Sakura Wars to produkcja z pogranicza jRPG-a akcji z elementami przygodówek. Tytuł autorstwa wewnętrznego studia firmy SEGA, Team Sonic, nastawiony jest na efektowne starcia utrzymane w konwencji charakterystycznej dla azjatyckich jRPG-ów - lekko komiksowej, mangowej.
Historia w Sakura Wars obraca się wokół alternatywnej historii - trafiamy do lat 40. XX-wiecznej Japonii. Imperialne siły zbrojne wkraczają do akcji w obronie Tokio, które padło ofiarą inwazji demonów. Żołnierze w czasie wojny, a aktorzy teatralni podczas czasów pokojowych – członkowie Dywizji Kwiatów nie trzymają się kurczowo tradycji i widnieje nad nimi ryzyko rozwiązania. W tym konflikcie wcielamy się postać nowo powołanego do służby kapitan Seijuro Kamiyama, a naszym zadaniem jest poprowadzenie oddziału pilotek-mechów przeciwko siłom najeźdźcy.
Rozgrywka w Sakura Wars to przede wszystkim swobodna eksploracja dostępnych lokacji wraz ze wszystkimi ich aktywnościami. Od postaci niezależnych zbieramy zadania, rozmawiamy z członkiniami oddziału itd. Ważny jest tutaj system LIPS, umożliwiający budowę więzi z członkami swojej załogi dzięki. LIPS formułuje nasze relacje przez wzgląda na to, co oraz w jaki sposób mówimy - wypowiadane słowa mają znaczący wpływ na relacje z postaciami zarówno na polu bitwy jak i poza nim. Im lepsze masz więzi z członkami swojej załogi, tym efektywniejsze staną się starcia z twoimi przeciwnikami. Drugim aspektem zaś Sakura Wars jest walka - turowa i polegająca na umiejętnościach specjalnych naszych podwładnych oraz ich mechów (i nas samych).
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler