdzie tacy przeciwnicy byli wrzucani z pomysłem. Questy również są kiepsko pomyślane, bo kilka wymaga wezwania do pomocy konkretnych postaci niezależnych problem w tym, że aby w ogóle móc wezwać taką postać trzeba raz zginąć w walce z bossem, tak w Lords of The Fallen w przeciwieństwie do innych gier tego gatunku nie można wezwać pomocnika przed pierwszą walką z danym bossem.

Warto też wspomnieć o tłumaczenie, o którym wspominał chyba każdy recenzent gry, nazywać punkt doświadczenia - żywotność, gdzie patrząc na lore świata gry bardziej pasuje wspomnienie/a lub esencja jest dziwne.
0 kudosBarbarella.   @   15:24, 26.12.2023
City Interactive zawsze będzie City Interactive choćby nie wiem komu dali grę do zrobienia. Rozbawiony Padający przy pierwszym podejściu Bossowie to by mi akurat pasowali, mogłabym zaliczyć swojego pierwszego soulslike'a. Szczęśliwy No ale trzeba by wziąć poprawkę że padają tak przed Tobą, ja jednak musiałabym ilość podejść pomnożyć razy dziesięć. Zawstydzony Kupiłam jakiś czas temu Jedynkę ale jednak sobie daruję próbę podejścia, jak mają mnie maltretować w grze to nie twórcy Mortyra tylko może z Lies Of P. spróbuję soulslike'a. Uśmiech