Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści jest strategiczną grą turową z elementami wiedźmińskiej gry karcianej, czyli Gwinta. Początkowo tytuł miał być kilkugodzinną kampanią fabularną, będącą uzupełnieniem sieciowej części Gwinta, lecz z biegiem czasu został rozbudowany do rozmiarów pełnoprawnej gry RPG.
Opowieść przedstawiona w Wojnie Krwi dotyczy losów królowej Meve z Lyrii, jednej z postaci, jakie pojawiają się na kartach wiedźmińskich powieści autorstwa Andrzeja Sapkowskiego. Wydarzenia ukazane w fabule dotyczą II wojny z cesarstwem Nilfgaardu, a więc zostały umiejscowione pomiędzy wydarzeniami opisami w książkach. Jako królowa Meve przemierzamy kilka krain znanych z wiedźmińskiego uniwersum, rozbudowując swoją armię i pozyskując sojuszników w walce z najeźdźcą.
Akcja gry została przedstawiona w perspektywie rzutu izometrycznego, natomiast sekwencje walki zostały zastąpione mechaniką gry karcianej. Gracz oprócz głównego wątku ma również do dyspozycji mnóstwo zadań pobocznych oraz szereg innych aktywności. Całość została urozmaicona wizytówką studia CD Projekt RED, czyli systemem wyborów i konsekwencji wpływającym na przebieg fabuły.
Oprawa graficzna Wojny Krwi jest przedstawiona w postaci częściowo animowanych, ręcznie rysowanych scen. W tle przygrywa unikalna ścieżka dźwiękowa, wzorowana na poprzednich grach z serii Wiedźmin.
W tym tygodniu, dzięki zaproszeniu od studia CD Projekt RED mieliśmy okazję przetestować dwie pierwsze godziny kampanii fabularnej poświęconej wiedźmińskiej grze karcianej, czyli Gwintowi. Jak się oka...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler