Borderlands Game of the Year Edition to pierwszoosobowa strzelanka stworzona przez studio Gearbox Software, znaną między innymi dzięki serii Brothers in Arms. Tym razem deweloperzy postanowili jednak zrezygnować z wydarzeń historycznych i przygotować grę, której akcja rozgrywa się w alternatywnej wersji przyszłości i w dość humorystycznym klimacie.
Remaster oferuje rozdzielczość ekranu sięgającą 4K, nowej jakości tekstury, a także możliwość lokalnego co-opa, a więc podzielenia jednego ekranu na cztery części. Wydanie odświeżone zawiera oczywiście wszystkie wydane od premiery rozszerzenia.
Akcja Borderlands prezentuje postapokaliptyczną wizję świata, przypominając swoim charakterem słynną trylogię Mad Max. Historia opowiada o przygodach tzw. Vault Hunterów, poszukiwaczy przygód, którzy trafiają na planetę Pandora w poszukiwaniu mitycznego skarbca.
Rozgrywka Borderlands, choć gra jest strzelanką, zawiera elementy typowe dla tytułów z gatunku RPG. Mamy bowiem do czynienia z paskiem symbolizującym ilość punktów doświadczenia, modyfikacje głównej postaci w zamian za awansowanie na kolejne levele oraz zdobywanie dodatkowych umiejętności. Na początku wybieramy jedną z czterech postaci, symbolizujących różne archetypy i posługujących się różnymi broniami - Brick, typowy czołg z dużą ilością punktów życia, obsługujący karabiny maszynowe; Lilth posiadająca nadnaturalne zdolności, reprezentująca klasę Siren; Mordecai, snajper; Roland - uniwersalny żołnierz. Każda z postaci posiada też specjalne skille, unikalne tylko dla nich.
Gameplay oparty został na nieustannym grindzie, czyli zabijaniu kolejnych przeciwników w obrębie danej lokacji (w grze jest ich kilka, zostały podzielone zgodnie z posiadanym przez nas poziomem oraz zróżnicowanym otoczeniem), by zdobywać levele i móc mierzyć się z bossami oraz coraz potężniejszymi przeciwnikami. Do tego dochodzą wypadające losowo z pokonanych bronie oraz uzbrojenie.
Borderlands oferuje nie tylko rozbudowany tryb fabularny dla pojedynczego gracza, lecz również wieloosobową (do czterech graczy) kooperację przez sieć.
Za każdym razem, kiedy mam okazję przetestować jakiś remaster lub remake, przed włączeniem gry i po wyświetleniu napisów końcowych (pst, czasami nawet zanim skończę dany tytuł) stawiam sobie pytanie: ...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler